Oj, i all verden, ingen av oss som hadde hørt om før, hehe, hans sterke side er tydeligvis ikke markedsføring.... Er det han som drev oppi sarp før tro, som solgte Sintech bl.a den gangen ? Sorry, så hvor gammel du var nå, du vakke gamle karen da du
Oj, i all verden, ingen av oss som hadde hørt om før, hehe, hans sterke side er tydeligvis ikke markedsføring.... Er det han som drev oppi sarp før tro, som solgte Sintech bl.a den gangen ? Sorry, så hvor gammel du var nå, du vakke gamle karen da du
Han selger tross alt ikke noen av de kjente merkene.
Hehe, jeg blir nok voksen etterhvert skal du se.
EDIT: Hvorfor går det ikke an å skjule alderen på forumet?
Nei, det skjønner ikke jeg heller, hvorfor du vil skjule alder, er vi som begynner å bli godt voksne som i tilfelle skulle gjort det, hehe.. Blir alltid bare imponert jeg, over hvor mye unggutta kan om det her, og hvor mye gromt utstyr dere har klart å skaffe dere i såpass ung alder. Kunne en annen bare drømt om selv den gang !
Blir alltid bare imponert jeg, over hvor mye unggutta kan om det her, og hvor mye gromt utstyr dere har klart å skaffe dere i såpass ung alder. Kunne en annen bare drømt om selv den gang !
Du blir nok ikke imponert når du finner ut hvor lite jeg kan om nitrobiler.
OT:
Men har nå fått kjøpt meg Losi Ten-T i Sverige med 5 liter nitro 16%.
Er jo min første nitrobil, så jeg blir jo litt redd når jeg starter den.
Blir ihvertfall redd når jeg ser at temperaturen på motoren stiger. Må jo nesten skru av motoren med en gang.
Det står jo at man ikke trenger å kjøre inn bilen, så jeg har prøvd å justere litt på de forskjellige tingene ved forgasseren.
Men jeg trenger litt hjelp fra dere, for jeg har jo nesten ikke peiling. Fikk med en DVD som heter "Nitro RC Inside & Out" på kjøpet. Har lest bruksanvisningen også.
Jeg prøver å stille litt på nålene for temperaturen kommer jo opp i over 100 grader celcius. Men jeg tør jo nesten ikke å gjøre noe, og vet ikke hva jeg skal gjøre.
Er det bare å kjøre i vei eller?
Du blir nok ikke imponert når du finner ut hvor lite jeg kan om nitrobiler.
OT:
Men har nå fått kjøpt meg Losi Ten-T i Sverige med 5 liter nitro 16%.
Er jo min første nitrobil, så jeg blir jo litt redd når jeg starter den.
Blir ihvertfall redd når jeg ser at temperaturen på motoren stiger. Må jo nesten skru av motoren med en gang.
Det står jo at man ikke trenger å kjøre inn bilen, så jeg har prøvd å justere litt på de forskjellige tingene ved forgasseren.
Men jeg trenger litt hjelp fra dere, for jeg har jo nesten ikke peiling. Fikk med en DVD som heter "Nitro RC Inside & Out" på kjøpet. Har lest bruksanvisningen også.
Jeg prøver å stille litt på nålene for temperaturen kommer jo opp i over 100 grader celcius. Men jeg tør jo nesten ikke å gjøre noe, og vet ikke hva jeg skal gjøre.
Er det bare å kjøre i vei eller?
HSN nålen bestemmer hvor mye nitro som du skal slippe til bilen. Jo mindre nitro, jo mindre smøring, jo mer luft, jo mer varme. Hvis du stiller den inn, så får den mindre nitro, så blir den varmere men gir mer kraft/fart/osv. Hvis du stiller den ut så får den mer nitro og blir litt "tregere". Poenget er å finne en fin plass hvor den gir nok kraft ut til bilen og holder seg litt kjølig.
Men du må også justere på idle gappen slik at den idler fint og ikke konstant har høyt turtall -- det bidrar også enormt til varmen.
"We must learn to live together as brothers, or perish together as fools." - MLK.
Fikk starta bilen et par ganger i går, har ikke kjørt med den ennå.
Men jeg får ikke starta den igjen.
Testa pluggen i dag. Den gløder ikke!! Er det pluggen det er noe galt med eller er det startersystemet?
Fikk starta bilen et par ganger i går, har ikke kjørt med den ennå.
Men jeg får ikke starta den igjen.
Testa pluggen i dag. Den gløder ikke!! Er det pluggen det er noe galt med eller er det startersystemet?
Enten er gløderen tom for strøm, eller så er glødepluggen skutt og du må kjøpe en ny en.
"We must learn to live together as brothers, or perish together as fools." - MLK.
Enten er gløderen tom for strøm, eller så er glødepluggen skutt og du må kjøpe en ny en.
Man trenger ikke gløder i Losi Ten-T. Det er en ledning fra startsystemet til pluggen.
Men glødepluggen skal vel ikke slutte å fungere så fort? Bilen har jo bare gått i 10min tilsammen.
Det kan skje det, hvis du kjører litt for mager spesielt. Men hvis du hører at motoren sviver rundt, men starter ikke, da er det nok glødepluggen. Hvis den sviver rundt, så antar jeg det går strøm til pluggen, og da er det nok bare pluggen som er gåen.
Og en ny glødeplugg er ikke noe stress. Det er bare 50-70,- kr.
"We must learn to live together as brothers, or perish together as fools." - MLK.
Det kan skje det, hvis du kjører litt for mager spesielt. Men hvis du hører at motoren sviver rundt, men starter ikke, da er det nok glødepluggen. Hvis den sviver rundt, så antar jeg det går strøm til pluggen, og da er det nok bare pluggen som er gåen.
Og en ny glødeplugg er ikke noe stress. Det er bare 50-70,- kr.
Leste bruksanvisningen litt mer nøyaktig, og for å teste pluggen må man holde den inntill kjølehode eller hva det heter på motoren. Da begynte heldigvis pluggen å gløde igjen.
Men hvorfor starter ikke bilen? Kan det være nitro inni motoren? Leste i bruksanvisningen gjorde som det står om hvordan man får starta bilen hvis pluggen er bløt p.g.a. nitro i motoren.
Men den starter ikke. Må uansett lade li-po batteriet for det er ikke mer strøm.
Mulig at det var for mye nitro i motoren, slik at den var for full og ikke kunne starte. Dette løser du ved å skru ut glødepluggen og starte den opp (Altså, svive rundt motoren slik at stempelet går opp og ned.), slik at nitroen spyttes ut. Så primer du den igjen, altså pumper litt nitro inn i motoren, og prøver å starte den igjen. Men ikke gi den for mye.
Du kan også hive inn "LITT" nitro i forgasseren for å gjøre starten enklere. Du kan også fylle litt nitro inn i motoren, ved å skru ut glødepluggen og fylle direkte inn i det hullet. Men det må være veldig lite for å virke.
Når du har litt nitro i motoren, og starter den med glødepluggen i, så er det enklere å starte den pga. pluggen har nitro til å begynne "eksplosjonene". En liten gnist og den er i gang. Med for mye nitro, så drukner pluggen og får ikke begynt.
Skjønner ikke helt hva du mener med at du må holde pluggen inntil kjølehodet.
"We must learn to live together as brothers, or perish together as fools." - MLK.
Mulig at det var for mye nitro i motoren, slik at den var for full og ikke kunne starte. Dette løser du ved å skru ut glødepluggen og starte den opp (Altså, svive rundt motoren slik at stempelet går opp og ned.), slik at nitroen spyttes ut. Så primer du den igjen, altså pumper litt nitro inn i motoren, og prøver å starte den igjen. Men ikke gi den for mye.
Du kan også hive inn "LITT" nitro i forgasseren for å gjøre starten enklere. Du kan også fylle litt nitro inn i motoren, ved å skru ut glødepluggen og fylle direkte inn i det hullet. Men det må være veldig lite for å virke.
Når du har litt nitro i motoren, og starter den med glødepluggen i, så er det enklere å starte den pga. pluggen har nitro til å begynne "eksplosjonene". En liten gnist og den er i gang. Med for mye nitro, så drukner pluggen og får ikke begynt.
Comment