Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT Klasse 2010 ??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

10k for RTR pakke.. Men det ble også gjort en liten avtale med MicroMonsters om lavere priser
    ved gruppekjøp. Antar den avtalen ikke gjelder lenger...
    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
    - NiceShot.no

Comment

Den danske avtalen var vel med importøren i Danmark eller? kanskje importøren i Norge kan prøve det samme?? Er kanskje ikke noen Norsk importør... Er ihvertfall en klasse som jeg lett kan være med på. passer studie lån litt bedre en grom klassen. pluss.. den absolutt største fordelen... Porsche karosseri.. mmmmm
      Morten Randen 1984 modell.
      www.lanekassen.no

Comment

Jeg er heeelt med om man får chassi til 6 lapper. Spesielt om man får kjøre VAG-eid merke også da.

Fabiz
        Smallsize Hobbyland A/S
        Team Losi : Spektrum

Comment

Det blir jo "nesten" biligere å kjøpe ny bil fra FG Hobby en å bygge om Trucken.
          Porsche hadde vert kullt da . eller MINI ?
          Alle på KRONOS dekk (billig hos TK ) og et sett holder hele sesongen HA-HA ! ( for meg da !!!!!)
          Bent Gløtta BIG TOYS !!!!!!!!!
          62 Modell ?

Comment

mr gløtta! mye blire i frakt på noe fra fg-hobby a?
            www.lanekassen.no

Comment

Originally posted by Fabiz View Post
              Jeg er heeelt med om man får chassi til 6 lapper. Spesielt om man får kjøre VAG-eid merke også da.
              Fabiz
              Selvfølgelig kan du kjøre Caravelle!

Originally posted by loco View Post
              Det blir jo "nesten" biligere å kjøpe ny bil fra FG Hobby en å bygge om Trucken.
              Porsche hadde vert kullt da . eller MINI ?
              Alle på KRONOS dekk (billig hos TK ) og et sett holder hele sesongen HA-HA ! ( for meg da !!!!!)
              Er nok like dumt å kjøpe ny bil, og heller bruke truck'en som delebil ja..
              Men tenker mye på om vi kunne lagt det opp slik at all måtte kjøre f.eks PMT20, og kun 4 dekk pr. løp
              evt. 8 ved 2-dagers. også PMT regndekk for alle våte dager vi har her i landet.
              Kunne nesten tenkt meg å bytte klasse bare for å kunne kjøre med Porschekaross
              Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
              - NiceShot.no

Comment

da må jeg på sponsor jakt da..
                www.lanekassen.no

Comment

Det er bra det har blitt litt diskusjon her. Når det gjelder pris på bil, så tror jeg det er vanskalig å komme under 10000 for en ny bil med bra servoer og de lovlige optionsdelene, jeg er ikke sikker, men tror att rtr bilene på markedet har litt dårlige servoer. Men uansett så er det mulig å lage en utrolig billig bil dersom man kjøper en brukt sportline som man pusser opp og setter på de lovelige optionsdelene.
                  Jeg vet at TK Trading driver og regner på pakkepris på HARM SR1, hvordan det er med med andre importører vet jeg ikke. Er det noen som har tid og lyst til å ta tak i FG importøren og få de til å lage en pakke? Når det gjelder dekk så har jeg mest tro på PMT Stratus 10, disse holder med nød og neppe ett helt løp i touring (90 min.) Så de burde holde fint i GT. Det jeg synes er fint med Stratus dekka er att de har bra grep hele levetiden.Vi kunne kansje brukt 20 og, men er redd det kan bli litt glatt... Jeg har ihvertfall spurt TK om han kan komme med ett "cup tilbud" på Stratus, noe han skal se på. jeg har ihvertfall stor tro på att vi bør ha enhetsdekk OG mengdeberensing på dekk for att dette skal bli suksess.
                  Frank Lyder Clementz Kodal RC
                  HARM SX-3, og masse annet...
                  www.tktrading.no
                  www.radiostyrt.no

Comment

Blir vell ca 6700 - med frakt å toll for MINI/PORC trur eg . (uten EL)
                    MÅ jo bare bruke servoplata fra Trucken så lenge da .
                    For det må vell før el siden bli interese for "lastebil" igjen ??
                    Blant de SÆRE LS folka ??? LOL !!!!
                    Bent Gløtta BIG TOYS !!!!!!!!!
                    62 Modell ?

Comment

Til jeg som er litt "noob". Når dere sier at dette skal være en budsjettklasse, hvor mye er budsjettet i året når det gjelder deler, dekk osv? Pleier motorer å ryke osv?

Fabiz
                      Smallsize Hobbyland A/S

Comment

Originally posted by Fabiz View Post
                        Til jeg som er litt "noob". Når dere sier at dette skal være en budsjettklasse, hvor mye er budsjettet i året når det gjelder deler, dekk osv? Pleier motorer å ryke osv?

Fabiz
                        Det er litt vanskelig å si hvor mye deler som ryker, det er først og fremst avhengig av hvor mye man kræsjer.... Noe som også invirker på delebudsjettet er hvor flink man er til å se over bilen FØR man kjører, det er som kjent mye billigere å reparere litt på forhånd enn masse etterpå.....
                        Dekk er kansje litt vanskelig å si noe om enda, men de pleier å koste ca 300 pr. par, i touring har jeg ett snitt på 2 sett (4 par) på hvert løp, men en GT bil med mindre vekt, mindre motor og dårligere bremser vil selvsagt slite mindre dekk, så jeg håper vi blir enige om å begrense det til 1 sett (2par) på hvert løp i GT. Hvis ikke vi velger ekstremt myke dekk kan man sikkert trene noe med dekkene etter man har brukt de på løp. Dersom du ikke har kjørt large scale før, så kan du sikkert ta kontakt med en av oss som har drevet med dette en stund for å få noen råbillige fjorårsdekk til å starte sessongen med.
                        Motorer pleier veldig skjelden å gå i stykker i large scale, du kan helt sikkert kjøre en sesong på en motor i GT, sikkert 2 og....
                        Håper du ble litt klokere...
                        Frank Lyder Clementz Kodal RC
                        HARM SX-3, og masse annet...
                        www.tktrading.no
                        www.radiostyrt.no

Comment

Takk for svar Frank! Det gjorde meg helt klart klokere!

Fabiz
                          Smallsize Hobbyland A/S

Comment

Jeg skal undersøke litt og finne en god "pakkeleverandør" på FG bil.

Kommer tilbake til deg asap.
                            Petter Lassen
                            www.rc-land.no

Comment

Er ikke EFRA karosserier lov? eller ere jeg som er ræva i dansk?
                              www.lanekassen.no

Comment

Kanskje begge deler

"Alle 2 dørs bil karrosserier er tilladte, dog skal de passe til den
                                pågældende længde bund og IKKE være EFRA godkendt."

Skal være 2 dørs og ikke EFRA godkjent.

Begrunnelsen her er nok at man vil skille klassene (GT og Touring) mest mulig og unngå at noen stiller i begge klasser med samme karosseri.

Men det er vel de ikke-godkjente mange har ønsket å bruke, Porsche f.eks.
                                Petter Lassen
                                www.rc-land.no

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X