Dersom man snur klutsjen/skoene andre veien oppnår man tidligere grep, kjøligere klutsjhus/bjelle og mindre slitasje på skoene da de "dytter" på huset og holder et mer konstant tak. Burde bruke 8000rpm fjær (den røde) for at skoene ikke skal ta for tidlig grep, samt dette oppsettet passer best på løst underlag da du kan gjerne få bogging på asfalt med mindre du har en sterk nok motor og griper på høyt nok turtall. Dette er i alle fall en grov oppsummering av hva jeg har lest og høres jo vel og bra ut.
Men, kan det bli for mye trykk i standardbjella som følger med SS kit? Noen fare for at den ikke tåler det?
Vil gjerne høre fra noen som har kjørt med det en stund om erfaringer. På sikt handler jeg kanskje elcon eller noe men inntil videre hadde det vært fint om ting varte så lenge som mulig.
Men, kan det bli for mye trykk i standardbjella som følger med SS kit? Noen fare for at den ikke tåler det?
Vil gjerne høre fra noen som har kjørt med det en stund om erfaringer. På sikt handler jeg kanskje elcon eller noe men inntil videre hadde det vært fint om ting varte så lenge som mulig.
Comment