Lekte litt med denne i Drammen for en stund tilbake. Har en følelse av at spoolen foran ikke akkurat gir meg noen kjempefordel på den tighte banen.
Så nå har jeg bygd oljediff til fronten også.
Blir artig og se om det hjelper.
Update:
Kowte meg på kodal en dag i forrige uke elns.
Skikkelig morro. Men alt for lett dreva.
Tenkte å endelig montere drevdiffen foran i går. Fant ut at jeg mangler sånne "blades" til "dogbonesa"
Rcmart er redningen. Samtidig bunkrer jeg opp med spur og pinionger.
Så er det jo alltids greit med noen felger og dekk. Og litt annet småtteri.
En pakke blades til 2.50 er nå oppe i 760$
Tror jeg går tilbake til miniz, jeg
Hongkong-nissen kom på besøk i dag.
Har nå montert oljediff ig dcj'er foran. Gira mye tyngre. Er på rundt 4,3 nå.
Neste er litt tlc på bakdiffen, da den lekker bittelittegranne.
Demperne skal også få ny olje. Da en var litt lekk etter et møte med betongveggen i drammen i vinter.
Lurer på om jeg skal sette på krengningshemmere også.
Litt usikker da jeg mangler den låsegreia som skal sitte i midten.
Har limt meg noen nye sorex-hjul også.
Gøy med en hel kveld med skruing
Tømte en håndfull batterier i Kodal i går.
Sleit med å få til noe fornuftig setup. Prøvde en del forskjellig og var flink å prøvde en ting av gangen, samt å skru tilbake igjen for å prøve å lære litt.
Synes det var ett fryktelig smalt-setupvindu der bilen var kjørbar. Så det er nok noe som er litt fundamentalt feil.
Skrur tilbake til org-setup ved anledning og begynner på nytt...
Er fryktelig mye rart å stille på her
Hvertfall. Problemet mitt var at den slapp bak, enten av gass eller på gass. Er lettere å kjøre en bil som slipper bak på gass. Men det beste hadde jo vært om den ikke slapp noe særlig i det hele tatt
Kjørte først masse uten dekk-balsam (sorex32). Så tenkte jeg at det kan jo hende at litt smøring ville hjulpet. Sausa godt inn og lot det virke en stund. Tørka av det overskytende og satte bilen på banen -> Drifting :-(
Var helt umulig. Fikk den rett og slett ikke til å sitte hverken foran eller bak resten av dagen.
Så dagens spørsmål er da.
-Hva skjedde egentlig?
-Hvaslags dekk-gugge er gull på disse asfalt-banene?
Tømte nesten tre nye batterier på Sørli i dag.
Morsom bane med deilig flyt.
Droppa å smøre dekk. Og bilen var fin igjen. Slipper bak på gass og har litt lite turn-in.
Må lese meg opp litt på setup-triks, skjønner jeg.
Må også se om jeg får skrudd opp bremseb i esc'en.
Legg gjerne ut setuppet ditt så vi kan se hva du kjører, blir lettere med tilbakemeldinger da..
tire-tweek er det mange som bruker, men man må da ha dekkvarmere for at det skal funke.
Takker.
Skal legge ut et setup etterhvert.
Har fått noen fine tips borte på Rctech, der de ikke har tatt sommerferie på forumet
Skal teste litt mer, og så kommer det sikkert mer spm her også
Er så sinnsykt mye å justere på her i forhold til det jeg er vant med.
Lett å gå seg litt vill
Da var reventon pro esc'en montert inn. Litt irriterende at jeg må koble ting til PC for å få revers og blinky og sånn. :-(
Tøff LRP 13,5t og enda større pinionger er på vei.
Få lufta demperne skikkelig nå, så er det. Bare å skru sammen og vente på godvær og tid på en gang
Comment