Announcement

Collapse
No announcement yet.

fuel slange rundt motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • fuel slange rundt motor

    har sett at mange trekker fuelslangen gundt motoren og då på HSN, smelter ikkje slangen da?
    Kyosho: inferno ST-R, Lazer ZX-5 SP og Slashen som bruttern ikkje bruker så mye


  • #2
    Da hadde dem vel ikke gjort det da!
    OTteknikk.com

    Comment


    • #3
      Slangen tåler en del mer grader en det kjøletoppen er + at fuelen som går igjennom slangen er også kald
      HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
      Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

      Comment


      • #4
        Originally posted by RCislife View Post
        Slangen tåler en del mer grader en det kjøletoppen er + at fuelen som går igjennom slangen er også kald
        ok. ville bare vere sikker
        Kyosho: inferno ST-R, Lazer ZX-5 SP og Slashen som bruttern ikkje bruker så mye

        Comment


        • #5
          ... men det er ikke særlig smart å gjøre det selv om slangen tåler det, fordi fuelen tenner best kald.
          Espen K Målbakken -69

          MP9 * MP7.5 Kanai II * ST-R * ST-RR * Spider GP mk2 * DST * Ultima ST * GigaCrusher

          Comment


          • #6
            Originally posted by Beamboom View Post
            ... men det er ikke særlig smart å gjøre det selv om slangen tåler det, fordi fuelen tenner best kald.
            Det er jo bare vås.
            Men det er jo et poeng at man ønsker å holde temp nede, maksimere kjøling.
            MBX-6
            Slash 4x4 rtr
            - Midtskogen Raceway-

            Comment


            • #7
              grunnen til at det blir gjort er for at de skal ha lengst mulig fuelslange, slik at bilen ikke stopper når den ligger på hodet. da er den naturligste veien å gå å ta den rundt kjøletoppen. Kan sikkert trekke fuelslange gjennom radioboksen og ti ganger rundt servoene om du vil.

              Men om du kjører løp er det 125ml som gjelder og da sliter du


              Det med varm og kald fuel er testet litt med forskjellige resultat, er vel en svenske som har kommet med en "kjøler" man monterer på fuelslangen, om det har noen effekt kan ikke jeg svare på.

              fuelen blir uansett varm av trykk fra potta og at tanken ligger intill potta.
              MBX-6-OS-AKA-Byron fuel
              TRF-415MSXX
              DEX410

              Comment


              • #8
                Ja jeg har lest flere steder at kjølig fuel tenner hissigere, så rent "vås" tror jeg ikke det er. Det er jo sågar en duppedings for å kjøle ned trykket fra potte til tank, nettopp for at den ikke i for stor grad skal varme opp fuelen.
                Espen K Målbakken -69

                MP9 * MP7.5 Kanai II * ST-R * ST-RR * Spider GP mk2 * DST * Ultima ST * GigaCrusher

                Comment


                • #9
                  Det er akkurat som vi funker. Er vi kalde er vi mer hissige en når vi er gløvarme
                  HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
                  Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by RCislife View Post
                    Det er akkurat som vi funker. Er vi kalde er vi mer hissige en når vi er gløvarme
                    vet ikke helt om jeg er enig med der, jeg er nok vel så hissig når jeg er glødevarm enn når jeg er helt kald. hadde du sagt skjerpet, så kunne jeg vært mer enig med deg.
                    MBX-6-OS-AKA-Byron fuel
                    TRF-415MSXX
                    DEX410

                    Comment


                    • #11
                      Kald fuel tenner ikke bedre enn varm, http://www.brannfakta.no/ung/01/flas...trekanten.html
                      Ok?
                      Det er for å få ned driftstemp og trykk man kjøler fuel, eksos og har kjøleribber.
                      Eksoskjøler funker, for de som er opptatt av om de har 10 min eller 10,30min kjøretid. Vil tro at litt alu tape på tanken mellom potte og tank er vel så effektivt og uten at man tilfører et ekstra punkt for lekkasje.
                      Kortversjonen.
                      Tom Erik kan forklare mer utdypende
                      MBX-6
                      Slash 4x4 rtr
                      - Midtskogen Raceway-

                      Comment


                      • #12
                        så viss eg skal kjøra løp med st-r en så må eg ta tanken fra st en (125ml) fordi 150ml tanken er for stor?

                        dersom eg ikkje tar slangen rundt motoren, så blir det innigranskauen kronglete i det området. (slangen fra tanken, fra potta og forgasseren)
                        Kyosho: inferno ST-R, Lazer ZX-5 SP og Slashen som bruttern ikkje bruker så mye

                        Comment


                        • #13
                          har lagt slangen sånn:

                          Click image for larger version

Name:	DSC00024.jpg
Views:	1
Size:	54.8 KB
ID:	764881

                          Click image for larger version

Name:	DSC00023.jpg
Views:	1
Size:	64.7 KB
ID:	764882
                          Kyosho: inferno ST-R, Lazer ZX-5 SP og Slashen som bruttern ikkje bruker så mye

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by casevac View Post
                            Kald fuel tenner ikke bedre enn varm, http://www.brannfakta.no/ung/01/flas...trekanten.html
                            Ok?
                            Synes ikke den linken var et så vektig argument imot...

                            For all del, jeg insisterer ikke på å ha rett her, men jeg *er* sikker på å ha lest at eksplosjonen med kald fuel er kraftigere (ev en eller annen grunn som ble forklart men som jeg har glemt for leeenge siden). Skal se om jeg klarer å finne det igjen.
                            Espen K Målbakken -69

                            MP9 * MP7.5 Kanai II * ST-R * ST-RR * Spider GP mk2 * DST * Ultima ST * GigaCrusher

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Beamboom View Post
                              Synes ikke den linken var et så vektig argument imot...

                              For all del, jeg insisterer ikke på å ha rett her, men jeg *er* sikker på å ha lest at eksplosjonen med kald fuel er kraftigere (ev en eller annen grunn som ble forklart men som jeg har glemt for leeenge siden). Skal se om jeg klarer å finne det igjen.
                              etter min erfaring så går bilen bedre jo varmere den er (så sannt den ikkje overoppheter)
                              Kyosho: inferno ST-R, Lazer ZX-5 SP og Slashen som bruttern ikkje bruker så mye

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X