Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jeg har utviklet en ny variant av turbin-Turbo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jeg har utviklet en ny variant av turbin-Turbo

    Morn´. Min onroad MCD har fått turbin-Turbo. Det er en patent jeg ikke vil røpe før om jeg ser på respons og ytelse. Men det er en turbin-Turbo som jeg har videreutviklet med en spesiell genial patent. (den virker rått i teorien, må prøve først.) Jeg kan si én ting - turbinen vil ALLTID ha samme turtall som clutchen. Den skal testes på en Zenaoh 27,2ccm raceportet motor. Pipa er ikke trimmpipe - da ser jeg lettere om det er god effekt enn hvis jeg hadde testet på rask motor.
    Last edited by FG NSU Prince; 31 January 2010, 20:07.

  • #2
    Hmm, spennende
    Baja 5T - Savage Flux HP - E-Revo VXL
    Trex 450 Pro - HK Decathlon EPO BL- Micro EPP fly

    Comment


    • #3
      Originally posted by RamboEinar View Post
      Hmm, spennende
      Ja, ikke sant? Jeg har vidrerutviklet turboen med engen patent til noe som i teorien vil være en meget god rc-turbo. Så får vi se i praksis når jeg får testet. Da forteller jeg hvordan det går.

      Comment


      • #4
        Er det en form for kompressor du skal lage? Har du 1:1 utveksling fra clutchen til denne turbinen?
        HPI Baja 5T
        HPI Baja 5B

        Comment


        • #5
          Turbo drives av eksos gassene, kompressor av motoren selv.

          Vil gjerne se i detalj når dette prosjektet er ferdig.
          Last edited by MatsNorway; 1 February 2010, 16:15.
          ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

          Comment


          • #6
            Originally posted by MatsNorway View Post
            Kompressor drives av eksos gassene kompressor av motoren selv.
            du mener vell TURBO drives av eksosgassene
            Erik `94- TB EVO3,TRF501X,F103R,M03X2,8x8 crawler,SP12G,PRO2
            Hyper ST PRO MMM, Slash 2wd VXL, 2stk Slash 4x4 VXL, Jammin SCRT10/MMM
            TRF415, Pajero, TLT, E-Maxx, Micro-T, Mad Truck, E10+++

            Comment


            • #7
              jeps.........
              ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

              Comment


              • #8
                Her er definisjonen på forskjellen mellom turbin og kompressor som jeg fant i en bok om turbomaskineri.
                "A turbomachine is a device that exchange energy with a fluid using continuosly flowing fluid and rotating blades.
                If the device extracts energy from the fluid it is generally called a turbine. If the device delivers energy to the fluid it is called a compressor."
                Harm sx3

                Comment


                • #9
                  Det du har der er en kompressor.

                  En turbo er forøvrig også en kompressor, men den blir drevet av en turbin
                  Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by roadrune View Post
                    Det du har der er en kompressor.

                    En turbo er forøvrig også en kompressor, men den blir drevet av en turbin
                    Som er drevet av avgassene.

                    jht

                    Den definisjonen ville jeg pælma.

                    Boka også.

                    I væske snakker man ikke om kompressor. Man sier pumpe.

                    Man kan ikke komprimere væske. Prøv å dytt to liter vann i en enliters kartong

                    Hydraulikk væske kan riktig nok komprimeres 3 % ved 500 bar da men.

                    Dersom du driver med en to takter så er kompressor ikke så dumt.

                    Turbo og totakt er uhørt nesten. Fins bare noen diesel totaktere med det.

                    og de er med ventiler i toppen.
                    Last edited by MatsNorway; 1 February 2010, 20:14.
                    ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                    Comment


                    • #11
                      Dersom du skal bruke det drevet som var bilde av i en annen tråd du startet angående denne "kompressoren", så trenger du også en diffuser. Den omformer luftas hastighet til trykk.
                      Slik som den er nå vil den antagelig bare skape turbulens i løftstrømmen, og det kan føre til at motoren går dårligere.

                      Men på disse to takterne uten ventiler så er jeg nok redd for at du vil oppnå lite eller ingen effekt, men heller et sykt forbruk av bensin.
                      Dette pga at lufta vil bli blåst igjennom motoren når begge portene er åpne, og da følger det med en god del bensin også.

                      Men morsomt at du prøver, man vet jo aldri
                      Mini Z monster, Losi mini crawler, FG leopard race

                      Comment


                      • #12
                        Dersom mye fuel går ubrent igjennom motoren kan du strupe eksosen litt. husk å reduser kompressionen litt.
                        Last edited by MatsNorway; 2 February 2010, 16:18.
                        ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                        Comment


                        • #13
                          Jeg har prøvd kompressoren og deg var moro så lenge det varte. Jeg lurer på kompressor bare hører hjemme på bilene i skala 1:1. Jeg legger ifra meg prosjektet. Det er ikke alt som virker her i verden.

                          Comment


                          • #14
                            Turbo og kompressor vil vel i utgangspunktet bare virke på 4-taktere som det nevnes flere ganger tidligere....

                            Virket det ikke i det hele tatt, eller fikk du havari?
                            Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

                            Comment


                            • #15
                              To-takt med kompressor fungerer, tror jeg har lest ett sted at det har blitt kjørt med i NASCAR, før det ble forbudt, back in the days.
                              ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X