har akkurat montert enveisdiff på en yokomo driftebil. og er litt nysgjerrig på hvordan jeg ser at alt står riktig. hvordan skal det virke når man snurrer på hjul/differ??
Announcement
Collapse
No announcement yet.
enveisdiff
Collapse
X
-
en enveis dif frigjør forhjulene når de går fortere en bak hjulene.
snurrer du på forhjula skal de trille lett nor du snurrer dem forover. snurrer du dem bakover vil du dra med deg bakhula også.A REAL TWIN IS A V-TWIN.
alt under 1200 cc er en startmotor.
R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.
-
har ikke fått testet det enda. men skal si fra når det skjer hurrle... hehe. 1:1 båt ja.hydrolift? har selv en 1:1 ring 18 med 200hk mercury!kjetil andre edstrøm, 1982 mod, skien,GMBK
_____________________________________
rc til lands, vanns, og i lufta med!
Comment
-
Har du fått testet bilen med one-way nå? Jeg har som sagt tidligere en en som er bestilt og betalt for, men RCmodel har tydeligvis ikke fått deler fra Yokomo siden begynnelsen av november, så om det ikke er store forskjellen så avbestiller jeg hele driten. Lei av å vente i snart 3mnd nå.
1:1 båt må til! Hvordan går Ring med 200hk?
Comment
-
Originally posted by -Marius-Den har ingen funksjon under pådrag
Under pådrag så vil den dra likt på begge forhjulene og den slurer ikke på noen måte som en vanlig diff gjør.Yokomo R12 - Yokomo BD7 - Fantom Racing - KoPropo - Hobbywing - GM - Protoform
www.minicar-racing.no
Comment
-
Originally posted by -Marius-Enveisdiffen er for å få en håndbrekkfunksjon inn mot svinger.
Den har ingen funksjon under pådrag, men den letter kjøringen på bane betraktelig for uten enveisdiffen sklir bilen bare dønn rett fram ved blokkering av hjulene.
Enveis diffen gir deg høyere fart og bedre styring igjennom svingen. ikke på grunn av håndbrekk funksjonen, men at for og bakhjul kan trille med ulik hastighet. i en sving vil forhjulene trille ie n lenger bane en det bakhjulene gjør. uten enveis diff tvinges hjuelen til å trille like fort noe som skaper mer friksjon som igjen senker farten.
med enveis diff tillates forhjulene å trille fortere en bakhjulene helt til amn gir gass og bakhjulene skulle slippe da griper enveis diffen foran og man har igjen 4 wd. med enveis diff driver forhjulene helt likt ved maks pådrag så bilen går " spik rakt". ved litt indre pådrag kan hjule som går i yttersivng trille fritt i forhold til inner hjulet.
Å blokkere bremsene er bortkastet uansett alt du har av grep går bort til å stoppe bilen og du jhar ikke noe grep igjen til å styre bilen.
med enveis diff vil bilen snu seg uansett hav du gjør når du bremser.
Men nå er det svært få elektro førere som bremser før svingene uansett. ihvertafll så hardt at hjuløene blokkeres. de fleste slipepr gassen inn i svingen lar bilen trille til den kommer til mitdten av svingen for så å gi gass.
poenget er å få mest mulig fart med seg igjennom svingen å det gjør man ikke ved å bremse i forkant.
elektro motorer bremse så fort man slipper gassen så å bremse behøver man ikke. det enesta man skal gjøre er å slippe ned hastigheten slik at dwen er passe høy inn i svingen.
Enveis diff er en ganske genial oppfinnelse spør du meg.A REAL TWIN IS A V-TWIN.
alt under 1200 cc er en startmotor.
R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.
Comment
-
Today's Birthdays
Collapse
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Posts: 440,447
Members: 18,937
Active Members: 1
Welcome to our newest member, Mortenporten.
Comment