Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan få en 1:12track-bil til å funke..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Er visst en 12'er i posten men min adresse på, så det er fler som lar seg inspirere her

    Comment


    • #32
      Hvordan er det med karosserier? Har hørt noe om en skummel og fæl Efra-liste? Jeg vil helst bare kjøre med noe supertykt og solid og tungt og helvete og faen, bare for å gjøre det litt billig inntil jeg kanskje blir litt god:P
      Martin Sørlie - 1985
      TLR - Absima - Spektrum
      Darkspeed Racing
      www.teamsmallsize.com

      Comment


      • #33
        Du finner den fryktinngytende listen her: http://news.efra.ws/fileadmin/docume...dys%202013.pdf

        Protoform karosseriene er de som funker best. Unngå Lightweight og tut å kjør
        Mustit har begge typene

        Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
        Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

        Comment


        • #34
          Kult at du har kjøpt bil Roy! Velkommen med i den raskeste klassen : )

          Martin: Karosserier: det raskeste er nok Protoform AMR, men Protoform T12 er mer stabilt. Jeg kjører raskere rundetider med AMR, men raskere 8 minutter med T12 ...

          Ellers så vil vel alle typer funke på sett og vis. Blitz har vel noen tykke karosserier som tåler en trøkk, men skal du kjøre fort (og det skal du vel) så velger du protoform : )

          Comment


          • #35
            Og Blitz karosseriet er ikke EFRA godkjent, så det kan ikke brukes på NC-løp

            Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
            Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

            Comment


            • #36
              Originally posted by Thomaseh View Post
              Du finner den fryktinngytende listen her: http://news.efra.ws/fileadmin/docume...dys%202013.pdf

              Protoform karosseriene er de som funker best. Unngå Lightweight og tut å kjør
              Mustit har begge typene
              Kan du vennligst vise meg hvor man får Protoform sine i noe annet en lightweight?
              Team Elefun - Serpent | SkyRC | Futaba | GensACE | Protoform | Sorex | Contact
              “When you are not practicing, remember, someone somewhere is practicing, and when you meet him he will win”

              Comment


              • #37
                Greit... Lages tydeligvis ikke "tungvekt" av Protofrom karosseriene

                Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                Comment


                • #38
                  Med er best både for 1:12 og 1:8. For tykt = revner + tungt. For tynt = blir for lett deformert + avstivere rundt baut
                  Life's too short to go slow! www.ymr.no

                  Besøk mitt showroom

                  Comment


                  • #39


                    Straks klar
                    Martin Sørlie - 1985
                    TLR - Absima - Spektrum
                    Darkspeed Racing
                    www.teamsmallsize.com

                    Comment


                    • #40
                      Holder du mer enn en tur på langstrekket nå da?

                      Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                      Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                      Comment


                      • #41
                        Tja, slappere motor her ihvertfall, så vi får se. Blir fjerde eller femte gangen jeg prøver 1:12, andre gangen edru eller deromkring:-p
                        Martin Sørlie - 1985
                        TLR - Absima - Spektrum
                        Darkspeed Racing
                        www.teamsmallsize.com

                        Comment


                        • #42
                          Vi gikk for ProLine sin AMR-12 til Malin da det var det Roar hadde inne.

                          Så får vi se hvilken batteriplassering vi går for

                          Bare venter på servo og dekk nå så er vi i gang

                          Bent
                          Xray XB8 | Xray XB8E | Xray XB4 | Xray XB4 2WD | Xray T4 | Xray X12
                          Xray Factory Team | ORCA Factory Team | FX-Engines Factory Team
                          Hudy | Sweep Racing | Maxima Fuel | Antrade.no | rcMart.com | YeahRacing | IB-Prostart | Freqeskinz.com
                          Follow Malin on Facebook

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by trackdrive View Post
                            Kult at du har kjøpt bil Roy! Velkommen med i den raskeste klassen : )
                            Takk, jeg har kjørt denne klassen litt av og på siden 1982, så jeg vet hvor moro det er

                            Og så kom det en pakke med batterier og regulatorer i posten i dag, så nå er det meste på plass, mangler bare bilen, men den skulle jo sendes helt fra Oslo, så det tar visst litt tid....

                            Comment


                            • #44
                              Eneste "ulempen" er at gutta er litt tent her, så det ser ut som jeg må bygge opp tre biler i parallell...

                              Comment


                              • #45
                                Hadde en liten vareopptelling på motorsiden, og jeg har en del 6.5T. Er det for mye motor, eller er det håndterbart. Har også et par 9.5T av uklar kinesisk opprinnelse, er det kanskje like greit som en start?

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X