Announcement

Collapse
No announcement yet.

VRC Losi big bore pipe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • VRC Losi big bore pipe

    Ser at Pro-Racing skal selge VRC Big Bore piper til Losi 5T.

    Vil en slik Big Bore pipe fungere bra i forhold til den standard eksos kanna på en stock 26cc motor?
    Last edited by sdiz86; 7 October 2012, 06:52.
    LOSI 5ive-T+VRC Pipe+ DemonRC 2 Speed

  • #2
    VRC Losi big bore pipe

    Er nok ganske sikker på at du vil merke stor forskjell med den pipa kontra orginal dunken.
    Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
    Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
    enRoute Berg JXR003
    Losi 5ive - BZM Super 50

    Comment


    • #3
      Originally posted by tomso View Post
      Er nok ganske sikker på at du vil merke stor forskjell med den pipa kontra orginal dunken.
      Tror du virkelig det Tomso)?? LOL selvfølgelig vil man det! Er kanskje det dummeste spørsmålet jeg har sett på lenge...

      Comment


      • #4
        Ikke dumt spørsmål, han la trykk på Big Bore iht. stock motor, noe sikkert flere lurer på.

        Originally posted by pitstop
        This Victory RC pipe is special for LOSI 5IVE-T where Big-Bore engines are used. Big-Bore means, engines with 30 mm long stroker crank in combination with a cylinder/piston diametre of 35 or 36 mm
        M.a.o. beregnet for 28.9cc - 30.5cc motorer. Men du får fortsatt et greit spark ut av dem til stock motorer. CPI sine BB piper gir hvertfall 62% økt effekt på 23cc og 26cc motorer. Og ved å kjøpe ei BB pipe er du forberedt på oppgradering av motor på et senere tidspunkt som den vil passe særdeles bra til.

        Comment


        • #5
          Den er nok de standard pipene som gir 62% økt effekt på stock motorer, ikke Big Bore.

          Har egentlig ikke bruk for den BB pipen, men det er den eneste pipen med lyddemper som passer losi bilen uten at
          man må modifisere/kutte ting.

          Det irriterer meg også at de lager og selger piper som ikke passer til bilen. Alle produsenter burde klare dette uten problemer, iallefall på en så stor og enkel bil som Losi 5t.
          LOSI 5ive-T+VRC Pipe+ DemonRC 2 Speed

          Comment


          • #6
            VRC Losi big bore pipe

            Nå har ikke jeg satt meg inn i pipene til Losin, men hva med BZM pipa.. Er den også udempa??
            Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
            Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
            enRoute Berg JXR003
            Losi 5ive - BZM Super 50

            Comment


            • #7
              BZM pipen er dempet ja. Jeg for min del er meget imponert over den med tanke på effekten den gir.

              Comment


              • #8
                Ja ser ut som det sannsynligvis bare gjaldt tuned pipa, mange markedsfører BB med det samme som tydeligvis ikke kan stoles på.

                Faktumet gjenstår at den er beregnet for større volum, og finnes også referanser til at de ikke anbefales til stock mens man kan finne motsatt info igjen. Jeg hadde sendt en mail til produsent og spurt dem direkte for et så godt som mulig svar. Den generelle oppfatning av for store ekspansjonskamre er vel at man kan oppnå litt mer på toppen men miste litt bunndrag.

                Ville også tatt lyddemping med ei klype salt. F.eks. på Dom V2 er "lyddemping" bare en veldig tynn baffle som ligger inntil pipeveggen og tar vekk den aller værste metallklingen på toppen men bråker stort sett likt og det er på ingen måte en ekte formet demper, lyd passerer fortsatt åpent. Disse pipene vil bråke uansett på et nivå som kan regnes som "bråk" så like greit å søke effekt i stedet etter min mening. Det stilleste du får er vel x-can med dual ddm silencers. Evt. sette på en av de demperne på hvilken som helst pipe som passer, med litt kreativitet da de tar opp plass.

                Comment


                • #9
                  Selv går jeg mye utenlands for 1:5 deler og her er jo flere gode valg av stock piper til 5-ive fra DDM:

                  Bartolone XP Big Bore Pipe for Losi 5ive
                  Victory-RC Rear-Mount Tuned Pipe for Losi 5ive
                  CPI Racing Tuned Pipe for Losi 5ive
                  DDM Dominator® Tuned Pipe for Losi 5ive

                  Vanskelig å gå feil på enten VRC eller Dominator.

                  I tillegg gode priser: 1560,- ca for Dominatorpipa inkl. moms og EKSPRESSfrakt. Eneste jeg gadd å sjekke. Bruk gjerne BFUK eller HBF som discount kode så får du 5% av. Utgjorde 10 dollar på prisen ovenfor som du slipper å betale 25% av igjen så greie koder å ha i bakhånd.

                  Comment


                  • #10
                    Lyddempinga på de Dominator pipene har aldri vært bra.

                    Men når det gjelder VRC, SAMBA og MIELKE så har de bra lyddemping. Det er vel Mielke som er best.

                    Jeg veit også at Mielke har en pipe til Losi, men den ser helt j#### ut syns jeg.

                    Den standard VRC pipa til Losi er garantert det beste valget for stock motorer, men passformen er for dårlig.
                    LOSI 5ive-T+VRC Pipe+ DemonRC 2 Speed

                    Comment


                    • #11
                      Mielke pipene skal være noe av de mer stille ja, var en av de første jeg undersøkte til egen bil nettopp pga. lyd men likte bedre kraftkurven på Dom V2 etter noen tester jeg studerte på HBF, samt har lest de har noe svakere metall som ikke er bra på en baja men på en 5ive-t er jo ting mye bedre beskyttet.

                      Mielke pipa til 5ive-t finner du på daves:


                      Sitter vel greit den.
                      Click image for larger version

Name:	cx359.jpg
Views:	1
Size:	56.4 KB
ID:	778499 Click image for larger version

Name:	5ud5p.jpg
Views:	1
Size:	60.1 KB
ID:	778500

                      Sammenligning av lyd mellom stock og mielke:
                      Stock: youtube.com/watch?v=3zX2jXebaCQ
                      Mielke: youtube.com/watch?v=6xWgz0K7S8g
                      Last edited by Corvinus; 7 October 2012, 15:06. Reason: skriveleif

                      Comment


                      • #12
                        Jeg kan ihvertfall si at det er ingenting gale med passformen på BZM potta.

                        Comment


                        • #13
                          Bestilte Big Bore pipa hos pro-racing, men da jeg fikk den viste det seg å være standard pipe. Jeg valgte å beholde den. Ikke like stille som Mielke pipen, men jeg er fornøyd. PS:Pro-Racing skulle rette opp feilen på nettsiden sin.

                          Click image for larger version

Name:	VRC bak.jpg
Views:	1
Size:	70.3 KB
ID:	778548Click image for larger version

Name:	VRC foren.jpg
Views:	1
Size:	68.2 KB
ID:	778549Click image for larger version

Name:	VRC side.jpg
Views:	1
Size:	69.6 KB
ID:	778551Click image for larger version

Name:	VRC rom.jpg
Views:	1
Size:	56.1 KB
ID:	778550


                          Her har jeg også brukt eksos pasta på skjøten, ser ut til å fungere.
                          Får se om pastaen holder skjøten tett når jeg får kjørt bilen/motoren ordentlig etter innkjøring.
                          Last edited by sdiz86; 14 October 2012, 08:16.
                          LOSI 5ive-T+VRC Pipe+ DemonRC 2 Speed

                          Comment


                          • #14
                            Du burde få deg en skikkelig motor også nå.

                            Comment

                            (RS) Radiostyrt.no Statistics

                            Collapse

                            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                            Welcome to our newest member, Erik-M.
                            Working...
                            X