Announcement

Collapse
No announcement yet.

fuel slange rundt motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Beamboom View Post
    Synes ikke den linken var et så vektig argument imot...
    Om ikke branntrekanten - elementærteorien om forbrenning ikke kan forklare deg og få deg til å forstå at jo høyere temp et fast stoff har, jo nærmere forbrenning er det, nei da gir jeg opp.

    Det er ingen faste stoffer som avgir mer avgasser jo kaldere de er - det finnes ingen brennbare faste stoffer - det er bare gass som kan brenne!

    Varm fuel er hissigere enn kald - den tar raskere fyr - og den brenner raskere!
    MBX-6
    Slash 4x4 rtr
    - Midtskogen Raceway-

    Comment


    • #17
      Originally posted by casevac View Post
      Det er ingen faste stoffer som avgir mer avgasser jo kaldere de er - det finnes ingen brennbare faste stoffer - det er bare gass som kan brenne!

      Varm fuel er hissigere enn kald - den tar raskere fyr - og den brenner raskere!
      Enkel Kjemi og fysikk
      Kyosho: inferno ST-R, Lazer ZX-5 SP og Slashen som bruttern ikkje bruker så mye

      Comment


      • #18
        Jeg kan finne ut av det på tirsdag når tractorpuller folkene kommer hjem fra EM. (Viss jeg husker det)
        HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
        Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

        Comment


        • #19
          ja du får høre med dem. forhåpentligvis kan de svare
          Kyosho: inferno ST-R, Lazer ZX-5 SP og Slashen som bruttern ikkje bruker så mye

          Comment


          • #20
            Ja, dei kjører hvertfall med metanol dei jeg kjenner. http://www.breaker.no/Hjem.html
            HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
            Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

            Comment


            • #21
              Selv om det begynner å bli en del år siden 2kj så har jeg sett en del praktiske eksempler siden dengang....
              MBX-6
              Slash 4x4 rtr
              - Midtskogen Raceway-

              Comment


              • #22
                Originally posted by casevac View Post
                Om ikke branntrekanten - elementærteorien om forbrenning ikke kan forklare deg og få deg til å forstå at jo høyere temp et fast stoff har, jo nærmere forbrenning er det, nei da gir jeg opp.
                Aha - det var det du mente. Jaja - noen ganger kan et bilde si mindre enn tusen ord

                Originally posted by casevac View Post
                Det er ingen faste stoffer som avgir mer avgasser jo kaldere de er - det finnes ingen brennbare faste stoffer - det er bare gass som kan brenne!
                Men hvem snakker om faste stoffer her? *forvirret*

                Originally posted by casevac View Post
                Varm fuel er hissigere enn kald - den tar raskere fyr - og den brenner raskere!
                Så det du sier er da at teoretisk sett så hadde det gitt mer effekt å helle oppvarmet fuel i tanken?

                Altså, jeg er ingen kjemiker (bombe? ) og tar det ikke på noen måte personlig om jeg tar feil her. Likeledes ber jeg om at du ikke tar det personlig at jeg påstår å ha lest dette. Det er rett og slett bare noe jeg har lest.
                Jeg vil også - i all beskjedenhet - understreke at det jeg påstår å ha lest er at kjølig fuel gir bedre effekt - ikke at den tar raskere fyr. Men det er mulig det er en innlysende selvmotsigelse i dette, hva vet jeg...
                Last edited by Beamboom; 13 September 2009, 20:34.
                Espen K Målbakken -69

                MP9 * MP7.5 Kanai II * ST-R * ST-RR * Spider GP mk2 * DST * Ultima ST * GigaCrusher

                Comment


                • #23
                  Når noe er kaldt tar det mindre plass en når det er varm. Dermed kan du vel komprimere det mer. Jeg bare tenker litt høyt.
                  HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
                  Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

                  Comment


                  • #24
                    En motor som holder seg innenfor idealtemp yter bedre enn en som er for varm (eller for kald). Oppvarmet fuel er enda en ting som trekker i negativ retning mtp. idealtemp, på lik linje med dårlig luftstrøm, tynn mix, feil eksos osv. osv.
                    Last edited by casevac; 13 September 2009, 20:57.
                    MBX-6
                    Slash 4x4 rtr
                    - Midtskogen Raceway-

                    Comment


                    • #25
                      Jeg har nada kjennskap til Truggy og andre terreng vogner, men i tracksammenheng så vil ikke jeg ha slangen rundt motoren fordi at ved en eventuell motorstopp kan dette lettere føre til 'vapor lock'. som er et problem på forgassere av aluminium.
                      Sommer: Mugen MTX-5 Vinter: SpeedMerchant Rev 7 og BMI Copperhead 12 FE

                      Comment


                      • #26
                        jeg burde altså bare godta masse slange rundt forgasserområdet og satse på kaldere fuel og unngå vapor....
                        Kyosho: inferno ST-R, Lazer ZX-5 SP og Slashen som bruttern ikkje bruker så mye

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by crazycarboy View Post
                          så viss eg skal kjøra løp med st-r en så må eg ta tanken fra st en (125ml) fordi 150ml tanken er for stor?
                          )
                          Nei, bruk den tanken du har du!

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by crazycarboy View Post
                            jeg burde altså bare godta masse slange rundt forgasserområdet og satse på kaldere fuel og unngå vapor....
                            Du kan vel la slangen gå andre steder enn rundt forgasseren? Selv lar jeg slangen gå rundt tanken først, det gir mer enn nok lengde til å unngå at den stopper når den lander på ryggen...

                            Den må ikke bli for lang heller, det går ut over trykket.
                            Last edited by Beamboom; 14 September 2009, 11:08.
                            Espen K Målbakken -69

                            MP9 * MP7.5 Kanai II * ST-R * ST-RR * Spider GP mk2 * DST * Ultima ST * GigaCrusher

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by casevac View Post
                              En motor som holder seg innenfor idealtemp yter bedre enn en som er for varm (eller for kald). Oppvarmet fuel er enda en ting som trekker i negativ retning mtp. idealtemp, på lik linje med dårlig luftstrøm, tynn mix, feil eksos osv. osv.
                              Joda, men om man isolert sett snakker kun om fuel-temp (la oss tenke at man holdt seg innenfor ideal-temp): Mener du at den hadde gitt bedre effekt om den var oppvarmet?
                              Espen K Målbakken -69

                              MP9 * MP7.5 Kanai II * ST-R * ST-RR * Spider GP mk2 * DST * Ultima ST * GigaCrusher

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Beamboom View Post
                                Du kan vel la slangen gå andre steder enn rundt forgasseren? Selv lar jeg slangen gå rundt tanken først, det gir mer enn nok lengde til å unngå at den stopper når den lander på ryggen...

                                Den må ikke bli for lang heller, det går ut over trykket.
                                viss du såg på bildene på side 2 på denne tråden så har eg det.......
                                Kyosho: inferno ST-R, Lazer ZX-5 SP og Slashen som bruttern ikkje bruker så mye

                                Comment

                                Today's Birthdays

                                Collapse

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X