Announcement

Collapse
No announcement yet.

Batterifeste Sakura XI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Batterifeste Sakura XI

    Har fått hendene på en Sakura XI og lurer på batterifestet. Den har jo "pinner" til å støtte opp, men skal også ha en bånd, men det skal være av typen som går rundt batteriet og under bilen, tror jeg.... Ikke som f.eks Sakura Zero S der det er en liten ramme som båndet festes i. Hvor får jeg tak i ett slikt bånd? Har lett litt rundt uten lykke. Link mottas med takk

  • #2
    Originally posted by Hans Wilhelm View Post
    Har fått hendene på en Sakura XI og lurer på batterifestet. Den har jo "pinner" til å støtte opp, men skal også ha en bånd, men det skal være av typen som går rundt batteriet og under bilen, tror jeg.... Ikke som f.eks Sakura Zero S der det er en liten ramme som båndet festes i. Hvor får jeg tak i ett slikt bånd? Har lett litt rundt uten lykke. Link mottas med takk
    Du skal teipe batteriet fast på Sakura XI. Det er ikke borrelås på denne bilen

    Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
    Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

    Comment


    • #3
      Re: Batterifeste Sakura XI

      Hørtes skummelt ut . Dobbelsidig teip bare? I manualen er det vist med ett slags bånd som trekkes over.

      Comment


      • #4
        Bruk vanlig glassfibertape. Den strekker seg ikke og har godt lim og holder batteriet på plass
        Espen Jensen
        -----------------------------------------------------
        Bodø RC-Bil Klubb-3PK-S411 2.0 eryx x2-S120LT-FF03pro-GenX10pro-Slash 4x4-SCX10-Mazda 787B-XR311-M03

        Comment


        • #5
          Re: Batterifeste Sakura XI

          Og hvor får man tak i det? Vært innom flere byggvare idag :-(

          Comment


          • #6
            Merkelig, mener å huske jeg kjøpte på coop bygg.. Vet Maske har, og Staples.

            Hvis denne blir for bred så har du her også: http://www.modellbil.no/shop/product...lul09o7mrafb31
            Må bruke den siste på f.eks xray og serpent, mens den første passet på tamiya.
            Veldig godt lim på glasstape, skifter etpar ganger i måneden
            Espen Jensen
            -----------------------------------------------------
            Bodø RC-Bil Klubb-3PK-S411 2.0 eryx x2-S120LT-FF03pro-GenX10pro-Slash 4x4-SCX10-Mazda 787B-XR311-M03

            Comment


            • #7
              Re: Batterifeste Sakura XI

              Får bare fortsette å lete. Håpet jeg skulle få prøvd bilen på Tirsdag, men Hokksund-Tønsberg t/r på Mandag for å kjøpe tape på Norwegian er litt i overkant.

              Comment


              • #8
                Bestille du nu så har du den på tirsdag
                Ikke nå maske eller staples i nærheten da??? Må jo vær nån der nede som har glassfibertape....
                Espen Jensen
                -----------------------------------------------------
                Bodø RC-Bil Klubb-3PK-S411 2.0 eryx x2-S120LT-FF03pro-GenX10pro-Slash 4x4-SCX10-Mazda 787B-XR311-M03

                Comment


                • #9
                  Re: Batterifeste Sakura XI

                  Med litt flaks ja. Er Staples her så får sjekke der, men fant ikke på nettet. Prøvde med el tape nå, ikke suksess! I overkant mye strekk . Noen spesiell teknikk for "montering"?

                  Comment


                  • #10
                    Legger ganske enkelt tapen på undersiden av chassisplata og stikker den opp gjennom di to tynne avlange hullene i plata. La tapen stikke opp ca 13-15cm slik at den overlapper oppå batteriet, legg ned den ene først og den andre oppå. Sitter godt den tapen der
                    Et tips er å brette endene dobbelt slik at du lettere får åpna tapen når du skal bytte batteri. Når du ikke har batteriet i bilen legger du det bare på samme måte ned på chassisplata til neste gang.
                    Kan sikkert fikse etpar bilder til deg iløpet av søndag om du er usikker??
                    Espen Jensen
                    -----------------------------------------------------
                    Bodø RC-Bil Klubb-3PK-S411 2.0 eryx x2-S120LT-FF03pro-GenX10pro-Slash 4x4-SCX10-Mazda 787B-XR311-M03

                    Comment


                    • #11
                      Re: Batterifeste Sakura XI

                      Tror det er håp nå, takk

                      Comment

                      (RS) Radiostyrt.no Statistics

                      Collapse

                      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                      Welcome to our newest member, Erik-M.
                      Working...
                      X