har sett at mange trekker fuelslangen gundt motoren og då på HSN, smelter ikkje slangen da?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
fuel slange rundt motor
Collapse
X
-
-
Slangen tåler en del mer grader en det kjøletoppen er + at fuelen som går igjennom slangen er også kaldHPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power
og en liten E-Revo til å kose seg med
Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife
Comment
-
-
grunnen til at det blir gjort er for at de skal ha lengst mulig fuelslange, slik at bilen ikke stopper når den ligger på hodet. da er den naturligste veien å gå å ta den rundt kjøletoppen. Kan sikkert trekke fuelslange gjennom radioboksen og ti ganger rundt servoene om du vil.
Men om du kjører løp er det 125ml som gjelder og da sliter du
Det med varm og kald fuel er testet litt med forskjellige resultat, er vel en svenske som har kommet med en "kjøler" man monterer på fuelslangen, om det har noen effekt kan ikke jeg svare på.
fuelen blir uansett varm av trykk fra potta og at tanken ligger intill potta.MBX-6-OS-AKA-Byron fuel
TRF-415MSXX
DEX410
Comment
-
Ja jeg har lest flere steder at kjølig fuel tenner hissigere, så rent "vås" tror jeg ikke det er. Det er jo sågar en duppedings for å kjøle ned trykket fra potte til tank, nettopp for at den ikke i for stor grad skal varme opp fuelen.Espen K Målbakken -69
MP9 * MP7.5 Kanai II * ST-R * ST-RR * Spider GP mk2 * DST * Ultima ST * GigaCrusher
Comment
-
Det er akkurat som vi funker. Er vi kalde er vi mer hissige en når vi er gløvarme
HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power
og en liten E-Revo til å kose seg med
Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife
Comment
-
vet ikke helt om jeg er enig med der, jeg er nok vel så hissig når jeg er glødevarm enn når jeg er helt kald. hadde du sagt skjerpet, så kunne jeg vært mer enig med deg.Originally posted by RCislife View PostDet er akkurat som vi funker. Er vi kalde er vi mer hissige en når vi er gløvarme
MBX-6-OS-AKA-Byron fuel
TRF-415MSXX
DEX410
Comment
-
Kald fuel tenner ikke bedre enn varm, http://www.brannfakta.no/ung/01/flas...trekanten.html
Ok?
Det er for å få ned driftstemp og trykk man kjøler fuel, eksos og har kjøleribber.
Eksoskjøler funker, for de som er opptatt av om de har 10 min eller 10,30min kjøretid. Vil tro at litt alu tape på tanken mellom potte og tank er vel så effektivt og uten at man tilfører et ekstra punkt for lekkasje.
Kortversjonen.
Tom Erik kan forklare mer utdypende
MBX-6
Slash 4x4 rtr
- Midtskogen Raceway-
Comment
-
så viss eg skal kjøra løp med st-r en så må eg ta tanken fra st en (125ml) fordi 150ml tanken er for stor?
dersom eg ikkje tar slangen rundt motoren, så blir det innigranskauen kronglete i det området. (slangen fra tanken, fra potta og forgasseren)Kyosho: inferno ST-R, Lazer ZX-5 SP og Slashen som bruttern ikkje bruker så mye
Comment
-
Synes ikke den linken var et så vektig argument imot...Originally posted by casevac View PostKald fuel tenner ikke bedre enn varm, http://www.brannfakta.no/ung/01/flas...trekanten.html
Ok?
For all del, jeg insisterer ikke på å ha rett her, men jeg *er* sikker på å ha lest at eksplosjonen med kald fuel er kraftigere (ev en eller annen grunn som ble forklart men som jeg har glemt for leeenge siden). Skal se om jeg klarer å finne det igjen.Espen K Målbakken -69
MP9 * MP7.5 Kanai II * ST-R * ST-RR * Spider GP mk2 * DST * Ultima ST * GigaCrusher
Comment
-
etter min erfaring så går bilen bedre jo varmere den er (så sannt den ikkje overoppheter)Originally posted by Beamboom View PostSynes ikke den linken var et så vektig argument imot...
For all del, jeg insisterer ikke på å ha rett her, men jeg *er* sikker på å ha lest at eksplosjonen med kald fuel er kraftigere (ev en eller annen grunn som ble forklart men som jeg har glemt for leeenge siden). Skal se om jeg klarer å finne det igjen.Kyosho: inferno ST-R, Lazer ZX-5 SP og Slashen som bruttern ikkje bruker så mye
Comment
Today's Birthdays
Collapse
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Posts: 440,447
Members: 18,937
Active Members: 1
Welcome to our newest member, Mortenporten.

Comment