Morn´. Min onroad MCD har fått turbin-Turbo. Det er en patent jeg ikke vil røpe før om jeg ser på respons og ytelse. Men det er en turbin-Turbo som jeg har videreutviklet med en spesiell genial patent. (den virker rått i teorien, må prøve først.) Jeg kan si én ting - turbinen vil ALLTID ha samme turtall som clutchen. Den skal testes på en Zenaoh 27,2ccm raceportet motor. Pipa er ikke trimmpipe - da ser jeg lettere om det er god effekt enn hvis jeg hadde testet på rask motor.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Jeg har utviklet en ny variant av turbin-Turbo
Collapse
X
-
Jeg har utviklet en ny variant av turbin-Turbo
Last edited by FG NSU Prince; 31 January 2010, 20:07.Tags: None
-
Turbo drives av eksos gassene, kompressor av motoren selv.
Vil gjerne se i detalj når dette prosjektet er ferdig.Last edited by MatsNorway; 1 February 2010, 16:15.ᕦ(ò_óˇ)ᕤ
Comment
-
Originally posted by MatsNorway View PostKompressor drives av eksos gassene kompressor av motoren selv.Erik `94- TB EVO3,TRF501X,F103R,M03X2,8x8 crawler,SP12G,PRO2
Hyper ST PRO MMM, Slash 2wd VXL, 2stk Slash 4x4 VXL, Jammin SCRT10/MMM
TRF415, Pajero, TLT, E-Maxx, Micro-T, Mad Truck, E10+++
Comment
-
Her er definisjonen på forskjellen mellom turbin og kompressor som jeg fant i en bok om turbomaskineri.
"A turbomachine is a device that exchange energy with a fluid using continuosly flowing fluid and rotating blades.
If the device extracts energy from the fluid it is generally called a turbine. If the device delivers energy to the fluid it is called a compressor."Harm sx3
Comment
-
Originally posted by roadrune View PostDet du har der er en kompressor.
En turbo er forøvrig også en kompressor, men den blir drevet av en turbin
jht
Den definisjonen ville jeg pælma.
Boka også.
I væske snakker man ikke om kompressor. Man sier pumpe.
Man kan ikke komprimere væske. Prøv å dytt to liter vann i en enliters kartong
Hydraulikk væske kan riktig nok komprimeres 3 % ved 500 bar da men.
Dersom du driver med en to takter så er kompressor ikke så dumt.
Turbo og totakt er uhørt nesten. Fins bare noen diesel totaktere med det.
og de er med ventiler i toppen.Last edited by MatsNorway; 1 February 2010, 20:14.ᕦ(ò_óˇ)ᕤ
Comment
-
Dersom du skal bruke det drevet som var bilde av i en annen tråd du startet angående denne "kompressoren", så trenger du også en diffuser. Den omformer luftas hastighet til trykk.
Slik som den er nå vil den antagelig bare skape turbulens i løftstrømmen, og det kan føre til at motoren går dårligere.
Men på disse to takterne uten ventiler så er jeg nok redd for at du vil oppnå lite eller ingen effekt, men heller et sykt forbruk av bensin.
Dette pga at lufta vil bli blåst igjennom motoren når begge portene er åpne, og da følger det med en god del bensin også.
Men morsomt at du prøver, man vet jo aldriMini Z monster, Losi mini crawler, FG leopard race
Comment
-
Dersom mye fuel går ubrent igjennom motoren kan du strupe eksosen litt. husk å reduser kompressionen litt.Last edited by MatsNorway; 2 February 2010, 16:18.ᕦ(ò_óˇ)ᕤ
Comment
-
Turbo og kompressor vil vel i utgangspunktet bare virke på 4-taktere som det nevnes flere ganger tidligere....
Virket det ikke i det hele tatt, eller fikk du havari?Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9
Comment
Today's Birthdays
Collapse
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Posts: 440,447
Members: 18,929
Active Members: 1
Welcome to our newest member, Erik-M.
Comment