Announcement

Collapse
No announcement yet.

Monster truck! hvilken modell ville dere kjøpt?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Monster truck! hvilken modell ville dere kjøpt?

Hei folkens =) skal kjøpe meg large scale bil og ønsker Monster truck ( TROR JEG HVERTFALL)
    mye produsenter der ute så lurer på hvem man bør bruke pengene på??? ! =)

Alle sier jeg bør kjøpe hpi baja. men klatre egenskapene må da være bedre på MT? så sant man ikke skal skyte opp som en rakett(baja).
    toppfart er vel ikke det viktigste for min del!
    men bør være nogenlunde akselerasjon.

Noen i Romerike(akershus) som har disse bilene så jeg kanskje kunne fått se hvordan dem er i aksjon(MT,beetle, baja)

Brands jeg har sett på er maverick blackout,fs racing,mcd MT,fg MT, fg beetle,nutech beetle,nutech MT osv =))

tenkte på pris 5-8000 brukt/ny

jeg er NY innen RC =))
    lånte fatter'n sine nitro/el biler som 10 åring. det er da blitt 20 år siden =))

mvh Stig

Om du er ute etter bil som kan klatre, så anbefaler eg deg å kjøpe ein crawler. Om du er ute etter moro, så er vel baja'en høgt på lista.

Comment

crawler er vel elektrisk og 1:10 skala eller no? vil ha bensin og 1:5. hvem baja burde man eventuelt gå for?

baja er jo også veldig lav? så den legger seg vel nedpå med en gang?

Comment

Hvis du på død og liv vill ha en mostertruck så ville jeg vel anbefale deg en MCD MT.. Den har relativt bra kjøre egenskaper.. men de blir kjørt ifra i sandtaket av hpi Baja..

Fortell oss hva slags terreng du kommer til å kjøre mest i, så blir det lettere å hjelpe deg..
        Monster trucks har ei lei tendens å vippe over fort.. MCD`n er nok endel dyrere enn det du har oppgitt, men er vel den beste i den klassen.
        Hpi Baja er en utrolig bra all around bil.. veldig bra kjøre egenskaper.. i tillegg er det plenty med oppgraderings muligheter seinere...
        Last edited by tomso; 21 May 2012, 23:44.
        Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
        Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
        enRoute Berg JXR003
        Losi 5ive - BZM Super 50

Comment

hvordan er baja på grustak,stier i skog etc da?

Comment

I sandtak, og grustak er Bajan overlegen pga mye vandring i hjulopphenget.. Men skal du kjøre på stier så krever dem aller fleste 1/5 biler litt plass da.. så det begrenser seg endel der.. mye kryp kjøring sliter ut clutchen veldig fort.. og det gjelder jo alle biler i denne klassen.. Så kanskje en av disse Kina kopi bilene er grei der.. Monster truckene har vel kanskje en annen utveksling som passer bedre på stier og sånn..
            enRoute Berg JXR003
            Losi 5ive - BZM Super 50

Comment

Originally posted by tomso View Post
              Hvis du på død og liv vill ha en mostertruck så ville jeg vel anbefale deg en MCD MT.. Den har relativt bra kjøre egenskaper.. men de blir kjørt ifra i sandtaket av hpi Baja..

Fortell oss hva slags terreng du kommer til å kjøre mest i, så blir det lettere å hjelpe deg..
              Monster trucks har ei lei tendens å vippe over fort.. MCD`n er nok endel dyrere enn det du har oppgitt, men er vel den beste i den klassen.
              Hpi Baja er en utrolig bra all around bil.. veldig bra kjøre egenskaper.. i tillegg er det plenty med oppgraderings muligheter seinere...

kommer for det meste til å kjøre på grustak,avsidesliggende strandplasser,skogs stier,grusveger oppi skogene her,sikkert litt på asfalt også :P synes bare baja'n er så stygg og er skeptisk på rwd og lav bakkeklaring :S

Comment

Originally posted by tomso View Post
                I sandtak, og grustak er Bajan overlegen pga mye vandring i hjulopphenget.. Men skal du kjøre på stier så krever dem aller fleste 1/5 biler litt plass da.. så det begrenser seg endel der.. mye kryp kjøring sliter ut clutchen veldig fort.. og det gjelder jo alle biler i denne klassen.. Så kanskje en av disse Kina kopi bilene er grei der.. Monster truckene har vel kanskje en annen utveksling som passer bedre på stier og sånn..
                hmmm finnes kanskje ingen LS som er skapt for små kjøring :S får man baja 4x4? er det store forskjeller på baja 5b,5t, buggy? bortsettfra eksteriør?

Comment

Baja kommer ikke som 4x4 nei.
                  5t har vel bittelitt større hjul enn 5b så vidt jeg vet. (Har eid flere 5t)

Så har jo 5t dette svære karosseriet og noen flere plastdeksler og forskjellig under. Pluss støtfanger.

-Steffen
                  HPI Baja 5T

Comment

Hvis du er skeptisk til bajan'n så burde du kansje se etter en annen bil.. Som du sa nutech kanskje en bil for deg.. Den har høy bakke klaring og passer sikkert til det meste.

Har selv et par Baja'r og har aldrig følt det er no problem med bakkeklaringen. 5t'n min går jo for det meste på bakhjula alikevell
                    Men som sagt så får man kjøpe bil etter hvor man liker å kjøre. Men skal du ha ei bil å luske etter i skauen så er det få biler med bensin motor som er egnet for det.. Lykke til videre med bil valg.

Sent from my iPhone using Tapatalk
                    enRoute Berg JXR003
                    Losi 5ive - BZM Super 50

Comment

Originally posted by slemlama View Post
                      hvordan er baja på grustak,stier i skog etc da?
                      Vi er en gjeng som kjører mye Baja i grustakene i området rundt Jessheim/Gardermoen. Søk på "Romerike RC" på facebook så finner du oss. Det går hovedsaklig i HPI Baja i klubben, og det er 3 gode grunner til det.

1. HPI Baja tåler juling. Og med noen få oppgraderinger så tåler den MYE juling.
                      2. HPI Baja har veldig gode kjøreegenskaper til 2WD å være.
                      3. Det er mange butikker som fører HPI Baja, dvs god deletilgang. Og hvis du skulle være uheldig å kjøre i stykker er det også en ganske stor sjanse for at en eller annen av de andre du kjører sammen med har reservedeler du kan få lånt eller kjøpt. Og kunnskapen om HPI Baja begynner å bli ganske stor blandt mange eiere etter hvert.

Hvis du er skeptisk til HPI Baja så kan du bare ta en tur en dag når vi er ute og kjører, så kan jeg nesten garantere at du er overbevist etter på. Jeg har hatt flere andre LS-biler i tillegg til HPI Baja 5b (FG 2WD, 4WD, Monster Beetle og MCD RR) og jeg kan bare si at det ikke er noen av de andre bilene som er i nærheten så morsomme å herje med som HPI Baja. Jeg har tilgode å se en annen LS-bil som klarer å holde følge med HPI Baja opp veggene i et grustak. Det er noe med hjuloppheng, fjæringsveg og tyngdepunkt som er bort i mot perfekt for bratte grusvegger og ujevnt underlag.

Comment

En annen ting, hvis du ikke er så veldig opptatt av fart, men gjerne vil luske litt rundt om kring i "normal" fart og krabbe opp skrenter og lignende, så kanskje du skulle titte litt nærmere på Traxxas Summit? Den brummer ikke, men er nok mer egna for kjøring i moderate hastigheter.

Comment

Originally posted by Helmet View Post
                          Vi er en gjeng som kjører mye Baja i grustakene i området rundt Jessheim/Gardermoen. Søk på "Romerike RC" på facebook så finner du oss. Det går hovedsaklig i HPI Baja i klubben, og det er 3 gode grunner til det.

1. HPI Baja tåler juling. Og med noen få oppgraderinger så tåler den MYE juling.
                          2. HPI Baja har veldig gode kjøreegenskaper til 2WD å være.
                          3. Det er mange butikker som fører HPI Baja, dvs god deletilgang. Og hvis du skulle være uheldig å kjøre i stykker er det også en ganske stor sjanse for at en eller annen av de andre du kjører sammen med har reservedeler du kan få lånt eller kjøpt. Og kunnskapen om HPI Baja begynner å bli ganske stor blandt mange eiere etter hvert.

Hvis du er skeptisk til HPI Baja så kan du bare ta en tur en dag når vi er ute og kjører, så kan jeg nesten garantere at du er overbevist etter på. Jeg har hatt flere andre LS-biler i tillegg til HPI Baja 5b (FG 2WD, 4WD, Monster Beetle og MCD RR) og jeg kan bare si at det ikke er noen av de andre bilene som er i nærheten så morsomme å herje med som HPI Baja. Jeg har tilgode å se en annen LS-bil som klarer å holde følge med HPI Baja opp veggene i et grustak. Det er noe med hjuloppheng, fjæringsveg og tyngdepunkt som er bort i mot perfekt for bratte grusvegger og ujevnt underlag.
                          Takker så mye for litt utfyllende grunner til att Baja'n er så populær som den er =)) er ikke helt umulig att det kan bli min første LS rc ! har meldt meg inn i Romerike RC gruppen idag og skal ta kontakt for å høre når folket skal møtes for litt kjøring. så får jeg kanskje bestemt meg

Traxxas summit så ut som den perfekte bil nr 2! enten den eller en form for tamiya crawler for små kjøring i skauen.

Comment

Hei!

Takk for en hyggelig prat i hobbymix butikken på Kløfta i dag.Her har du MCD'en jeg snakket om. Du finner denne på: http://www.absolutthobby.no/biler/mcd.html

Er jo kanskje litt dyrere enn det du hadde tenkt deg, men tror dette er en morsom bil og kjøre.

Comment

Originally posted by Helmet
                              Har både Mcd RR og Baja 5B, og bajaen er nok den absolutt mest morsomme å rase rundt i grustak med. Men har ennå tilgode å se at bajaen klatrer lengre opp i grustaket enn racerunnern. Men racerunnern krever ganske mye motor for å klatre bra.
                              Mini-Z AWD...ALIGN T-REX450PRO......MCD RR V4 comp TS ReedCase PROMOD 30.5LongRod PROPIPE...HPI BAJA SS TS Reedcase 30.5 BG Edition PROPIPE..Losi 5iveT reedcase promod 30.5 LR propipe

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Mortenporten.
                              Working...
                              X