Unconfigured Ad Widget

Collapse

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nå gir jeg opp Kyosho GXR.28

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nå gir jeg opp Kyosho GXR.28

Har prøvd i snart en måned å få start på min GXR.28 som sitter i en Inferno GT BMW M3 GTR, men får ikke noe dreis på den. Har hatt bensin bil før, MP 7.5 Ed.2 med Os Max RZ motor, og den gikk fin fint. Spørsmålet er bare hva slags motor som er den mest pålitelige, ikke nødvendigvis den råeste?

Har noen av dere vært borti noen av de følgende motorene blir jeg veldig glad for tilbakemeldinger:

Dynamite Mach .28 eventuelt Dynamite Platinum
    Axial .28RR Spec1 7 Port Racing
    Novarossi 528
    Novarossi 367
    Novarossi S821B .21
    Mr Ninja - Mr21

Med vennlig hilsen Frode :?
    Frode Olsen 77-model

mach er jo veldig god motor syntes jeg da... har mach 26 nå er stor fornøyd med den ... har hatt det på dem bila jeg hadde før oxo har aldri hatt problem med dem
    ole kristian bergerud 89.biler: tamiya tt-01 brushless . tamiya tt-01 med litt alu parts og brushless. Academy STR-4. hpi sprint 2.tamiya frog. tamiya madbull.tamiya lunchbox, tamiya grasshopper.tamiya m04l

Comment

Da er ny motor kjøpt

Var inne på et amerikansk kyosho forum og tråden som gikk igjen var;Ikke gidd å stress med GXR.28 motoren, bytt den ut. Sikkert mange som har possitive erfaringer med motoren, men jeg fulgte rådet. Har nettopp kjøpt en Dynamite Platinum .28 /3,8hp på ebay for 239 dollar (1270kr+frakt). Dette var motoren de fleste på forumet hadde mest possitivt å melde om.Click image for larger version

Name:	accc_1_bl.jpg
Views:	1
Size:	18.3 KB
ID:	755115

Så får vi se om dette blir bedre. Kommer tilbake med info etterhvert.

Ps noen som vil kjøpe en nesten ubrukt Gxr.28

Frode
      Frode Olsen 77-model

Comment

Kjøp heller en Picco p3 fra Rcmart til 180$ !

Nova 528 er vel den sjukeste du har på lista, og den kommer til å herpe det meste av bilen

Comment

Takk for tips

Det får heller bli en pico neste gang.Novarossi motorene er jo sinnsykt dyre og da, 528 ligger på 400dollar mens 367 ligger på 600dollar. Med forsterkinger av bilen for at det skal holde blir utgiftene høyere enn å kjøpe en bedre bil tror jeg
          Frode Olsen 77-model

Comment

gratis med ny motor :P den er en bra motor
            ole kristian bergerud 89.biler: tamiya tt-01 brushless . tamiya tt-01 med litt alu parts og brushless. Academy STR-4. hpi sprint 2.tamiya frog. tamiya madbull.tamiya lunchbox, tamiya grasshopper.tamiya m04l

Comment

Hva skal du ha for kyoshomotoren da?
              joar schei 57modell 7125 vanvikan

Comment

Kyosho gxr

Tja,ser at den selges for 219 dollar, 1140 kroner, på shopkyosho.com. Men du kan få den for 500 kr, selvom jeg ikke anbefaler deg å kjøpe den.
                Frode Olsen 77-model

Comment

har du et tlfnr og treffes på?

Comment

Har du et tlf nr og treffes på?

Comment

Har du et tlf nr og treffes på?

Comment

Oioi, her skjedde det mye rart gitt

Comment

Send meg en mail på frode90@hotmail.com så kan du få nummeret mitt.
                          Frode Olsen 77-model

Comment

hva heter det amerikanske kyosho forum'ett a?
                            Last edited by *master*; 2 April 2008, 17:11. Reason: skrive feil!
                            Kjøretøy: Kyosho Inferno ST, Kyosho Fazer og MiniRave

Comment

Da har den nye motoren ankommet, Dynamite Platinum .28, og monteringen er igang. Bruker samme clutchklokka, KYOGTW26, som satt på GXR .28 motoren, men man trenger skivesett for å få clutchen til å spinne fritt. Sikkert mye å velge mellom men jeg har valgt skivesett fra Ofna, OFN10410 og OFN10998. Er ikke sikker på om det gamle svinghjulet kan benyttes, jeg har erstattet det med et mindre og lettere et også dette Ofna. 3 pin Ultra GTP 10040 med aluminiumssko Ofna 7075. Click image for larger version

Name:	the 105.JPG
Views:	1
Size:	138.2 KB
ID:	755343

For å få på plass motoren trenger man nye motorfester. Her kan man velge standard fester fra Kyosho KYOIF108. Det gamle luftfilteret kan godt benyttes det passer på de fleste .28 motorer. Hva effekt angår vet jeg ikke om det er noe poeng å bytte til et "bedre". Eksospotta kan også overføres til ny motor, men manifoilen passer såvidt jeg vet bare på GXR.28. Jeg har valgt å kjøpe et sett, igjen fra Ofna (greit å holde seg til et merke hmm..) Ofna Hyper ST PRO .28 KIT.

Kommer tilbake med mere senere.

Håper dette kan være til hjelp for andre som tenker på å bytte ut GXR`en.
                              Frode Olsen 77-model

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 8,163   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, gaffelape.
                              Working...
                              X