Announcement

Collapse
No announcement yet.

NM 200mm Kodal

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Finken View Post
    Da går jeg utifra at det kommer inn ett forslag fra Kodal, om at vi leverer Kongepokalen tilbake, og senker minums grensen til 10 i alle klasser. Hvis det er det klubbene vil.
    Halloooooo - hvorfor i all verden skal dere sende tilbake kongepokalen bare fordi antall minimumsdeltagere i et NM reduseres til 10???????

Jeg er helt enig i at Kongepokalen bør deles ut i en klasse med et visst antall deltagere (gjerne 15 hvis det er kriteriet).

Det er jo bare å endre reglene for NM til minimum 10 deltagere og samtidig bestemme at for at en klasse skal kunne tildeles Kongepokal kreves det 15 deltagere!

Da hadde vi fått et 1/8 NM i år - riktignok uten mulighet for Kongepokal, men det tror jeg de fleste kunne leve med.

Kongepokalen får da deles ut i en av de større klassene. Etter mitt syn må dette være helt uproblematisk.

Hvor vanskelig kan det være?

Comment

Originally posted by extra View Post
      Hva mener du med dette, skal dere slutte med å arrangere løp? Er det det du mener her?
      Joda. Men det blir langt færre enn tidligere. Vi skal avholde nordisk i largescale, og det kommer til å kreve mye jobb.
      Vi er som sagt få utøvere, og alt gjøres på dugnad, og da sier det seg selv at
      ikke vi kan ha like mange løp som i år f.eks.

Folk blir rett og slett drit lei hele opplegget, det samme gjør kjerringene.
      Det er nemlig de samme folka som hver gang stiller på dugnad, og er med
      på arrangering av løpene.
      Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
      - NiceShot.no

Comment

Problemet er at ingen gidder.............. få inn en engasjert person fra 1/8 T klassen for eksempel, så kan den personen forandre ting, så det blie slik miljøet vil ha det, det er faktisk ikke værre en det.
        Erik, dette må jeg si meg uenig i. Jeg både gidder og er engasjert. Jeg satt selv som track fuel representant i seksjonen når vi gikk inn i NMF. Men jeg kunne ikke leve med mangelen på integritet blandt de andre i seksjonsstyret. Jeg hadde sendt inn et forslag via min egen klubb, stemt om det der (selv om jeg kunne ha levert det direkte til MSK), og det ble til slutt enstemmig(!) vedtatt på MSK. Deretter beslutter seksjonsstyret i ettertid å endre på regelen fordi en person ikke likte dette. I tillegg ble benkeforlag tatt opp til avstemning på MSK (noe som selvfølgelig ikke er tillatt) og vedtatt. Jeg er seriøs, forventer 100% integritet, at man tar demokratiske avgjørelser, og at man følger reglene. Så beklager, men jeg kan ikke jobbe på den måten. Flertallet må etter min mening bli godt informert, få tid til å tenke på saken, og så tar man en demokratisk avstemning.

Da går jeg utifra at det kommer inn ett forslag fra Kodal, om at vi leverer Kongepokalen tilbake, og senker minums grensen til 10 i alle klasser. Hvis det er det klubbene vil.
        Kan vi ikke for fremtiden bare bli enige om at seksjonsstyret ALDRI gjør vedtak mellom MSK'ene? Er det så mye å be om? Kan ikke vi førerne og klubbene få være med og bestemme dette?

K.I.S.S.

Hvordan går det forresten med LiPo forslaget mitt? Jeg satt i ukesvis og jobbet med dette, og har ikke fått noen tilbakemelding fra seksjonsstyret mht. hva som skjer videre. Blir det sendt til EFRA ja eller nei? (Og kom ikke å si at det skulle ha vært sendt til kongepokal@nmf.no...)
        Last edited by SHY; 6 August 2008, 10:01.
        Life's too short to go slow! www.ymr.no

Besøk mitt showroom

Comment

Helt seriøst så mener jeg faktisk at Svein Harald skulle vært formann i seksjonen for radiostyrt.
          Han er vel en av de mest lidenskapelige menneskene jeg noengang har møtt innen modellbil.
          Joda, han har kommet med forslag som mange ikke har vært enig i han, men han veit å bøya av når flertallet mener noe annet.

Et poeng her nå f.eks er at SHY har påpekt at det aldri kom noe forslag fra klubbene om å øke antall deltagere til 15 for å kunne oppnå kongepokal.
          Likevell så sitter Fink og gjenntar, "send forslag til MSK" så skal klubbene få bestemme om denne regelen likevell skal fjernes.

Er det bare meg som ser greia her?

Dere må NED fra høye hester og høre på de som holder på, ja de som reiser rundt og gjør at det er liv i dette.

Kjøre klubbløp kontra NC/NM?

De aller fleste som kjører NC/NM ønsker å kjøre mot de beste fra de andre klubbene, betyr dette at de automatisk da ønsker et regelverk som IKKE står i stil til det man utøver?

Fortsett å tro hva dere vil, men dette ER OG BLIR en hobby i utgangspunktet, ja takk til NC, ja takk til NM, neitakk til at noen skal mene at dette er 100 ganger mer seriøst enn det de aktive selv ønsker.

Vil fortsatt understreke at selv om ting blir satt som forslag på MSK så når ofte ikke forslagene ut til medlemenne før i etterkant. Da har en frivillig allerede måtte ta stilling til noe dem skjelden veit hva medlemmene mener om.

En ting er å være forberedt på egen klubbs forslag, noe helt annet å skulle forberede egne medlemmer på andre klubbers forslag.

Har selv stemt på sånt i fortid, og har selv erfart at jeg måtte synse og gjøre det beste. Dette er og blir en dårlig løsning for både de som representerer klubbene og de aktive.

Innfør restriktive datoer for forslag i god tid før MSK, send de ut til ALLE med lisens slik at folk kan gjøre seg opp en mening og ta med seg til årsmøtet i egen klubb slik at man får de aktives stemmer når ting avgjøres.

Hvorfor blir det krangel mellom seksjonsleder og representanter på MSK hvert år? Hvorfor "trumfer" seksjonsleder igjennom udemokratiske avgjørelser og påtvinger folk å ikke kunne stemme over ting? Nei, slik det har vært frem til i dag så er det altfor mange maktsyke folk som sitter og styrer og steller.
          Seksjonen og dens leder skal være et talerør for de aktive, ikke omvendt.

Fink, du har nå en gylden mulighet til å vise at dere ER dette, ta med deg erfaringen du også må ha gjort nå tilbake til seksjonen og si, hei, dette ble feil. Vi mister klasser ved å ha et minimums tak på 15.

Endre teksten slik Erik A sa, For å oppnå en kongepokal kreves det min 15 deltagere.
          Det trenger ikke være synonymt med at det ikke blir et NM med færre deltagere.

1-8 er fortsatt ikke gratis SHY, men det har blitt mye billigere med årene, takket være flere av oss

Husk at det svinger voldsomt, neste gang kan det være buggy som har 13 stk og ikke får noe NM, det kan like godt være at han som KAN bli mester akkurat det året er den beste RC føreren Norge har sett noen gang....

Har f.eks en klubb som bygger en bane automatisk blitt ekskludert fra å søke NC/NM så bugner ikke akkurat dette for glede og entusiasme til å bygge et anlegg.
          Har samme klubb f.eks arrangert NM på asfalt så blir det meningsløst å nekte klubben å søke NM fordi de må vise at dem kan arrangere løp først. Seksjonen og dets ledere har utøvd en makt de IKKE burde hatt etter min mening i slike tilfeller.
          Da kan man ikke si at man jobber FOR utvikling og bredde.
          Finnes mange eksempler på slikt som dette, men dere er alle voksen og forstår at noe er galt når dere ser hvordan dette har vært gjort de siste årene.

Det dumme er at folk blir så satt ut at dem nesten ikke orker å fortelle alt dette til medlemmene i klubbene når dem kommer fra MSK engang.

SHY, ta formannsgreia du, så skal jeg ta on-road klassene, DET lover jeg deg, og da blir det som de aktive vil, ikke som en særing vil.

Comment

SHY, ta formannsgreia du, så skal jeg ta on-road klassene, DET lover jeg deg, og da blir det som de aktive vil, ikke som en særing vil.
            Best forslaget i denne tråden!
            Team Elefun - Serpent | SkyRC | Futaba | GensACE | Protoform | Sorex | Contact
            “When you are not practicing, remember, someone somewhere is practicing, and when you meet him he will win”

Comment

Takker for tilliten, og takk i like måte Stig! Fikk jo klappet deg inn som formann i OMK for mange år siden Tenker du tar formannsvervet i så tilfelle, og jeg track vervet

Men - åkke som - kan vi bli enige om at uansett hvem som sitter i seksjonsstyret, så forholder de seg helt rolig mellom MSK'ene?

Forøvrig har jeg et veldig bra inntrykk av Jon Åge, har bør vel få en sjanse til å vise hva han er god for.

Besøk mitt showroom

Comment

Originally posted by SHY View Post
                Men - åkke som - kan vi bli enige om at uansett hvem som sitter i seksjonsstyret, så forholder de seg helt rolig mellom MSK'ene?
                Så lenge man har et MSK som fungerer som det gjør med at man sender inn forslag på forhånd som er mulig å lese og sette seg inn i for alle i god tid i forveien slik at man kan gjøre seg opp en mening, stemme over i klubb etc for så å stemme på MSK på vegne av klubben så er det for min del en selvfølge at det er MSK som skal bestemme, dermed skal IKKE disse reglene endres før neste MSK.

Det KAN være at ting som blir tatt opp og stemt over i flertall kan få feil utfall i praksis, og da bør seksjonsstyret få mulighet til å si at denne saken ser ut til å bli feil og seksjonsstyret kan bestemme at denne skal vi ha ny avstemning på, men da skal det stemmes demokratisk ved at f.eks klubbene kan stemme eller at man finner en elektronisk løsning som gjør at f.eks alle med nasjonal lisens kan stemme over denne saken på nettet med f.eks 14 dagers frist.

Hadde faktisk en lang samtale med en aktiv og erfaren fører om dette i dag hvor akkurat dette jeg skriver her var sentralt og vi var veldig enige i dette begge to.
                RC Drift Club Norway | LMBK

Comment

Finken, har du noen kommentar?

Besøk mitt showroom

Comment

Spør heller Bent..
                    Tor Arne Nicolaisen GMBK

Lei av å knuse motstandere!

Comment

• OK, vi prøver igjen...

Det jeg lurer på: Synes dere selv i seksjonsstyret (inkl. Finken) at dere kanskje burde la være å fatte vedtak på egen hånd mellom MSK'ene?

(uansett hva det er snakk om. Og selv om dere formelt har makt til å gjøre dette)

Besøk mitt showroom

Comment

• hehe... må le litt...
                        Yokomo R12 - Yokomo BD7 - Fantom Racing - KoPropo - Hobbywing - GM - Protoform
                        www.minicar-racing.no

Comment

• Bare hiver inn at årsak til dårlig med oppdatering av rankinglister etc. er pga. jeg sendte feil fil til forbund... Sendte riktig i går, så da tar det nok ikke lange tida.
                          Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                          - NiceShot.no

Comment

• Utrolig hvor stille det blir når dem må svare på noe så enkelt?
                            Ingen som bare sitter der for å utøve makt? Neida...

Dette taler for seg selv. Ellers er dem på svar for å henge folk etter TO sekunder.

Jokiz... le du, det er flere av oss som ler

Comment

• -med 13 påmeldte i Large Scale blir det vel ikke noe NM der heller da?

Hva er seksjonsstyret holdning nå? Står dere fortsatt på kravet om min. 15? Dere kan med et pennestrøk bare gjøre om på reglene igjen... hvorfor ikke utøve litt makt én gang til?

Mht. det som jeg har spurt om gjentatte ganger nå så kommer jeg til å sende dette inn til MSK som en egen sak til diskusjon. Så jeg forventer i det minste å få et svar fra seksjonen da. Og en beslutning/holdning til hvordan dere vil se på dette for fremtiden. Vi får da også høre hva alle klubbrepresentantene har å si til dette.

Jeg gjentar at jeg har stor respekt for og er takknemlig for den jobben som alle i seksjonsstyret gjør! Det er flott at noen tar seg tid til dette. Det er kun noen spikrede "kjøreregler" jeg ønsker å få på plass her. Og aller helst bør det forankres skriftlig så det ikke er noen tvil.

Besøk mitt showroom

Comment

• Video fra 1:10 Track NM i Kodal

Sjekk denne:

YouTube - NM Kodal 1:10 track

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X