Announcement

Collapse
No announcement yet.

NEEEEIIII!!!!! Jeg ødla noe!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• NEEEEIIII!!!!! Jeg ødla noe!

jeg har en 1990 modell sandmaster, I dag etter skolen hadde jeg gledet meg til å kjøre den, Så gikk jeg ut å dro 1 gang i snora så startet den. Jeg kjørte rolig fram og til bake, så løstnet motoren og jeg gikk inn i hobby rommet og skrudde til motor skruen. Men jeg skrudde den for hardt og nå er gjengene ødelgat Hva skal jeg gjøre?
    jeg går mekanisk og har tilgang værktøy

Jeg har et bilde av en motor som har samme oppsette på motor festene, sånn at dere kan se hva jeg mener.
    Attached Files

Originally posted by andriksen View Post
    jeg har en 1990 modell sandmaster, I dag etter skolen hadde jeg gledet meg til å kjøre den, Så gikk jeg ut å dro 1 gang i snora så startet den. Jeg kjørte rolig fram og til bake, så løstnet motoren og jeg gikk inn i hobby rommet og skrudde til motor skruen. Men jeg skrudde den for hardt og nå er gjengene ødelgat Hva skal jeg gjøre?
    jeg går mekanisk og har tilgang værktøy

Jeg har et bilde av en motor som har samme oppsette på motor festene, sånn at dere kan se hva jeg mener.
    Du bruker et gjengeverktøy og lager nye, større gjenger.
    "Jeg har vektøy som gjør den jobben der enklere...ett eller annet sted...!"

Comment

Hvis du går mekken så har dere sikkert "grisepikk" liggende. Jeg vet ærlig talt ikke hva dette kalles for noe annet, men faren min har alltid kalt det grisepikk...

Det funker sånn at du borrer et hull i den skruen du allerede har, også "kiler" du den tingen fast inni hullet, og er du heldig så får du da skrudd ut skruen.

EDIT: Leste feil jeg... trodde det var skruehodet som var ødelagt...
      Last edited by jorgenms; 15 April 2009, 19:40.
      Traxxas Rustler VXL og Slash 4WD 1/10 VXL | HPI Baja 5b med 30,5 4-bolt Race Port

Comment

Litt ot..

Er det en GX15/12 motor?
        - Speed Bazooka .28 - LamaV3 - (Delvis) Ultima St - Mini Revo -

Comment

bor opp og sett inn løse gjenger du .. de selger sett med dette på biltema...
          mcd racerunner evo 3 competition, obr 30,5 pro-mod, victory pro pipe

Comment

Løse gjenger, mener du da helicoil? det er det jeg brukte på mopeden. men hvise ikke at du kunne få de så små

Comment

har bedre tru på å bore opp og gjenge en dimensjon større
              OTteknikk.com

Comment

er det noe særlig å gjenge opp i støpegods da? er ikke det litt for mykt?
                MBX-6-OS-AKA-Byron fuel
                TRF-415MSXX
                DEX410

Comment

jeg ville bare ha borret opp og laget nye gjenger.

Comment

Ja men det er mykt, men kan prøve

Comment

Originally posted by andriksen View Post
                      Ja men det er mykt, men kan prøve
                      fyll hullet med kjemiskmetall, type tokomponent. ha fett på skruen du skal bruke i hullet så den ikke fester seg i blandinga, dytt den ned i massen å pakk godt rundt. la d herde å du har nye gjenger. funket fint på en motor jeg hadde tidligere..
                      sigpic
                      Team Elefun

Comment

Genialt!
                        Si ifra om du testet dette, fordi dette var jo så enkelt men kanskje den beste løsningen!

Retteråsen
                        Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
                        2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

Comment

hvor får jeg kjøpt kjemiskmetall?

Comment

Biltema har
                            Offroad: Team Associated T4 RS (8.5 turn BL), A-Tech Leo-X
                            Onroad: Tamiya M04-L (17 turn)Mini-Z: AWD, MR-02, Overland, F1 båt Kjører boble i bilcross fra i år av, rc blir mindre prioritert.

Comment

å vist alt det andre ikke funker så trør du en skrue (treskrue, plate osv...) med grove gjenger inn
                              kjører Smartech Traveller :P

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Mortenporten.
                              Working...
                              X