Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilken trimpotte, til HPI Baja 5b?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

det eneste jeg veit er at en kamerat kjøpte et sylinder kit i fra FG-Hobby.
    som sto beskrevet som et O´neill kit.
    dette kittet ble kjøpt for 2 år siden å jeg satte sammen motoren med de delene som fulgte med. dette var jo lenge før Jan-Erik overhode hadde hatt kontakt med O´Neill og i det hele tatt vurdert å starte RC-racing
    bilen ble stående til ifjor sommer før vi skulle starte den noe den ikke gjorde. etter litt feilsøking fant vi ut at det nesten ikke var kompresjon i motoren grunnen til det var at sylinderen var ikke bearbediet for 2 mm stroker vei slik O`Neill motorene er og det fulgte med en kobber pakning som ble montert sammen med en original pakning. dette ble gjort etter beskrivelsen vi fikk i fra FG-Hobby. det endte med at vi byttet ut sylinderen med en sylinder i fra Jan-Erik å dette fikk liv i motoren.

i etter tid viste deg seg i følge Jan-Erik at dette ikke var en O´Neil sylinder og at den var portet av HLH i Danmark.
    HLH er mannen Jan-Erik utfordret til å porte opp en g270 motor for å lage noe som gikk bedre en hans 27,2 race porta PRO MOD motorer.
    hva som er rett ang dette motor kittet vet jeg ikke.
    det jeg vet er at det ble kjøpt hos FG-Hobby og at det ble byttet ut med et kitt i fra RC-Racing. Hva som skjedde videre må nesten Jan-Erik fortelle.

Men som sagt så har jeg og mange andre handlet med Martin både før og etter uten at det har medført noe som helst av problemer.
    Jeg har ingen problemer med å anbefale folk å handle derfra. som Elcon cleon eier komemr jeg nok til å handle mer der selv også så fort valuta kursene er litt mer i vår favør.
    hvis noen har problemer med at jeg gjør det så får det være deres problem. jeg står ved mitt enkelt å greit.
    så får det heller komme å slå meg i bakhue.
    Last edited by Crazy beetle; 24 March 2009, 22:00.
    A REAL TWIN IS A V-TWIN.
    alt under 1200 cc er en startmotor.
    R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

Comment

Har nå lest igjennom denne tråden pga ymse tips...
      Den har jo vært oppe noen ganger, men jeg trodde faktisk den handla om trimpottevalg for baja 5b, så jeg har ikke lest den.. (før nå)

sdiz86 lurer sikkert på hva som skjedde med tråden han starta...

Jeg har veldig lyst til å fjerne off-topic (gen. negativ omtale av fg-hobby),
      men på den annen side kan det virke som om dette er viktig informasjon for
      forbrukerne, og da er min terskel høy for fjerning. (Dårlig utførte jobber/varer?)

Hvem som sier hva er totalt likegyldig for min del, så lenge vedkommende
      har dekning for det som blir sagt.

Er det mulig få en uttalelse fra FG-Hobby om saken her på RS?
      Eller blir dette diskutert på andre fora?

Ikke har jeg filla peiling på motorer, ei heller hvordan FG-hobby.dk opererer,
      men løse påstander i stor skala er jeg ingen stor fan av uansett
      om det er CB, Egon, rc-racing (som annonsør) eller gjerne sdiz86 om det skulle være sånn.

Jeg vet like lite som de som ikke har skrevet noe om saken, så for min
      del er det vanskelig å ta noen avgjørelse i denne saken.

Kommer det mer info fra "motpart" i denne saken blir det stående, hvis ikke
      må jeg nesten vurdere moderering...
      Hovedproblemet er at Egon har etter all sannsynlighet økonomiske interesser, men det kan like gjerne CB ha også for alt jeg veit.

Kort fortalt. Mer kjøtt på beinet, eller bort...

PM, mail, sms, telefoner fra NOE SOM HELST hold om denne saken er ikke
      interessant da jeg forholder meg 100% nøytralt.. kall meg gjerne teit, men sånn er det.

(Skulle det komme noe fra FG-Hobby-hold så blir vel det antagelig publisert her, men sannsynligheten er vel lik null...)

Det er i alle fall en teit debatt når bare halvparten av deltakerne "er tilstede"...
      Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
      - NiceShot.no

Comment

PayPal

Noen som bruker PayPal ofte?

Jeg har PostBanken VISA. Hvis jeg skal handle fra fg-hobby.dk og betale med/via PayPal er det lurt å registrere meg/opprette en konto hos dem før jeg handler?

Er noen fordeler å vare registrert hos PayPal, med det mener jeg om det er tryggere å betale hvis man har opprettet en konto hos dem?

Eller er den manuelle betalings måten like trygg når man bruker PayPal?

Betalins summen er i Dkk, når man da betaler vi PayPal vil den automatisk trekke riktig beløp i Kr fra kontoen minog er det ink frakt?

Hvor mye koster det å betale via PayPal, og da tanker jeg både på de som har PayPal konto og de som ikke har?

Takk.
        LOSI 5ive-T+VRC Pipe+ DemonRC 2 Speed

Comment

Hva du bruke rtror jeg spiller liten rolle. spesielt om du handler i fra butikker som du får anbefalt. skal du handle med privat personer på f,esl Ebay er nok PayPal å foretrekke. PayPal tar også en liten avgift når du betaler hos dem.

hos FG-Hobby kan du trygt bruke Visa kort.
          A REAL TWIN IS A V-TWIN.

Comment

Originally posted by sdiz86 View Post
            Noen som bruker PayPal ofte?

Jeg har PostBanken VISA. Hvis jeg skal handle fra fg-hobby.dk og betale med/via PayPal er det lurt å registrere meg/opprette en konto hos dem før jeg handler?

Er noen fordeler å vare registrert hos PayPal, med det mener jeg om det er tryggere å betale hvis man har opprettet en konto hos dem?

Eller er den manuelle betalings måten like trygg når man bruker PayPal?

Betalins summen er i Dkk, når man da betaler vi PayPal vil den automatisk trekke riktig beløp i Kr fra kontoen minog er det ink frakt?

Hvor mye koster det å betale via PayPal, og da tanker jeg både på de som har PayPal konto og de som ikke har?

Takk.

Når jeg bestilte med paypal første gang så når jeg hadde bestilt så kom det en bestillingskvittering som det sto hvor mange $$ det var + at det var omregnet til NOK.
            Futaba 3PM FASST 2,4 |HPI Sprint 2 Drift m/ div. upgrades |Aeromarine Donzi 49" + Zenoah G260PUM

Comment

Ved betaling med Bankoverførelse til fg-hobby.dk
              Jeg skulle fylle ut et skjema på nettbanken, men så kom det et punkt:

"Omkostningsalternativ: Delt - avsender betaler i Norge. Mottaker betaler i utlandet"

Bruker
              fg-hobby.dk å betale overførings omkostningene i Danmark selv eller er jeg nødt til å betale alt?

Eller hvordan veit jeg om de vil dele på dette eller ikke, står det noe sted på ordrebekreftelsen?

De av dere som har betalt med Bankoverførelse til fg-hobby.dk prøv å svar på begge spørsmålene hvis dere kan det

Takk.
              LOSI 5ive-T+VRC Pipe+ DemonRC 2 Speed

Comment

Dem vil ha det beløpet som varene og frakta koster, tviler om de vil trekke bankkostnadene ifra total prisen.

Comment

Jaja , da ser det ut til at det blir enda dyrere å handle utenfor landets grenser da....

Glad jeg handler kun i Norge
                  2 x MCD RR V4.... Futaba...... 2 x TS REEDCASE RE-LOAD EDITION ......
                  HANDLER GJØR JEG HOS : ABSOLUTT HOBBY , DDM OG LARGESCALERC.

sigpic

Comment

Javel,, spørs helt på valuttan det,, får ofte deler til halve prisn inkl frakt..

victory potte dyno:

2,560 people who will attend the events learn more 24 clubs from around the world learn more 360 artists have already been announced in the festival program learn more 4 speakers will share their algorithm for achieving great musical heights learn more Facts Festival of Radio-controlled Model Fans “Road to Records” 2022 4 June 2022 […]

Comment

Originally posted by freddy85 View Post
                      Javel,, spørs helt på valuttan det,, får ofte deler til halve prisn inkl frakt..

victory potte dyno:

http://www.hpibajaforum.com/forum/sh...ad.php?t=54030

Da hadde jeg starta butikk hadde jeg vært deg..........................
                      2 x MCD RR V4.... Futaba...... 2 x TS REEDCASE RE-LOAD EDITION ......
                      HANDLER GJØR JEG HOS : ABSOLUTT HOBBY , DDM OG LARGESCALERC.

sigpic

Comment

Tja. Hva er halv pris på ingenting da? Problemet er jo stort sett att man ikke får tak i det her hjemme. Da har man jo ikke noe valg. Det kommer jo mer og mer hos RC-Racing(til oss Hpi folk også)etterhvert, å de prisene er det jo ikke noe å si på.
                        Robert Birkevaag 71 mod
                        Hpi Baja27.2 Promod ts reed case/Propipe/Lauchenbacker/Futaba4pk sigpic

Comment

Hvorfor ikke gjøre det enkelt og betale med kort.
                          Har paypal men den brukes kun ved donasjoner og eventuelle kjøp på ebay.
                          Samtlige nettbutikker det her er snakk om har sitt på det rene.
                          sigpic
                          HPI Baja/Race Porta 30,5/Dominator/Elcon/Spektrum

Comment

Originally posted by goddamnswede View Post
                            Hvorfor ikke gjøre det enkelt og betale med kort.
                            Har paypal men den brukes kun ved donasjoner og eventuelle kjøp på ebay.
                            Samtlige nettbutikker det her er snakk om har sitt på det rene.

Enig med du
                            A REAL TWIN IS A V-TWIN.

Comment

Originally posted by re-load View Post
                              Da hadde jeg starta butikk hadde jeg vært deg..........................
                              Husker jeg kjøpte en savaga ifra usa,, den fikk jeg for halve prisen. baja ss for 6000 deler er som oftest halv pris over hele fjøla. Nå var jo valutan på 5kr og nå 6,5 det spiller stor rolle.

Comment

Ser att det nevnes 22000 rpm på disse bilmotorene er det noen som har målt dette????
                                Martin Holst (1967)
                                www.mhrcboats.piczo.com
                                Zigma 62` CMB 35rs .Sprint cat 42` Zenoah 260.

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X