Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny on-road RC bane i Stavanger??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny on-road RC bane i Stavanger??

    Hei alle sammen,

    Jeg har vært i kontakt med Stavanger kommune, og prøver å få igang bygging av en on-road RC bane i Stavanger. Sørmarka idrettspark for å være mer spesifikk.

    Jeg ble fortalt at jeg da måtte kunne dokumentere en betydelig almenn interesse for dette. Hvis det viste seg at det var stor interesse for dette, kunne drømmen bli virkelighet.

    Min apell til dere er: Vær så snill og snakk med alle dere kjenner som driver med on-road RC, og få dem til å melde sin interesse for dette prosjektet i denne posten. Slå på jungeltromma, og få flest mulig til å notere sin interesse!!
    All hjelp mottas med stor takk!

    Det er på tide at vi får en plass for oss selv hvor vi kan drive på, slik at vi slipper å alltid måtte finne ledige parkeringsplasser etc for å kunne nyte denne hobbyen.

    Mvh,
    Ramå
    Serpent 733, RB R8, Futaba servoer, Digital Xtreme TX/RX
    Serpent F180, Mega FT 0.28 (skikkelig RWD 1/8 F1)
    BSD 904T (basher bil)

  • #2
    En facebook-gruppe hadde kanskje vært noe? Men det hadde vært supert med en bane der ja.

    Comment


    • #3
      Jeg boikotter Facebook Hehe. Men hvis du er på Facebook, kunne du gjort det? Jeg vil vekke mest mulig interesse for dette prosjektet,
      uten nok almenn interesse vil det ikke bli noe av.
      Serpent 733, RB R8, Futaba servoer, Digital Xtreme TX/RX
      Serpent F180, Mega FT 0.28 (skikkelig RWD 1/8 F1)
      BSD 904T (basher bil)

      Comment


      • #4
        Jeg er gjerne med og trekker igang noe slikt

        Ta kontakt hvis dere vil ha litt hjelp.
        Ole Jacob
        -----------
        Don't understand why people call me SlowJ rather than OJ

        Comment


        • #5
          hei,

          fikk du privat beskjeden jeg sendte til deg?

          Mvh,
          Anders
          Serpent 733, RB R8, Futaba servoer, Digital Xtreme TX/RX
          Serpent F180, Mega FT 0.28 (skikkelig RWD 1/8 F1)
          BSD 904T (basher bil)

          Comment


          • #6
            en ny off-road bane er egentlig det vi trenger... men er gladelig med på dette. blir dette isåfall en bane for 1/10, 1/8 ? eller for alt kansje ? slik som Klepp Rc så er det jo slik at alle kan stille med hva som helst. dette kan vere litt plagsomt av og til.. spesielt på Klepp hvor de kjører mye 1/5, og det kan hindre mange andre i og kjøre 1/10 osv...
            løps rigget BL Associated SC10, Hpi Vorza FLUX, Traxxas Mini E-Revo VXL, Traxxas Rustler Vxl, Losi Micro SCT, Kyosho Tf-5, Kyosho Mini Inferno Plus, Nine Eagles Yak-54. Futaba 2pl 2,4. Youtube: www.youtube.com/martinrc1996

            Comment


            • #7
              Vi har såvitt allerede vært innom dette i denne tråden:


              og ja selvsagt bør vi jobbe for en bane men onroad? føler det er mer behov for offroad da jeg har inntrykk av at flest folk holder på med det? det optimale måtte jo helt klart vært begge deler da hehe....
              HB D8T AXE Rossie 25 * HB D8 Hara Edition 21 O.S. Speed * HB VE8 Tekin 2050kv * HPI Savage XL 5.9 * HPI Trophy 5.9 * HPI Savage XS FLUX * Har også diverse heli og fly, www.modellflynytt.no *
              Futaba 4pk

              Comment


              • #8
                stemmer... Offroad burde blit mere respektert.. vi har en flott på bane på klepp og andre komuner pleier heller ikkje ha mere en 1 onroad bane ?? er alerede i gang med ny Onroad bane. og da trenger vi ihverfall ikkje flere.. MEN siden at jeg kjører Touring løp så skall vi forhåpentligvis snakke med komunen om lån av ine hall hvor vi legger teppe til 1/18 og 1/10 EL biler. jeg sier ikkje omot om noen plutselig får tilatelse for ny Onroad bane, men Offroad burde VIRKELIG bli mere respektert...
                løps rigget BL Associated SC10, Hpi Vorza FLUX, Traxxas Mini E-Revo VXL, Traxxas Rustler Vxl, Losi Micro SCT, Kyosho Tf-5, Kyosho Mini Inferno Plus, Nine Eagles Yak-54. Futaba 2pl 2,4. Youtube: www.youtube.com/martinrc1996

                Comment


                • #9
                  Kommer det en ny Onroad bane på sørmarka så vil den nok kunne brukes til offroad også.. Da med kunsgress og flytt bare hopp.

                  I Stavanger viser det seg at offroad ikke er så populært som dere sier. Se på Klepp... Her ligger banen nesten ferdig. Men ingen gidder, eller har evner til å organisere dugnad og ferdigstillelse.

                  Tror ikke at dere skjønner hvor mye arbeid det er å holde en offroad bane.. Spesielt her i Stavanger hvor det kommer litt regn nå og da.

                  Blir kanon om det kommer en onroad bane i Stavanger. Om den skal dere se at mange barn og unge begynner med RC bil kjøring.
                  Asgeir Kinn 1979
                  RRR - RB - 4PK

                  Comment


                  • #10
                    Har selv skaffet meg en drift bil da... eller... TT01... så kan jo brukes til begge deler :P
                    | Spektrum DX8|
                    | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                    Comment


                    • #11
                      jeg deler ikke den erfaringen med at offroad interessen er mindre enn on road vi har bare litt lettere for å plukke plasser å kjøre på enn de som kun kjører onroad, noe som gjør at vi er mer spredd i regionen kan legge til at bare vi på det meste er rundt 10 mann når vi samles

                      men bane på den ene eller andre måten, det er uansett meget positivt og absolutt noe jeg kommer til å støtte! og som det nevnes kan vi alltids få til noen hopp som vi selv bygger, dette gjør banen mer fleksibel med tanke på nye hopp osv også slike gressmatter eller gamle tepper er heller ikke umulig å dekke over banen med!

                      Det første som burde gjøres i en slik sammenheng som dette er at vi danner en klubb eller forening som kan utnevne(stemme frem) ett styre el. som kan ta seg av det som vil komme av oppgaver som følger med en slik bane. Vi burde også i dette styret komme frem til en satt årlig sum medlemmer betaler for å kjøre på denne banen ( som selvsagt skal kun være symbolsk lav, men stor nok i fremtiden til å dekke det vedlikehold vi ikke kan gjøre via dugnad )

                      Dette kan bli show
                      HB D8T AXE Rossie 25 * HB D8 Hara Edition 21 O.S. Speed * HB VE8 Tekin 2050kv * HPI Savage XL 5.9 * HPI Trophy 5.9 * HPI Savage XS FLUX * Har også diverse heli og fly, www.modellflynytt.no *
                      Futaba 4pk

                      Comment


                      • #12
                        Først må parksjefen like ideene, og tildele midler og området for bygging av bane. Får vi ikke et sentrumsnært område faller hele greia i grus. Da er det like godt å bruke Klepp og Vigrestad slik vi gjør i dag.

                        Onroad og offroad diskusjonen kan vi vel egentlig ta i en annen tråd. Her er det en mann med mye pågangsmot og gode ideer som har valgt onroad noe vi alle bør støtte opp om. Jo flere RC baner jo bedre mener jeg.
                        Asgeir Kinn 1979
                        RRR - RB - 4PK

                        Comment


                        • #13
                          Ikke helt enig med jo fler jo bedre, Da blir det litt for spredt... og man ender opp med 2 manns kjøringer. men 1-2 baner her i området er da fint
                          | Spektrum DX8|
                          | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                          Comment


                          • #14
                            Jeg er litt enig med Asgeir, jeg synes at det med fordel kunne vært flere baner.
                            Jeg begynner å en ende, og prøver å få til en on road bane for 1:10 og 1:8

                            Det er ikke fullt så praktisk å kjøre 1:10 skala på Klepp, den banen er litt i overkant stor for det.
                            I tillegg til at det kjøres heftig med 1:5 biler der, det er litt stort gap mellom type biler.

                            Jeg er enig i kommentaren om å opprette en klubb, og å utnevne et styre. Det må nesten gjøres hvis vi skal kunne organisere noe skikkelig, i form av løp, dugnad, treninger etc. Jeg er ikke helt sikker på hvor jeg skal begynne, men har fått kontakt med en som hjelper meg videre. I første omgang skal vi ta levere en søknad med beskrivelse av "prosjektet" til parksjefen, så tar vi det derfra.
                            Som Asgeir sier, først må han like ideen i det hele tatt. Det virker det faktisk som han gjør, så jeg har store forhåpninger til dette

                            For all del, hvis dere har innspill til hvordan ting bør gjøres, eller hvordan vi bør gå fram videre, er det bare å fyre løs.
                            Serpent 733, RB R8, Futaba servoer, Digital Xtreme TX/RX
                            Serpent F180, Mega FT 0.28 (skikkelig RWD 1/8 F1)
                            BSD 904T (basher bil)

                            Comment


                            • #15
                              Tror ikke vi møter den utfordringen med at det dukker opp 10-15 baner i Stavanger området.

                              Det som er viktig er at det kommer en bane i tettbygd strøk, slik at barn og unge kan sykle, gå eller bli kjørt 5 min. Det er viktig for rekrutteringen. Barn som starter i dag er barn av fedre som kjører selv. Da er jo transporten enkel ettersom faren til barnet skal samme sted.

                              Også tanken på at vi kan få en bane hvor vi kan preppe den slik at vi får forhold og grep på banen som vi møter andre steder i Norge er en stor fordel for oss, pluss at dekk kostnaden går ned med sikkert 800% i forhold til slik vi har det i dag.

                              Ramå: Ser det ut som det blir åpning for fuel også gitt at man bruker INS boks, da er støyen begrenset til 83 dB. Lyden av fuel bilene bærer ikke langt heller. En le vegg vil kunne begrense støyen veldig mye. Og hvor stort er området vi eventuelt kan ha disposisjon på?.
                              Last edited by snappy79; 22 September 2010, 18:02.
                              Asgeir Kinn 1979
                              RRR - RB - 4PK

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X