Announcement

Collapse
No announcement yet.

Large Scale skravletråd v2.0

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nå har jeg fått tak i en Villa Farrisflaske med oxalsyre. Så nå skal jeg legge et rustent spurdrev fra leoen i et lite syrebad i en isboks.
    Så skal det på nye doningen.
    sigpic
    If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
    If you put men on a planet without science, they will believe in God.

Comment

• tøft
      10 tegn
      mcd racerunner evo 3 competition, obr 30,5 pro-mod, victory pro pipe

Comment

• Tror ikke plastmedbringer og plastdrev lever så lenge ved aggressiv kjøring med 4WD.

Da er det kun stål som duger.
        sigpic

Comment

• Originally posted by Motörhead View Post
          Nå har jeg fått tak i en Villa Farrisflaske med oxalsyre. Så nå skal jeg legge et rustent spurdrev fra leoen i et lite syrebad i en isboks.
          Så skal det på nye doningen.
          Rop hvis det ikke funker, har noe svovelsyre vi kan teste
          Jeg tok en baja, kjøpte en HAAUG med bling og options og hva fikk jeg ???

En Baja

Comment

• Originally posted by Mr-Online View Post
            Rop hvis det ikke funker, har noe svovelsyre vi kan teste
            Jo dette funker som bare pokkern

Tror jammen jeg skal helle det tilbake i brusflaska for senere bruk.

Jeg har ikke pussa eller gjort noe. Den har bare ligget i ro.

(Jeg deler disse erfaringene med forumet siden det sikkert er andre som vil bli kvitt rust)
            Last edited by Motörhead; 30 March 2010, 18:42.
            sigpic

Comment

• Da er det endelig påskeferie

Og drittvær da selvfølgelig

Men uansett, god påske alle sammen...................
              Tekno 410sct, Xray xb9e, losi 22 2.0
              Spectrum dx3s

Comment

• God påske Er glad jeg valgte å være i vikingskipet i påsken nå når jeg ser været ute... sikkert morro i trysil og de andre skistedene..
                Traxxas Rustler VXL og Slash 4WD 1/10 VXL | HPI Baja 5b med 30,5 4-bolt Race Port

Comment

• Originally posted by jorgenms View Post
                  God påske Er glad jeg valgte å være i vikingskipet i påsken nå når jeg ser været ute... sikkert morro i trysil og de andre skistedene..
                  Skulle gjerne vært i vikingskipet Regner her også
                  Last edited by znaky85; 31 March 2010, 15:16.
                  Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
                  Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
                  E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

Comment

• God påske, ja.

Møkkavær her også.
                    sigpic

Comment

• God påske!
                      Bare sludd,regn og snø her også idag! Kanskje likegodt at RR'n står uten motor nå om dagen....
                      Mini-Z AWD...ALIGN T-REX450PRO......MCD RR V4 comp TS ReedCase PROMOD 30.5LongRod PROPIPE...HPI BAJA SS TS Reedcase 30.5 BG Edition PROPIPE..Losi 5iveT reedcase promod 30.5 LR propipe

Comment

• eh du danniel.... du får ikke til og bygge ei skikkelig strømfprsyning til meg da??? 12-17 volt og gjerne 40-50 amp så man kan plugge på 10 ladere hehe

Comment

• Originally posted by beemerworld View Post
                          eh du danniel.... du får ikke til og bygge ei skikkelig strømfprsyning til meg da??? 12-17 volt og gjerne 40-50 amp så man kan plugge på 10 ladere hehe
                          Du kan jo bruke en strømforsyning til PC ved å klippe av pluggene og lage et klemmebrett. For eksempel nummererte sukkerbiter langs en alu eller treplate eller koble på andre kontakter. For eksempel Tamiya, sigarettenneruttak etc.

Der har du spenningsnivåene 3,3V, 5V og 12V der sistnevnte har mulighet for tunge strømtrekk på hver av kursene. Det eneste som trengs er å kunne slå på strømforsyninga. Dette skjer ved å slutte grønn leder mot jord (en av de svarte). Her kan du bare koble på en impulsbryter. En Zenoah\CY killswitchbryter er midt i blinken. Dette er en glimrende impulsbryter.

Og de fleste strømforsyninger til PC er beskyttet mot kortslutning.

De eneste strømforsyningene jeg har er tre stykk Mascot 22 - 33V forsyninger som leverer 12A kontinuerlig med trinnløs spenningsregulering. Og en skilletrafo som gir 24V vekselspenning.
                          sigpic

Comment

• auuuuuuuuuuuuuuuuu............ der datt jeg av!!!!

Comment

• Det er bare det at den er laget for å levere flere forskjellige spenninger. 3,3V skal mange av småkretsene på et hovedkort ha, 5V skal styreelektronikken i harddisker og DVD-brennere ha og 12V er til å drive motorene i harddisker, vifter, DVD-brenner etc. Det sier seg selv da at 12V kretsene må kunne levere mye strøm da en harddisk til eksempel trenger mellom 1 og 2 ampere for å spinne.

Oversikt over hvilke ledere som er hvilke på en slik strømforsyning finnes overalt på nettet så man ser hvilke ledere vi er interessert i og hvilke vi ikke trenger.

Å kortslutte grønn leder mot en av de svarte er det samme hovedkortet på PC-en din gjør når du trykker på powerknappen. Det er et signal om at den skal slå seg på. Holde den inne slår den av igjen.
                              sigpic

Comment

• Jeg vet ikke om dere klarer å se filmen
                                HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
                                Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X