Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mayhem ST 4WD Truck

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mayhem ST 4WD Truck

    Hei.

    Jeg er helt nye her og det samme gjelder egentlig bak kontollen. Har hatt dene bilen i 2 år. Men kan si jeg er ganske ny, pga lite kjøring og nesten 0 peiling. Jeg lærer mens jeg holder på ^^ Men til saken.

    Jeg har to problemer. Det første er et problem jeg har hatt siden starten. Og det er at bilen ikke går på tomgang. Jeg vet dette har noe med instillinger på motoren. Eneste jeg vet er det lille jeg hørte fra butikken, og det som står i anvisningen. Eneste måte å få bilen til å gå er og starte den, for så å starte å kjøre med en gang. Den kan stå litt stille. Men det varer ikke lenge så lenge jeg ikke gasser. Det har vel noe med bensininntaket å gjøre. Men trenger virkelig hjelp her Er kanskje ikke så lett å forklare, ettersom dette sikkert går mer på feeling og motor lyd. Men hadde blitt glad hvis noen var gale nok til å prøve

    Det andre er et nytt problem. Det dukket opp etter vinterens dvale. Skulle prøve å starte opp bilen. Og det gikk forholdsvis greit, helt til jeg skrudde på motakeren (fjernstyringen på bilen) Da spratt gassen ut til max. (motoren var heldigvis ikke på) Noen som har peiling? Virker nesten som den motar noen signaler, og går bånn gass. Men har egentlig ikke peiling.


    Litt greit å få bilen i gang igjen. Nærmeste "seriøse" Rc hobbybutikk er 1 time unda. Og jeg har ikke førerkortet enda (17 år)

    I etterkant har jeg skønt at en bil til 7-8000 kanskje ikke var det riktige valget for meg. Men jeg angrer ikke et sekund heller. Har hatt mange fine timer med bilen

    Hpåer noen kan hjelpe. For det trenger jeg

    PolarBearKBG
    Mayhem ST 4WD Truck
    Spektrum DX2

  • #2
    Har ikke peiling på nitro jeg, men du sa gassen spratt ut til max når du skrudde på mottakeren. Hadde du huska å skrudd på senderen først? Må altid huske å skru på senderen først og slå den av sist Eller kanskje det var dårlig batteri i sendern..

    Ikke sikkert det var dette som skjedde i ditt tilfelle altså
    AE SC8e - Losi Micro-T - Tamiya Pajero - Thunder Tiger ZK2
    utstyr selges klikk her

    Comment


    • #3
      Juster tomgangs skruen din på motoren skruen under ved luft filteret du vil se den. Den andre skruen på andre siden av motoren justerer bensin intaket på bilen, begynn med og gi den mye bensin også etter som den er varm juster den innnover for og "leane" motoren, da får du mer futt, men pass på og ikke leane for mye, da kan du skjære den..




      Disse gir deg gode råd.
      CRC - 3Racing - Tamiya

      Comment


      • #4
        Takk takk

        Ja det er mulig jeg glemte å slå på kontrollen. Ettersom det var den første turer, og var litt gira på å få bilen til å starte. Skal teste igjen i dag

        Og takk for videoene. De hjalp virkelig

        Skjønner at jeg må lære meg litt her
        Mayhem ST 4WD Truck
        Spektrum DX2

        Comment


        • #5
          Da har jeg vært ute og kjørt. Fungerte ganske greit. Hadde ikke problemer med sendern, så går utifa at jeg glippa med kontrollen sist gang

          Men jeg har fortsatt litt problemer med tomgang og bensinen.
          Bilen kjører fint når den er under fart. Men så fort den står litt lenge stille (2-5 sec) så stopper den. Jeg har ikke så mye peiling, men går utifa at den enten drukner eller får for lite bensin. Noterte også at under full gass var det en del røyk. Noen som har noen ideer?

          Har også litt praktiske problemer med motoren. I den videoen var det snakk om 2 skruer. Jeg finner 3. Og er litt usikker på hvem av de 2 andre jeg skal bruke :P Slenger opp et bilde.



          Håper på glupe svar

          PolarBearKBG
          Mayhem ST 4WD Truck
          Spektrum DX2

          Comment


          • #6
            øverste bak er tomgang midt ved luft filter er den som styrer bensin inn til motoren ser ikke den siste så vet ikke.
            CRC - 3Racing - Tamiya

            Comment


            • #7
              "Så er det en her" er LSN (low speed needle). La den være til du har fått "teken" på motoren. HSN (high speed needle) er den du i utgangspunktet skal skru på under innkjøring, altså "denne skrur jeg på". Etter det kan du gå videre til LSN (Low speed needle/"så er det en her"). Denne justerer blandingsforholdet i ca. 20-30% av gasspådraget (fra 0-20/30%). Få bilen til å gå sikkelig på HSN (!) før du justerer LSN. Kjenner ikke motoren så kan dessverre ikke komme med noe mer konkret forslag.

              "Og en her" er tomgangsskruen. La "og en her" være til du har kjør inn motoren og du skal tune for maks ytelse. Har du ikke kyndige folk rundt deg så vær forsiktig. Denne skruen er kun til å få motoren til å gå på lavest mulig turtall.
              Last edited by mariuswold; 25 April 2009, 07:28.

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 3
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X