Announcement

Collapse
No announcement yet.

Losi TEN-T

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Prøvde nå, men fikk ikke start på bilen.
    Buhu, jeg er jo nybegynner og vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre dette og det med HSL og LSN og Idle greiene er jo nytt for meg.
    Traxxas Slash VXL
    Losi Ten-T

    Comment


    • #32
      Les manualen. Der står ALT du trenger å vite. Håper for din skyld at du ikke har skrudd alt for mye på alle nålene, for DA er det ikke rart det ikke starter. Sånn er livet med nitro.

      Fabiz
      Smallsize Hobbyland A/S
      Team Losi : Spektrum

      Comment


      • #33
        Originally posted by Fabiz View Post
        Les manualen. Der står ALT du trenger å vite. Håper for din skyld at du ikke har skrudd alt for mye på alle nålene, for DA er det ikke rart det ikke starter. Sånn er livet med nitro.

        Fabiz
        Jeg har prøvd å skru nålene til fabrikk-instilling sånn som det står i manualen. Da har jeg jo skrudd nålene helt inn for så å skru de 2 1/2 runde ut.
        Jeg har lest manualen, men det er ikke lett å vite hvordan man skal justere på nålene.
        Står også om hva man skal gjøre hvis det er nitro i motoren, men det virker ikke som om det hjelper.
        Traxxas Slash VXL
        Losi Ten-T

        Comment


        • #34
          Er det fuel i forgassern da?

          Fabiz
          Smallsize Hobbyland A/S
          Team Losi : Spektrum

          Comment


          • #35
            Hvordan finner man ut av det?
            Skal det ikke være fuel i forgasseren eller?
            Traxxas Slash VXL
            Losi Ten-T

            Comment


            • #36
              Originally posted by langtidsminne View Post
              Hvordan finner man ut av det?
              Skal det ikke være fuel i forgasseren eller?
              Jo, det er jo akkurat det som skal til, at det er fuelforbindelse, hehe.
              Hold for potta og kjør startmotoren litt, så kommer fuelen til å komme til motoren. Du må lade batteriet OFTE de første gangene, for da bruker startsystemet MYE strøm, bare så du er klar over det.

              Fabiz
              Smallsize Hobbyland A/S
              Team Losi : Spektrum

              Comment


              • #37
                Originally posted by Fabiz View Post
                Du må lade batteriet OFTE de første gangene, for da bruker startsystemet MYE strøm, bare så du er klar over det.

                Fabiz
                Vet, må jo lade nesten hele tiden. Men bruker startsystemet mindre strøm etterhvert? Er det fordi at motoren blir enklere å dra rundt etter noen tanker da eller?

                Har holdt for potta flere ganger jeg, uten at motoren starter.
                Merker at hvis jeg snur bilen litt, så kommer det noe væske ut av potta. Det skjer ofte. Men jeg får jo ikke starta motoren.
                Traxxas Slash VXL
                Losi Ten-T

                Comment


                • #38
                  Originally posted by langtidsminne View Post
                  Vet, må jo lade nesten hele tiden. Men bruker startsystemet mindre strøm etterhvert? Er det fordi at motoren blir enklere å dra rundt etter noen tanker da eller?

                  Har holdt for potta flere ganger jeg, uten at motoren starter.
                  Merker at hvis jeg snur bilen litt, så kommer det noe væske ut av potta. Det skjer ofte. Men jeg får jo ikke starta motoren.
                  Børstemotoren i systemet må jo slite seg til, og kompen i motoren er jo ganske tung å dra rundt de første tankene så ja, den vil bruke mindre strøm etterhvert.

                  Men ta med deg bilen til forhandleren, så hjelper de deg helt sikkert.

                  Fabiz
                  Smallsize Hobbyland A/S
                  Team Losi : Spektrum

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by Fabiz View Post
                    Men ta med deg bilen til forhandleren, så hjelper de deg helt sikkert.

                    Fabiz
                    Kjøpte bilen i Sverige, og vi pleier som regel å dra dit 2 ganger i måneden. Så jeg får vel kanskje prøve litt selv.
                    Traxxas Slash VXL
                    Losi Ten-T

                    Comment


                    • #40
                      Sikker på at det ikke er hull i slangen? Gå over slangen og sjekk det! ;p

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by BSS View Post
                        Sikker på at det ikke er hull i slangen? Gå over slangen og sjekk det! ;p
                        Tror ikke det kan være hull i slangen. Bilen er jo helt ny og jeg ser at det er fuel i slangen.
                        Men hva er den væska som kommer ut av potta når jeg snur bilen på siden?

                        PS: Jeg trenger mye hjelp fra dere til å få starta bilen
                        Last edited by langtidsminne; 31 May 2010, 14:03.
                        Traxxas Slash VXL
                        Losi Ten-T

                        Comment


                        • #42
                          Null hull.
                          Finner ihvertfall ingen.
                          Skal til en kamerat som har hatt nitrobil i 1 år. Han skal prøve å hjelpe meg.
                          Traxxas Slash VXL
                          Losi Ten-T

                          Comment


                          • #43
                            Fant ut hva som var feilen. Hehe.

                            De to ytterste trådene i pluggen hadde smelta seg sammen så det gløda bare helt innerst i pluggen. Pluggen ble varm, men nitroen ble ikke anntent.
                            Var hos en kamerat, og jeg skulle bare prøve pluggen hans, og da funka bilen som bare rakkern.
                            Så da får jeg kjøpe ny glødeplugg og litt luftfilterolje.
                            Traxxas Slash VXL
                            Losi Ten-T

                            Comment


                            • #44
                              Nå har ikke jeg hatt nitrobil så ille lenge, men jeg har heldigvis kommet så langt at jeg skjønner at det er noe galt med clutchen nå.
                              For det var jo umulig å trille bilen, åpna clutchen og nå vet ikke jeg hvordan en sentrifugalclutch skal se ut men jeg tror at fjøra har røket.
                              Dere får vurdere selv utifra bildet:
                              Click image for larger version

Name:	DSC00854.JPG
Views:	1
Size:	56.6 KB
ID:	769634Gjenstanden helt til venstre er fjøra.
                              Traxxas Slash VXL
                              Losi Ten-T

                              Comment


                              • #45
                                Ja det ser ut som at fjøra er røket ja..
                                Xray XB9, Novarossi/OS, Savox, Aka, Rapicon, Spektrum

                                sigpicTeam Elefun

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X