Announcement

Collapse
No announcement yet.

NM 200mm Kodal

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Rolig nå da Tor Arne. Det er stor forskjell på kritisering av arrangementet og personangrep. Dette er dedikerte folk som gjør sitt beste. Det er ok å være uenig og frustrert, men kanskje greit å putte et par isbiter i shortsen før dette blir ubehagelig.
    [ DEX210 ]|[ XRAY XB4 ] - Grenland Modellbilklubb
    -----------------------------------------------------

Comment

Skjønner at du er skuffa over å ikke få kjørt, men å kalle oss amatører og dilletanter fordi 1:8 ikke har nok utøvere er vel totalt unødvendig.

Mener du seriøst at jeg/vi skal unnskylde oss for en avgjørelse som ble gjort på motorsportkonferansen? (ikke i mekkebua på Kodal!).

Hvis vår intensjon hadde vært å drepe 1:8 klassen, så hadde vi vel neppe sjekke mulighetene for å endre status på løpet, det må du jo skjønne.

Ja, jeg spurte om interessen for å kjøre det som et klubbløp, men det var
      så mye at og fram med det ene og det andre at vi besluttet å ikke kjøre
      for å få full fokus på 1:10 i stedet. Det blir dårlig tid, totalt uvisst hvor
      mange som evt. vil komme osv osv.

Dette skal tross alt arrangeres også.

Aller helst ville vi sluppet å arrangere løp med alle disse reglene vi...
      Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
      - NiceShot.no

Comment

Gjeeeesp!

Sitat Xillian:

Aller helst ville vi sluppet å arrangere løp med alle disse reglene vi...

Sitat slutt.

Der sa du det, dere er ærlige i det minste!
        Tor Arne Nicolaisen GMBK

Lei av å knuse motstandere!

Comment

Du begynner å komme med ganske alvorlige og totalt grunnløse anklagelser her nå, og foreslår at du tar deg en iskald en før neste utbrudd.

Vær så vennlig å lese og tenk igjennom det som blir skrevet før du kommer med dustete kommentarer.
          Jeg sikter selvfølgelig til regelen om minimum 15 startende, som er hele årsaken til at det ikke blir kjøring.

Skjerpings...
          - NiceShot.no

Comment

Utrolig at noen gidder å arrangere løp i Norge i dag, når de får slik uverdig kritikk.

De neste løpene blir vel kun arrangert for spesiellt inviterte.
            TEAM ELEFUN

Comment

Helt enig med Extra, Jeg personlig er med på å arrangere nesten alle løp i Kodal og jeg må si at lysten svinner vekk når enkelte bare kritiserer og det ikke bare litt. Slutt med drittpreiken din ellers ender det med at sånne som deg Tor Arne dreper din egen klasse.
              Ken Skalleberg

Kyosho MP 9, Bullit engines, Beta tires, Piranha fuel, Minicar rc team.

Comment

Hvorfor er reglene for antall deltagere endret!

Jeg synes det er veldig synd at det ikke arrangeres 1/8 NM i år. Dette er ur-klassen i modellbil, og personlig er det det det desidert kuleste og råeste innen modellbil. Kostnadene gjør imidlertid at denne klassen nok aldri blir veldig stor i Norge.

Uansett er det noen entusiaster som vil kjøre. Såvidt jeg forstod var det 12 stk påmeldt innen fristen, samt at vi nok hadde klart et par til (av 200 mm førerne som også har 1/8 biler) 15 stk hadde det nok ikke blitt under noen omstendighet - greit nok, det er ikke fler som kjører denne klassen for tiden.

Mitt spørsmål har å gjøre med årsaken til at reglene er endret fra 10 til 15 deltagere. Er det noen som kan gi meg èn GOD grunn for dette.

Den eneste gode grunnen jeg kan tenke meg er at dette er styrt av det faktum at vi er under Motorsportforundet som har dette i sine regler - er dette årsaken?

Hvis ikke, er det noen som kan fortelle meg hvorfor dette ble øket fra 10 til 15, og hva formålet var med dette?

Jeg bare spør.....?

Comment

nm i kodal

Originally posted by Runner View Post
                  syntes det er helt tragisk at forbundet ikke kan gi disp for dette løpet. Dumt at de ikke får kåret en norgesmester i denne klasse. Det er jo tross alt en del av morroa for gutta som kjører dette...

Selv hadde jeg gledet meg til å kjøre da en snill person har lånt meg utstyr...

Vet at det var klubbene som godkjente dette på msk ifjor, men husker ikke hvem som la fram forslaget. Dette er vel en ting som må forandres på, selv tenkte jeg at det ikke ville bli noe problem å få 15 stk på ett nm løp, men etterpåklokskapen burde tenkt litt før...
                  Ikke vet jeg hvorfor det ble øket med 5 personer heller
                  Her finner du nok sikkert mange av svarene du trenger Erik.
                  Hadde faktisk også lånt bort en komplett bil bare for å få med flere til å kjøre.
                  Frode Iversen
                  Bil: Capricorn Lab C801€ JP GIMAR Engiens/ Jp R03 sp € Futaba 4PK € Capricorn Tires € Byron Prodriver 25%Gen2

Comment

Jeg står fortsatt 100% fast på det jeg har uttalt ang. klubbløp!
                    Tor Arne Nicolaisen GMBK

Lei av å knuse motstandere!

Comment

hm i teorien kunne vel bare 4 st med 200 mm bil startet i 1:8 fått telling med blitt disket grunnet bilen.. samme det da er det jo 15 til start om ikke annet
                      www.RCsenteret.no

Comment

"Føreren må ha tellende tider minst i en kvalomgang."
                        Hadde vel neppe fått dette med en åtter...

Men samma det. Regelen burde ikke vært endret, men det visste man først denne uka...

----

Det har i alle fall vært en finfin dag i dag. Godt med regn, men etter kl 14 tørket det opp og folk begynte å sanke runder.
                        Lite spektakulært som skjedde, men tipper det blir andre boller i morgen.

Det heftigste som skjedde på arrangørsiden var vel at vi endra litt på noen startnummer, ellers gikk resten som smurt.

Søndag blir det kjørt 1 kval, samt finalene osv.. Så nå er det svært få timer til vi har fått nok en NorgesMester i 1:10!!
                        Last edited by xilian; 2 August 2008, 22:19.
                        - NiceShot.no

Comment

Ett spørsmål bare, Tom Ivar, du kommer med mange meninger om løp her, er dette Kodal Rc sin holding( du sitter vel i styret) eller er det din personlige mening?
                          XFactory X6SQ,Team Ass B4 og B44 , NOVAK all the way.
                          Xray T3, LRP, Tekin
                          Grenland Modellbil Klubb

Comment

Ja vel? Kommer jeg med mange meninger om løp?
                            Nytt for meg, men har kanskje gått glipp av noe?

Utdyp spørsmålet, så skal jeg svare etter beste evne.
                            - NiceShot.no

Comment

Jeg mente dette: "Aller helst ville vi sluppet å arrangere løp med alle disse reglene vi...
                              "

EDIT:

Kommer akkurat fra ett "klubbløp" i Sverige, midtsvenska. Der hadde de 7 syv, funkjsonærer.

En satt fast i registrering/sekretæriat
                              En i teknisk
                              En Speaker
                              En tidtager
                              En egen flaggmann, som sto å stengte banen når den var stengt, åpnet den, og flagget alle i mål. Han hadde fire forskjellige flagg som ble brukt....
                              En miljø ansvarlig, passet på at egne deponerings setder for olje7batterier og annet søppel, ble riktig sortert.
                              En løpsleder.

Dett er en serie som arrangeres utenfor RSB i Sverige, klubber som går sammen.

Så å si at vi har strenge regler i Norge, blir nesten latterig, når vi skotter over kjølen.

Her var det ingen slinger i valsen, hadde man ikke EFRA potte, var det hasta la vista.....etc

Rune Karlsen vant forresten Rune Berget og meg selv, slet litt
                              Last edited by Finken; 3 August 2008, 20:06.
                              XFactory X6SQ,Team Ass B4 og B44 , NOVAK all the way.
                              Xray T3, LRP, Tekin
                              Grenland Modellbil Klubb

Comment

Aha. Da er saken enkel, men det er jo også nevnt litt tidligere i tråden, og jeg siterer meg selv:
                                "Jeg sikter selvfølgelig til regelen om minimum 15 startende, som er hele årsaken til at det ikke blir kjøring."

På spørsmålet om dette er min personlige mening eller om det er som representant for Kodal RC så er svaret egentlig veldig enkelt der også.

Vi har ikke diskutert saken internt i styret eller blant medlemmer, så svaret
                                er at det er min personlige mening. Men ledere og funksjonærer ved arrangementet har selvfølgelig diskutert saken både før og når vi arrangerte NM.

Det du heller burde spørre om, er hvor mange som deler nøyaktig samme mening som meg.

Hvis du tror at mine innlegg ang. dette handler om å rakke ned på NMF så
                                tror du ufattelig feil. Jeg skjønner at ting ikke går på skinner der inne om dagen, og skjønner at det har vært en del omstilling.

Men hvis du vil ta en NMF diskusjon, så gjerne for meg. Jeg har mye rart
                                jeg gjerne skulle hatt svar på.

EDIT jeg også da:
                                Ok.. Nei. Jeg synes selvfølgelig vi skal ha regler. Ingen tvil der, men hvorfor vi ikke fikk disp.
                                for dette løpet kommer jeg aldri i verden til å fatte.
                                Last edited by xilian; 3 August 2008, 20:14.
                                - NiceShot.no

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X