Announcement

Collapse
No announcement yet.

Racetruggy shopping

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Racetruggy shopping

    Snart sommer og i den anledning vil eg kjøpe meg ein racetruggy

    har sett på inferno st-rr, vet den er bra dyr og (men det gjør ikke no') har noen andre noen tips på andre truggyer som er like gode (omtrent hvertfall) er jeg glad for tips.

    dette er jo eit kit, så jeg trenger radio og nokon greier, noen som vet om bra radioutstyr har sett på Futaba sine 2,4Ghz FASST, virker som gode radioer, litt dyre då men.. noen som har tips? (skal ha rattradio)
    i tillegg så lurer jeg litt på hvilken motor jeg skal ha.
    har sett på:



    og



    hvilken er best noen med erfaring?

    andre motorer er også aktuelle.. bare å tipse glad for alle tips
    Kyosho: inferno ST-R, Lazer ZX-5 SP og Slashen som bruttern ikkje bruker så mye


  • #2
    Er mange gode racetruggyer på markedet nå, bla. fra Losi, Lrp, Ass, Hobao, Kyosho. Blir en smakssak og deletilgangen som vel blir avgjørende. På motorsiden ville jeg ikke gått for 28, hvertfall ikke hvis bilen skal brukes i løp. De er rett og slett for tørste, gå for en hvass 21.
    Jeg bruker selv Spektrum DX3R og er kjempefornøyd, Futaba 4PK er også mye brukt.

    Comment


    • #3
      takker for så raskt svar

      st-rr finnes også i en versjon med 21 siro motor (evo4 eller no') er det noe slikt du sikter til?
      Kyosho: inferno ST-R, Lazer ZX-5 SP og Slashen som bruttern ikkje bruker så mye

      Comment


      • #4
        Hvis du vil bruke 15-16 laken så kan jeg sette opp en "killerpakke" til deg.

        Comment


        • #5
          ligger ett par losi truggyer her på forumet tilsalgs...annbefales.
          en fra bergen...
          dx3r er veldig pop og bra lett og grei...
          har 4pk selv og er veldig fornøyd.
          velg deg en os21 vspec eller noe til truggyen...
          blir dyrt til å begynne med da

          2000kr ca for brukt truggy,
          3000kr ca for en av de radioene du nevnte (spørs hvor du kan handle)
          1000kr for to greie servoer.
          500-700kr minst for mottaker, medfølger 4pk, vet ikke om dx3r
          2500kr ca for grei motor
          10000kr før du vet ordet av det.

          Spørs om du ikke skulle begynnt med losi sin rtr truggy?
          kjempebra pakke
          5000kr inkl alt du trenger på hobbyland
          Last edited by michaelfox; 28 May 2009, 19:17.
          Thomas Michelsen 90477788
          Kyosho Mp9 TKI 2
          Team Michaelfox BOMBK

          Comment


          • #6
            Originally posted by michaelfox View Post

            Spørs om du ikke skulle begynnt med losi sin rtr truggy?
            kjempebra pakke
            5000kr inkl alt du trenger på hobbyland
            har hatt en kyosho inferno st vel 3 år så trur ikkje eg treng ein rtr (btw har eg litt lyst å bygge bilen sjøl, så slepp eg å demontere for å skjønne korleis den er bygd opp pluss, eg kan "customize" looken)
            Kyosho: inferno ST-R, Lazer ZX-5 SP og Slashen som bruttern ikkje bruker så mye

            Comment


            • #7
              Originally posted by REED272 View Post
              Hvis du vil bruke 15-16 laken så kan jeg sette opp en "killerpakke" til deg.
              15-16 lapper er littttt mye pluss at det vil vere den første "skikkelige" racetruggyen min så veldig extremt blir kansje litt mye

              ellers.. takk for tilbudet.. skal huske det
              Kyosho: inferno ST-R, Lazer ZX-5 SP og Slashen som bruttern ikkje bruker så mye

              Comment


              • #8
                har sett på denne radioen
                for meg virker den bra (får med mottaker og greier) http://hobbymix.no/mix/produkt.asp?s...203PM%202,4GHz

                men lurer på en ting, trenger eg batteri til radioen eller er det oppladbart i den orginalt? noen som vet
                Kyosho: inferno ST-R, Lazer ZX-5 SP og Slashen som bruttern ikkje bruker så mye

                Comment


                • #9
                  Den radioen er knallbra, den holder leeenge. Batterier kjøper du ved siden av, da kan du kjøpe det du vil.

                  Den senderen og gode servoer så har du kommet langt. Du kommer utrolig langt med en motor til 1500kr (uansett hvor du kjøper den).
                  Sjekk www.rc-mushroom.com for et bra chassis, som regel slipper du mva, da får du deg veldig billig chassis, må du ut med moms og svineri så er det uansett litt billigere enn hjemme (det samme gjelder servoer og motor, og alt annet).
                  Skulle jeg kjøpt truggy i dag ville det blitt en Mugen MBX6T eller en Tamiya 801XT, dernest ville jeg vurdert en associated rc8t. Losi 8ight-t 2.0 er garantert bra, men jeg liker ikke losi, sånn er det bare.
                  Motor: Novarossi N21BF eller GO-tech 5 porter
                  Servoer: Futaba 9351
                  Sender: Futaba 3PM-FASST
                  Pipe: Dynamite 086 eller en Novarossi 9901.
                  Dette kommer på ca. 1000 - 1100$ du kan beregne ca 100$ frakt
                  Det blir jo ca 7000kr, slår moms inn så blir det jo 2000 til (sånn ca) og du er fremdeles på et beløp som er langt under det du måšbetale i Norge.
                  Mange som syns at dette er veldig umoralsk, men det er lov å være lur
                  Om du ikke har det fra før så må du også ha startboks og batterier, det er mye bedre enn å kjøpe en tullemotor med snor eller rotostart...
                  MBX-6
                  Slash 4x4 rtr
                  - Midtskogen Raceway-

                  Comment


                  • #10
                    Losien får du kun som raceroller, altså ferdig bygd bil. Som om du vil bygge selv er den utelukket.

                    Radioen du linker til der er bra den, hadde den samme i FM utgave for noen år siden. Men skulle jeg kjøpt radio i den prisklassen hadde jeg nok gått for Spektrum DX3S. Større skjerm og bedre å bruke etter min mening.
                    # 8ight-T # # Nosram RS .28 EVO / RB C6 BB # Spektrum DX3R # Proline # Futaba # ACE # Byron #

                    Comment


                    • #11
                      Ikke enig, men det er vel en smakssak....
                      Bedre kvalitet på Futaba, men jeg er jo selv strålende fornøyd med min gamle DX3
                      MBX-6
                      Slash 4x4 rtr
                      - Midtskogen Raceway-

                      Comment


                      • #12
                        Hehe, har vel vært et par diskusjoner rundt spektrum og kvalitet før mener jeg å huske

                        Enig i at du får en bedre kvalitetsfølelse med futabaen... Menmen, har blitt bedre på DX3R i forhold til den DX3'ern jeg hadde før.
                        # 8ight-T # # Nosram RS .28 EVO / RB C6 BB # Spektrum DX3R # Proline # Futaba # ACE # Byron #

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Mariuslk View Post
                          Hehe, har vel vært et par diskusjoner rundt spektrum og kvalitet før mener jeg å huske

                          Enig i at du får en bedre kvalitetsfølelse med futabaen... Menmen, har blitt bedre på DX3R i forhold til den DX3'ern jeg hadde før.
                          Helt enig med deg, Marius. OG 3R'en er myyye enklere å bruke, menyen skjønte selv jeg uten bruksanvisning..........

                          Comment


                          • #14
                            om vi skal ta en "stor skjerm diskusjon" så kan eg bidra med: http://2.4gigahertz.com/systems/futk4900.html

                            er den mest avanserte radioen eg nokon gong har sett
                            Kyosho: inferno ST-R, Lazer ZX-5 SP og Slashen som bruttern ikkje bruker så mye

                            Comment


                            • #15
                              futabaen kan virke litt vel avansert,
                              men du blir overasket over hvor enkel den er når du skjønner oppbyggingen av menyer o.l
                              eg er ikke lur og eg skjønner den
                              tror ikke du tar feil med 4pk eller dx3r el s
                              Thomas Michelsen 90477788
                              Kyosho Mp9 TKI 2
                              Team Michaelfox BOMBK

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X