Announcement

Collapse
No announcement yet.

Felles regelverk for M-chassis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Felles regelverk for M-chassis

    Jo,jo men noe må man bli enig i.
    living in the fast lane

    Comment


    • #32
      det går jo ann og utelukke alle karosseri med vinge også
      og ha fritt hviken type produsent vi vil kjøre med .

      Comment


      • #33
        Som de sa i den posten på det andre forumet. De har testa masse forskjellige karosserier og fant ingen vesentlig forskjell. Hvorfor skal vi da forby andre typer karosserier? Hvis en har stor vinge så går vel bilen saktere og da? mere motstand og mere vekt?
        John Henning Østbye
        Futaba 4Px, Hpi Baja 5B SS, Arc R10 2015, Tamiya M-06, Kyosho Viper.

        Comment


        • #34
          Nå ser det ut ti at "alle" er enig i de tingene som gjelder under karosseriet og det er bra.
          Kunne man da tatt et prøve år hvor man bare regulerer det under karosseriet og ikke karosseriet.
          Så til neste år, januar 2014 så revurderer man regelverket og ser om noe burde vært endret?

          Som Roy sier så spiller det jo ingen rolle hva man trener med, så hvis "ditt" karosseri ikke blir godkjent for 1024 sesongen, så har du jo et å trene med.
          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
          Facebook -> Mini-Z Norway

          Comment


          • #35
            Utdrag fra reglene i : Tamiya Championship Series
            1. Legal chassis platforms: M03, M05 and M06 chassis cars that use the 60D size tire or smaller.
            2. Current TAMIYA Mini bodies available for the M03, M05 and M06 are legal.
            3. FWD minis must use FWD body types. RWD minis must use RWD body types.
            4. De har også en minimumsvekt på 1250 gram
            5. I STD klassen kjører de vanlig 540 og i PRO klassen kjører de 21 ,5 turn Børsteløst .

            Ser de kjører M06 sammen med M03 og M05 i flere sammenheng rundt om i verden . Kanskje M06 er dårligere enn M04 og de ombygde M03 RWD vi kjørte og kan kjøres i samme løp ? . Martin har en M06 og hevder jo dette , flere som har prøvd ?
            Utelukke alle karosserier med spoiler kan man jo ikke da noen M-chassis blir levert ferdige med dette fra Tamiya .
            Last edited by Roy Bråten; 11 January 2013, 08:22.
            + 40 med M-Chassis
            Roy Bråten

            Comment


            • #36
              M-04'n har jo helt annen utveksling da.
              M06 skal ha samme utveksling som M03 og M05 såvidt jeg husker.
              De reglene var ganske kule sånn skalamessig.
              Slik som rc-mini.net sier, så taper M06 med en gang de blir dyttet litt på, siden de spinner ut.
              Men det er jo på asfalt da....
              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
              Facebook -> Mini-Z Norway

              Comment


              • #37
                Originally posted by emsjassi View Post
                Skal man utelate alle de kule uorginale karosseriene som finnes fordi det finnes ett som gjør at noen kjører 0.1 sekund raskere? Hva med det orginale Datsun Lightweight karosseriet fra Tamiya? Det kjører jeg 0.2 sekunder raskere med

                Nei det der blir bare flisespikkeri. Hvis argumentet for å forby disse karosseriene er hastighet så har jeg noen spørsmål.

                M06 er ikke lov fordi den går fortere? Hva da med M03..? De går jo betydelig raskere enn M05.

                Skal det ikke legges inn minimum vekt på bilen i regelverket?
                M03 går betydelig raskere enn M05? Beklager å si det, men der er du helt på villspor!
                Team Mustit Rc, www.mustit.no, Eiker Rc Klubb
                Team Durango Dex410v3, Vampire Racing, Savöx, Epic Trinity, JConcepts

                Comment


                • #38
                  Originally posted by Gjøvikmann View Post
                  Batteri: Skal ikke overskride 7,4volt
                  Vil det si at lipo ikke er lov? siden du skal slite godt for å ikke overskride 7,4V med lipo!!!

                  Sikkert flisspikkeri for noen, men kanskje greit å få reglene ordentlig med engang slik at man slipper diskusjon ang batteri og volt siden :P

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by TOP-Driver View Post
                    Vil det si at lipo ikke er lov? siden du skal slite godt for å ikke overskride 7,4V med lipo!!!

                    Sikkert flisspikkeri for noen, men kanskje greit å få reglene ordentlig med engang slik at man slipper diskusjon ang batteri og volt siden :P
                    Godt observert, var ikke i mine tanker når jeg skrev det, jeg forandrer til: "Max 2 cell Lipo"
                    Capt. Slow
                    Medlem i GTL Rc-klubb www.rcklubben.no
                    Team GoSlow

                    Comment


                    • #40
                      Jeg har fått noen tilbakemeldinger om at det er rimelig lett å kunne "trimme" motor ved bruk av endel ESCer, så derfor har jeg lagt begrensninger på hva som er lov. Husk Lipo-cut folkens
                      Capt. Slow
                      Medlem i GTL Rc-klubb www.rcklubben.no
                      Team GoSlow

                      Comment


                      • #41
                        Mini uten vinge.....
                        Roger Larsen 67.... Valdres
                        Meritter: Svømmeknappen i 1977

                        Comment


                        • #42
                          Dette begynner å bli en god liste med regler det er lett å forholde seg til, som ikke minst også klargjør for nybegynnere alt som faktisk er tillatt (ingen grunn til å være redd for å gjøre noe med bilen man akkurat tok ut av esken liksom).
                          Hilsen Christian C. Bjørvik (-73)
                          | GS CL-1 | M05 | RC18MT | 3pk |
                          ____________________________

                          Comment


                          • #43
                            Nå er dette reglementet som er skrevet her lett og forstå og håndheve for arrangører og førere . Håper dette kan brukes / følges opp av alle klubber ved løp , slik at alle kan gå hjem etter fullført løp med en god følelse av ikke og bli frakjørt grunnet utstyrsforskjeller og ikke kjøreferdigheter . Nå tror jeg flere vil ha det gøy på løp . . Nå blir også kjøring / trening på lokale baner jevnere også og da utvikles vi i kjøringen vår . Gleder meg til neste løp .
                            + 40 med M-Chassis
                            Roy Bråten

                            Comment


                            • #44
                              Siden jeg ikke kjører M-chassis har jeg latt vær å kommentere her inne. Men siden dere har kommet så langt i å forby ting og tang, hva med å kun tillate Tamiya sin børste ESC? TEU-101BK

                              Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                              Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by Thomaseh View Post
                                Siden jeg ikke kjører M-chassis har jeg latt vær å kommentere her inne. Men siden dere har kommet så langt i å forby ting og tang, hva med å kun tillate Tamiya sin børste ESC? TEU-101BK

                                Hei.

                                Det er rett og slett fordi det er endel kit som selges uten ESC, og siden det i alle tilfeller ikke er ESC som er det avgjørende for farten her (det er motoren som ikke klarer å yte mer), så ble det sånn. I de tilfeller hvor kitet selges med ESC, er også TEU-104BK ofte medfølgende.

                                Håper det var et greit svar
                                Capt. Slow
                                Medlem i GTL Rc-klubb www.rcklubben.no
                                Team GoSlow

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X