Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp hvilken bil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Okey da fikk jeg tak i en fw05t brukt/ubrukt(den er kjøpt og bygd litt på men aldri vært starta) men har nå fått 2 probemer:
    1: venstre drivaksel ramler stadig ut(polhems ettermontert)
    2: Når jeg vrir drevene ca 1omdr så stopper det opp å jeg må bruke litt makt for å få det rundt(kan det være at det er pga en liten bit mangler på 2.gir!!)
    Anyone har ikke erfaring med denne bilen så håper noen kan hjelpe
    Hvor nøye seg med ''sensur'' når du får samma nytelse av en scania v8 med åpen eksos?
    kjører: Kyosho FW05T Plus, Scania R620 Topline

    Comment


    • #17
      er ikke sikker på om det funker, men du kan jo prøve å skjære en liten bit av en fuelslange som du legger i der hvor du setter inn drivakselen (husker ikke hva det heter)
      Tim Dongelmans, KleppRC Club, TRF416/Speed Passion
      Sandnes Osteopati Senter
      http://www.osteopaten.info/index.html

      Comment


      • #18
        Originally posted by Demon View Post
        Okey da fikk jeg tak i en fw05t brukt/ubrukt(den er kjøpt og bygd litt på men aldri vært starta) men har nå fått 2 probemer:
        1: venstre drivaksel ramler stadig ut(polhems ettermontert)
        2: Når jeg vrir drevene ca 1omdr så stopper det opp å jeg må bruke litt makt for å få det rundt(kan det være at det er pga en liten bit mangler på 2.gir!!)
        Anyone har ikke erfaring med denne bilen så håper noen kan hjelpe
        Gjør som Tim sier, klipp av en bit fra en fuelslange (0,5-0,8 cm) sett den inn i outdrivecup`n som sitter inn i diffen- problem løst!

        Hvilke drev? De som sitter på motoren eller i girkassa? Sannsynligvis sitter de vel for hardt mot hverandre eller at motoren sitter litt skjevt inn imot girdrevene(spur). Løsne motoren fra chassiplata og se da, evnt.juster tilbake.
        Serpent S120L-Futaba-LRP-KO

        Comment


        • #19
          Da var begge tingene funnet ut av, det med gir/drevene var at den gamle eieren hadde skudd inn en set skrue i girkassa, Drivakselen foran manglet et lager som nå er satt inn og nå fungerer bilen 100% eneste er girkassa som må justeres, noe tips der til og gjøre dette enklere?
          Hvor nøye seg med ''sensur'' når du får samma nytelse av en scania v8 med åpen eksos?
          kjører: Kyosho FW05T Plus, Scania R620 Topline

          Comment


          • #20
            Se i manualen, der står det hvor mye hver setskrue skal ut. Det er et greit utgangspunkt, så får du finne ut av hvordan du vil den skal gire når du får kjørt litt. Tror det er 3 runder ut ifra bunn på begge to som er orginalt. Husk: skru ut- bilen girer før. Inn- bilen girer senere. Hvordan bilen skal gire er litt forskjellig ifra bane til bane, skal du kun kjøre på p-plasser kan du beholde orginal oppsettet.
            Serpent S120L-Futaba-LRP-KO

            Comment


            • #21
              takker for svar. var litt stress med å finn de helsikes set skruene men det gikk jo
              Hvor nøye seg med ''sensur'' når du får samma nytelse av en scania v8 med åpen eksos?
              kjører: Kyosho FW05T Plus, Scania R620 Topline

              Comment


              • #22
                Originally posted by Demon View Post
                takker for svar. venter ennå på svar fra knugen. hvis alt går som det skal så har jeg bil innen den 17. ihvertfall.
                hvor forbanna useriøs går det ann å bli. holde av bilen du skulle kjøpe av meg. så skal du plutselig ikke ha den, kunne da for faen bare sagt ifra så kunne jeg solgt den til en annen for lengst. kunne sendt meg en pm om at du ikke skulle ha den alikevel. hold dere unna denne karen. DEMON!!!!
                sigpic
                Team Elefun

                Comment


                • #23
                  Demon

                  Ja, det var dårlig gjort... Slike ting er sinnsykt irriterende. Men da vet vi det.

                  En go regel er vel å holde av bilen en dag eller to. Det er jo ikke en livs avgjørelse det å kjøpe en brukt RC bil, så en avgjørelse skal vel ikke ligge langt unna.

                  Er det noen andre som vil kjøpe bilen, ja da er det bare å sende en SMS til han som holdt bilen av, og gi han 1 time å svare. Har du ikke fått svar da, ja da selger du den til neste mann.
                  Asgeir Kinn 1979
                  RRR - RB - 4PK

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X