Announcement

Collapse
No announcement yet.

Modifikasjoner for kjøring i snø

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Modifikasjoner for kjøring i snø

    Da er snøen kommet og det er vel tid for å gjøre noe med bilen for å kjøre i snøen. Da er mitt spørsmål hva burde man gjøre med bilen for å kjøre i snøen?
    Eier av forumets muligens eneste Aowei yama buggy.

  • #2
    >Ikke noe spesielt.....

    Comment


    • #3
      Det er aldri direkte dumt å noenlunde vannsikre styreservo og radioboks før noen form for vann-, regn-, eller snøkjøring hvis du ikke vil kjøre sjansespill. Ellers er det tut og kjør.

      Comment


      • #4
        Da skal jeg få vannsikret de tingene du nevnte med noe silikongreier
        Eier av forumets muligens eneste Aowei yama buggy.

        Comment


        • #5
          Modifikasjoner for kjøring i snø

          Det er hovedsakelig tur og kjør... Sørg for at lokket til elektronikk boksen er lukket godt igjen.. Har ikke hatt no problemer med servoene heller.. Men så har jeg kun kjørt i tørr snø og ikke i no slaps... Bare husk at i kulda blir all plastikk sprø, og knekker fort.
          Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
          Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
          enRoute Berg JXR003
          Losi 5ive - BZM Super 50

          Comment


          • #6
            Originally posted by mafter00 View Post
            Da skal jeg få vannsikret de tingene du nevnte med noe silikongreier
            Som de andre sier her, det er elektronikk du må passe på. Se det som at du kjører i vann eller regn.
            Ett godt produkt å bruke er Plasti Dip, dette fungerer like bra som silikon, hvis ikke bedre ettersom denne løsner lett når du vil ha den av igjen og etterlater ikke materialrester: Plasti Dip
            Plasti Dip fåes både som spray og i boks for påføring med pensel. Kan også bruke egen lakksprøyte om nødvendig men da må du tynne ut plasten noe før du sprøyter den på.

            Her er noen forhandlere:
            5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
            Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

            Comment


            • #7
              Har en boks mad plasti dip som skal sprayes på men aldri har tatt meg tid til å prøve den ut. er det noen som kan line/fortelle hvordan denne skal brukes? Holder det med at det sprayes utenpå ESC, mottaker? Lite på tuben om akkurat plasti dip som spray.
              living in the fast lane

              Comment


              • #8
                Hvis du skal spraye, så masker de delen på esc'en som blir varme. De er tette likevel.
                Hvis du har mottageren din i en radioboks så hadde jeg prøvd å tette radioboksen først.
                Men det er ikke noe problem å spraye dette direkte på, bare husk å maskere for kontakter, antenneledning etc.

                Du finner en del her:

                Google - plasti dip rc
                Yotube - plasti dip rc
                5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                Comment


                • #9
                  Spørs hvor mye tid og penger det er verdt å bruke på standardelektronikken i en aowei buggy... Litt blank silikon rundt skjøtene på servoen samt et veldig tynt lag rundt skjøtene til radioboksen så den forsegler seg godt så er du sikkert i mål så lenge du ikke skal kjøre i elva eller noe. Tror på den bilen der hadde jeg sett det som en bra unnskyldning for å oppgradere litt hvis noe skulle skje

                  @cybercowboy - Det er kreativt opp til deg selv hvordan du vil bruke den. Enten påførbar eller i sprayform så isolerer det på samme vis. Bare unngå å dekke til komponenter som er laget for varmetap, kjøleribbe, mosfets osv. Noen påfører det utenpå, jeg liker å påføre det direkte på elektronikken, slik at det ser "rent" og urørt ut på utsiden. Men dekker også alle skjøter så diskré jeg kan slik at vann i første omgang ikke kommer inn. Det gir dobbel sikring og roer ned perfeksjonisten i meg.

                  @hugin_q3 - Jeg har forøvrig plastidippa RX8'en som fulgte med bilen din, med silikon over leds så de sees godt siden dippen er sort. Sensorkabel og motor er fremdeles eksponert men det er bare å påføre litt rundt kabelen på utsiden hvis du skal hardt til verks i regnvær. Som du sikkert så, er også BEC'en tettet i begge ender med silikon.

                  Comment


                  • #10
                    Takk for mange gode råd tips!
                    Last edited by mafter00; 4 December 2012, 15:38.
                    Eier av forumets muligens eneste Aowei yama buggy.

                    Comment


                    • #11
                      Modifikasjoner for kjøring i snø

                      Takk,takk. Skulle gjerne sett en how to for hobbywing sc8.
                      living in the fast lane

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Corvinus View Post
                        @hugin_q3 - Jeg har forøvrig plastidippa RX8'en som fulgte med bilen din, med silikon over leds så de sees godt siden dippen er sort. Sensorkabel og motor er fremdeles eksponert men det er bare å påføre litt rundt kabelen på utsiden hvis du skal hardt til verks i regnvær. Som du sikkert så, er også BEC'en tettet i begge ender med silikon.
                        Ja, jeg så det. Takk for det.
                        Men det blir mest trolig veldig lite regnværs-kjøring på meg, bruker Short Course bilene til den slags kjøring
                        5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                        Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                        Comment

                        (RS) Radiostyrt.no Statistics

                        Collapse

                        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                        Welcome to our newest member, Erik-M.
                        Working...
                        X