Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny on-road RC bane i Stavanger??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Det var selve tanken ja, en bane i nærområdet vil nok øke interessen for hobbyen da logistikken blir mye enklere.

    Og ja, utgiftene på dekk blir mindre, men ikke minst for oss som kjører fullblods banebiler: Vi slipper å få småstein, grus og graps inn i beltedrev og eksponerte girkasser som river istykker alt. Det er mye penger spart bare der. Sånn som jeg kjører nå, må nesten beltet / tannhjul byttes hver gang, det er så enormt med småstein på parkeringsplassene.

    Det var intensjonen i utgangspunktet at fuel biler skal kunne kjøre på denne banen. Det var derfor Sørmarka Idrettspark virket ideel, da den ligger rett med motorveien som genererer mye støy fra før av. Vet du hvor mange dB fuel bilene lager uten INS boks?
    Jeg nevnte støymur til parksjefen, og han sa at det burde gå an å få til. Da er nok mye gjort bare der.
    Jeg har ikke litt aning engang på hvilken størrelsesorden det er snakk om, jeg vet ikke heller hvor mye vi strengt tatt trenger.

    Det er det jeg håper på å få litt hjelp med av folk som har en tanke mer erfaring
    Serpent 733, RB R8, Futaba servoer, Digital Xtreme TX/RX
    Serpent F180, Mega FT 0.28 (skikkelig RWD 1/8 F1)
    BSD 904T (basher bil)

    Comment


    • #17
      Kan være en ide å høste erfaring fra allerede etablerte klubber! I nærområde så har vi jo Klepp, Strand og Karmøy iallefall

      De har jo vært igjennom prosessen og vil tro det vil være en felles interesse om tilbudet i regionen ble bygd ut
      [SIZE=2] HPI Apache C1 Flux HPI Savage XSKyosho Pure Ten.... Nine eagle 210a..... Klubb: http://www.smbk.no/ Min Youtube http://www.youtube.com/user/Golfie1974?feature=mhsn

      Comment


      • #18
        Selv fikk jeg testa drifting idag på en provisorisk bane, Og det falt i smak
        | Spektrum DX8|
        | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

        Comment


        • #19
          Ingen som kjører fuel touring uten ins boks i dag, da dette er påbudt. Kanskje de RTR setta eneste, men de bråker mindre en konkurranse bilene vi kjører med INS boks i.

          Når skal parken stå ferdig. Når bør et utkast til bane ligge fremme. Jeg kunne godt tenkt meg å fått en antydning på hvor stort arealet kan bli, og vil tegne litt baner som kan diskuteres mot andre ideer.

          Et område for selve banen på 55 x 25 er perfekt.
          Asgeir Kinn 1979
          RRR - RB - 4PK

          Comment


          • #20
            Jeg har ikke fått noe særlig med info fra parksjefen, da jeg forstod det slik at mer info ville komme etter at søknaden er levert inn.
            Du kan jo ta utgangspunkt i 55 x 25 meter, og lage noen forslag til bane. Da vil vi også kanskje ha et grovt overslag på hvor mye asfalt det blir, og dermed litt kostnader.

            Men i mellomtiden har Ole Jacob fått satt opp en nettside for prosjektet:



            Det hadde vært glimrende hvis dere spredte denne linken til alle dere vet som driver med RC-biler, og får dem til å sende mail via linken på siden for å melde sin interesse for tilbudet.

            Tusen takk til Ole Jacob for hjelpen så langt med prosjektet!!
            Serpent 733, RB R8, Futaba servoer, Digital Xtreme TX/RX
            Serpent F180, Mega FT 0.28 (skikkelig RWD 1/8 F1)
            BSD 904T (basher bil)

            Comment


            • #21
              I utgangs punktet tenker jeg at man må nesten regne med å legge asfalt på en flate på 55x25, dvs 1,375 mål. Da kunne vi gjort noe slikt. Mye enklere å trene da. Kjører man ut av banen så slipper man å gå ned å sette bilen på plass igjen, slik vi må dersom vi har gress mellom. Om vi skal bruke gress kreves dette også klipping, vedlikehold osv.
              Asgeir Kinn 1979
              RRR - RB - 4PK

              Comment


              • #22
                Godt poeng, det er nok enklere å legge ut markører og sjegler, samt merke opp banen.
                Jeg vet ikke hvor mye asfalten koster å legge, men vil ikke tro det blir så grovt mye mer.
                Serpent 733, RB R8, Futaba servoer, Digital Xtreme TX/RX
                Serpent F180, Mega FT 0.28 (skikkelig RWD 1/8 F1)
                BSD 904T (basher bil)

                Comment


                • #23
                  Typ denne:


                  Og denne banen i BODØ, FLOTT!!!
                  Last edited by snappy79; 1 October 2010, 12:23.
                  Asgeir Kinn 1979
                  RRR - RB - 4PK

                  Comment


                  • #24
                    Den Bodø banen var virkelig flott, noe sånn kunne jeg godt tenkt meg Likte selve designet av banen.
                    Serpent 733, RB R8, Futaba servoer, Digital Xtreme TX/RX
                    Serpent F180, Mega FT 0.28 (skikkelig RWD 1/8 F1)
                    BSD 904T (basher bil)

                    Comment


                    • #25
                      Hva skjedde med planene? ble det lagt på is?

                      Comment


                      • #26
                        Neida, vi kjører på enda. Søknaden er sendt inn, og et grovt budsjett er på plass. Planen videre nå, er å lage oppslag som skal henge på Globy, Birkemo og O.Sæland (hvis vi får lov å henge det der da) Der skal vi invitere alle som er interesserte til å møte opp på et angitt sted til angitt tid, for å danne en klubb (Stavanger RC Klubb eller lignende). Når klubb er opprettet, er planen å få tegnet et utkast til bane design, og videre gå ut til sponsorer, og få fullført budsjettet med summene som sponsorene vil bidra med.

                        Deretter går turen til kommunen for videre samtaler med dem. Så det er bare å samle styrkene og stille opp på møtet, desto flere vi er, desto større sjanse er det for at dette går i land!
                        Serpent 733, RB R8, Futaba servoer, Digital Xtreme TX/RX
                        Serpent F180, Mega FT 0.28 (skikkelig RWD 1/8 F1)
                        BSD 904T (basher bil)

                        Comment


                        • #27
                          Hei,

                          Angående RC Bane i Stavanger:

                          Jeg vil gjerne ønske alle som er interesserte til åpent informasjonsmøte i Sørmarka Arena Tirsdag 14.02.2012,
                          klokken 19:00.

                          Her vil eksisterende planer bli lagt frem, og Stavanger RC Klubb vil bli offisielt etablert.
                          Håper flest mulig kan komme, det er bare å spre ordet1

                          Mvh,
                          Anders og Ole Jacob
                          Attached Files
                          Serpent 733, RB R8, Futaba servoer, Digital Xtreme TX/RX
                          Serpent F180, Mega FT 0.28 (skikkelig RWD 1/8 F1)
                          BSD 904T (basher bil)

                          Comment


                          • #28
                            På bana i bodø er det lagt kunstgress imellom. Derfør kan vi ikke endre designet på den, men vi kjør motsatt retning innimellom
                            Den e å litt liten til 1/8, får ikke utnytta 1/8 til det fulle..
                            Bana er 212m lang og beste rundetid er på rett over 14s, strides litt om det er nitro eller el som har bestetida
                            Jeg ville hatt dette designet på en evnt ny bane:
                            Her er hele området asfaltert og det endres stadig design, men dette syns jeg ser morsomt og utfordrende ut
                            Espen Jensen
                            -----------------------------------------------------
                            Bodø RC-Bil Klubb-3PK-S411 2.0 eryx x2-S120LT-FF03pro-GenX10pro-Slash 4x4-SCX10-Mazda 787B-XR311-M03

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by Ramå View Post
                              Hei,

                              Angående RC Bane i Stavanger:

                              Jeg vil gjerne ønske alle som er interesserte til åpent informasjonsmøte i Sørmarka Arena Tirsdag 14.02.2012,
                              klokken 19:00.

                              Her vil eksisterende planer bli lagt frem, og Stavanger RC Klubb vil bli offisielt etablert.
                              Håper flest mulig kan komme, det er bare å spre ordet1

                              Mvh,
                              Anders og Ole Jacob
                              Da er jeg i oslo, men ellers hadde jeg møtt opp
                              HB D8T AXE Rossie 25 * HB D8 Hara Edition 21 O.S. Speed * HB VE8 Tekin 2050kv * HPI Savage XL 5.9 * HPI Trophy 5.9 * HPI Savage XS FLUX * Har også diverse heli og fly, www.modellflynytt.no *
                              Futaba 4pk

                              Comment


                              • #30
                                Stå på! Det er altså faktisk håp om å få midler til å bygge dette? Viktig at dere annonserer i god tid om dugnader og hvordan man blir medlem osv osv... Skal spre ordet! Hadde vært helt magisk med innedørs bane så vi kan holde på om vinteren også .
                                OnRoad: Kyosho V-ONE R4 - Xray T3 2011
                                Offroad: Baja 5Bv2 - Slash 4x4 Ultimate TQi - Savage Flux HP - Team Associated SC8e - HPI Vorza
                                Mini: Team Losi SCT - MiniZ MR02 Aston Martin - Thunder Tiger ZK2

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X