Syntes DST og DBX er noen fine truggy biler. Kjører fort, bra dempere og mye mer! Ta en titt. Har ikke prøvd så mange truggier men denne er en bra bil.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Første truggy?
Collapse
X
-
Skal du ha en Truggy for allround bruk, så kan jeg anbefle HPI Hellfire SS. Denne bilen er desverre ikke lenger i produksjon, men RTR utgaven produseres fortsatt, så det skulle ikke være noe problem med deletilgang, men siden den ikke lengre er i produksjon kan du få den meget billig. Fikk min for 2500,- ink motor, helt ny!!
Det er en del jobb med setup o.l. for å då denne å gå bra, men med mye caster, litt mykere bakdiff og hardere dempere en HPI anbefaler (standard oppsett) så er det en meget bra bil. Har ikke hatt min veldig lenge, men har alt kjørt ca 6 liter fuel på meget variert underlag og er meget fornøyd.
Hvis du skal bruke den til racing, så gå for Kyosho Inferno ST-RR. Ufattelig bra bil, men det koster skjorta...
-Naz-
edit: Anbefaler også å skaffe et sett med "Pro-line Badlans MT" dekk, uansett hvilken truggy du kjøper så er disse genial til offroad bruk utenom bane.Espen D - 1981 model - USA - 1, med stort sett alt byttet/tunet; Savage SS 4,6: 3 speed, reverse, + mye modifisering; Hellfire SS, K4,6 HO ++; E-revo BL; 2x Mini-Z AWD; Noen gamle el buggyer; HiTech Agressor CRX 3Ch FM 40 MHz; En dunge med 27 MHz sendere...
Comment
-
Takker for alle råd
Har desverre ikke fått no sårlig tid til å lese og svare på alle råd som har kommet pågrunn av at jeg har siste året på ungdomskolen og eksamen
Takker for alle råd og den drittslengingen til og om alt og alle er vel ganske usakelig. Blir morsommere og lese en tråd for andre hvis det ikke er drittslenging for hvert innlegg.
Comment
-
Originally posted by casevac View PostNånånå....
Kanskje på disse tullebilene, mt'er og sånn.
Tror nok ikke dette er tilfellet med TRF801XT
Mente tamiya nitrage, kom vel ikke godt nok frem
tror nok nye truggyen er bra saker... skal du ha deg en sånn?Thomas Michelsen 90477788
Kyosho Mp9 TKI 2
Team Michaelfox BOMBK
Comment
-
Firestorm 10T flux Kjempe fin lett og deilig bil og kjøre,(eller om den regnes mere som buggy vet jeg ikke. lenge så den er så lav) du kan legge deg helt ut, så gjør bilen resten av jobben, og den går fort nok. tror den ligger på rundt 4500-5000
eller
Legg på 4000 å kjøp deg en HB D8T? Da får du deg en STABIL bil
Comment
-
Næh..Originally posted by michaelfox View PostMente tamiya nitrage, kom vel ikke godt nok frem
tror nok nye truggyen er bra saker... skal du ha deg en sånn?
Har hatt truggy før, vettu.
Det er ikke helt meg.
Har hatt et forsøk med 1:10 el. buggy nå, men det er ikke helt meg det heller.
Holder meg til en klasse, blir lite nok kjøring i den
Jeg var her i dag:
Flott bane, fullt mulig å lage sånne hjemme også...MBX-6
Slash 4x4 rtr
- Midtskogen Raceway-
Comment
-
Kyosho: inferno ST-R, Lazer ZX-5 SP og Slashen som bruttern ikkje bruker så mye
Comment
-
etter å ha lest denne tråden et par-tre ganger begynte eg å tenke på no'
hvorfor har ingen anbefalt kyosho inferno st
etter min mening er det en veldig bra bil, man kan jo pinadø kjøre løp med 'n (etter noen oppgraderinger som overhodet ikke er vanskelig å få te)
....ooo
er det de dyre delene kansje?? jamen gjør det noe da? min st har gått no i 2-3 år og har såvidt skifta noe før no. så etter min mening tåler den innihamperæva med juling, (og ja eg har kjørt den på krevende underlag.. nemelig en.....MOTOCROSSBANE!! jæææææævliiig gøy)
Kyosho: inferno ST-R, Lazer ZX-5 SP og Slashen som bruttern ikkje bruker så mye
Comment
-
Er vel ikke no gærent med kyosho... Snakka med mange andre som sier at det er noe av det bedre å kjøpe. Det alle klager på er at de er så dyre. Men absolutt alle jeg kjenner som driver med RC-biler sier det at du får det du betaler for. Jeg har 3 kyoshoer nå å ALLE går like greit enda. Hadde ett motorhavari i vinter men den motoren var vel 8 år trur jeg...
Comment
-
ja. du har skjønt detOriginally posted by Tofffff View PostEr vel ikke no gærent med kyosho... Snakka med mange andre som sier at det er noe av det bedre å kjøpe. Det alle klager på er at de er så dyre. Men absolutt alle jeg kjenner som driver med RC-biler sier det at du får det du betaler for. Jeg har 3 kyoshoer nå å ALLE går like greit enda. Hadde ett motorhavari i vinter men den motoren var vel 8 år trur jeg...
kyosho ruler (tross at de er som audier når det kommer til pris, men audier er jo bra
) synest st-en er lettkjørt og eg då men...
Last edited by crazycarboy; 8 June 2009, 14:09.Kyosho: inferno ST-R, Lazer ZX-5 SP og Slashen som bruttern ikkje bruker så mye
Comment
-
Inferno ST har blitt anbefalt flere ganger, men den egner seg dårlig for bashing. Dermed har ST-RR blitt anbefalt, men for banekjøring.
NB: crazycarboy, en motorcross bane er ikke tøft underlag for en Truggy. Et grustak eller områder med mye stein i knyttnevestørelse derimot... Å da lever ikke ST'n lenge... Men for all del, det er en genial bil på riktig underlag, og RR'n er vel noe av det råeste som finnes for løp hvis den parres med en ordentlig motor.Espen D - 1981 model - USA - 1, med stort sett alt byttet/tunet; Savage SS 4,6: 3 speed, reverse, + mye modifisering; Hellfire SS, K4,6 HO ++; E-revo BL; 2x Mini-Z AWD; Noen gamle el buggyer; HiTech Agressor CRX 3Ch FM 40 MHz; En dunge med 27 MHz sendere...
Comment
-
du den dere crossbanen er ikke akurat plan heller da, den har stein (i knyttnevestørrelsen din), 0,5m-2,5m høye hopp, og humper som får det meste til å dette fra hverandre (f.eks. så har eg måttet skifta både det eine og det andre på downhillsykkelen min etter et par turer der oppe, og den tåler jævlig mye). men neida du har rett i det at det er nok ikke det tøffeste underlaget for en truggy, men for å si det sånn. bilen får juling, og då mener eg juling der oppe. dersom du hadde kjørt bilen din der oppe en hel dag, tror eg nok du måtte ha fiksa på no du ogOriginally posted by Nazgarot View PostInferno ST har blitt anbefalt flere ganger, men den egner seg dårlig for bashing. Dermed har ST-RR blitt anbefalt, men for banekjøring.
NB: crazycarboy, en motorcross bane er ikke tøft underlag for en Truggy. Et grustak eller områder med mye stein i knyttnevestørelse derimot... Å da lever ikke ST'n lenge... Men for all del, det er en genial bil på riktig underlag, og RR'n er vel noe av det råeste som finnes for løp hvis den parres med en ordentlig motor.
men ja som sagt: det finnes verre forhold.
Last edited by crazycarboy; 8 June 2009, 19:36.Kyosho: inferno ST-R, Lazer ZX-5 SP og Slashen som bruttern ikkje bruker så mye
Comment
-
for det første: generelt sett synest folk at bilen de sjølv kjører er god (gjør vel du og bss). og eg synest kyosho "ruler" av den enkle grunn at eg synest den er god å kjøre, og min (etter et par oppgraderinger) spiser de utfordringene eg gjer den. om det er svære hopp, brå svinger (joda. det har en del med innstillingene å gjøre) og det som eg synest er viktigest: de er morsomme (jada. det er mange merker som er morsome å kjøre) å kjøre, personlig går eg med et smil om munnen hele resten av dagen etter eg har kjørt den (hvem gjør vel ike det etter å ha kjørt bil...Originally posted by BSS View PostHvorfor " ruler " kyosho syntes du a? fordi du har en bil derfra? hva er bra med kyosho? Det er vel ikke kun at de er dyre at folk ikke liker kyosho?
)
men dere har selvsagt rett det er mange andre merker som kan det kyosho kan både til samme og lavere pris. både Losi, X-ray, mugen osv..
og når det gjelder generellt her på forumet så vil eg tro at folk anbefaler biler de selv har eller har gode erfaringer med, eller har hørt er bra. og eg har gode erfaringer med ST'n og synest den er bra.
men dette er ikke et krangleforum. fyren skal ha sin første tryggy. og eg sier st på lik linje som folk sier st-rr, dbx, 8ight-t, xt8 osv.. vi skal gi fyren tips om biler ikke våre personlige meninger om merkeneLast edited by crazycarboy; 8 June 2009, 19:44.Kyosho: inferno ST-R, Lazer ZX-5 SP og Slashen som bruttern ikkje bruker så mye
Comment
-
Hadde jeg vært deg, trådstarter, hadde jeg slått til med denne http://forum.radiostyrt.no/vb/showthread.php?t=39147
VELDIG mye bil for pengene.# 8ight-T # # Nosram RS .28 EVO / RB C6 BB # Spektrum DX3R # Proline # Futaba # ACE # Byron #
Comment
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Members: 18,937
Active Members: 1
Welcome to our newest member, Mortenporten.

Comment