Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva skjer egentlig?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    men er det lettere å finne ildsjeler da? Er jo det vi trenger...

    Comment


    • #17
      OK... På tide med noen presiseringer igjen...

      Om noen er misfornøyd med noe, så er det lettere om man behandler én sak av gangen, og gjerne retter en formell henvendelse til seksjonsstyret i NMF. Denne saken med NMR1 er sendt inn, og vil bli behandlet på MSK (da de ikke har noe møte før den tid). Andre saker tas for seg. Og for å oppsummere så er nok den beste løsningen for alle at man tillater hver fører å stryke en ekstra runde i 2008/2009 NM-rundene, da burde alle bli fornøyde og NMR1 er tellende for de som var der og vil ha den tellende.

      Hva og hvem er NMF? Det er ikke et "organ" / "dyr" a là Skatteetaten... dette er en liten organisasjon i Drammen, som er underlagt NIF (Norges Idrettsforbund). Det at klubbene rundt om i landet nå er medlem i NIF (direkte), gjør at vi endelig fikk støtte fra kommunenes idrettsråd. Det er gull(!!!) verdt for klubbene som greier å få opp medlemstallet. (Om noen klubber trenger hjelp til dette - kontakt meg!) De som jobber i NMF gjør mye "gratis" for oss: Drifte web, lage pressemeldinger, skrive løpsrapporter, håndtere lisenser, organisere MSK etc.

      De personene vi forholder oss til er en håndfull mennesker i seksjonen for RC i NMF, og de er Seksjonsstyret. Dette fungerer i utgangspunket på NØYAKTIG samme måte som i gamle NrcBF. Frivillig verv. Gratis jobbing. Utsatt posisjon, mest kjeft å få. En forskjell er imidlertid at "Årsmøtet" på høsten nå kun er veiledende, og seksjonsstyret har makt til å gjøre endringer som de vil. Dette har OMK satt på agendaen til årets MSK, og det ønsker vi at opphører. Slik at det sånn sett blir "håndtert som før i NrcBF" - endringer besluttes kun på MSK.

      Det handler nå om å ha folk i disse vervene som har fordelt oppgavene godt seg i mellom, og som kommuniserer godt, slik at man ikke blir avhenging av 1 person som gjør "alt". La oss håpe vi får et fair og velfungerende seksjonsstyre etter MSK! Og at man heller går ut offentlig om man skulle ha problemer med å utføre det man skal. En notis på web om at "Løpsinnbydelser vil ikke bli sendt ut inntil videre grunnet interne problemer" etc. ville tross alt ha vært bedre for alle. Vær ærlig!

      Jeg har vært med i både NrcBF og NMF - og kan ikke se noen annen reell forskjell enn at man har et støtteapparat i ryggen, og at klubbene får store tilskudd om de følger opp overfor kommunene. Det er hvem som har vervet - og hva de gjør utav det som betyr noe her!

      Capiche?
      Life's too short to go slow! www.ymr.no

      Besøk mitt showroom

      Comment


      • #18
        Det står i denne tråden at løpet i Spydeberg er flyttet til 16 november og ser terminlisten på NMF også sier 16 nov. På Spydeberg sine nettsider og i en annen tråd her så står det 15 nov og at hallen er opptatt den 16. Påmeldingen på Spydeberg sine sider sier lørdag 15 nov.

        Tidligere i år så var løpet satt opp på søndag 9 november!?

        Og som nevnt tidligere her, hva med de som skal på MSK?
        RC Drift Club Norway | LMBK

        Comment


        • #19
          Det er vel på tide at NMF får ansatt ny mann/dame etter Bent vel ?
          Er det ikke det vi betaler for da ?
          og hva har NMF gjort for få tak i nyansatt?
          Tor Arne Nicolaisen GMBK

          Lei av å knuse motstandere!

          Comment


          • #20
            Originally posted by SHY View Post
            ...

            De personene vi forholder oss til er en håndfull mennesker i seksjonen for RC i NMF, og de er Seksjonsstyret. Dette fungerer i utgangspunket på NØYAKTIG samme måte som i gamle NrcBF...
            En forskjell er imidlertid at "Årsmøtet" på høsten nå kun er veiledende, og seksjonsstyret har makt til å gjøre endringer som de vil.

            Dette har OMK satt på agendaen til årets MSK, og det ønsker vi at opphører. Slik at det sånn sett blir "håndtert som før i NrcBF" - endringer besluttes kun på MSK.
            Nå har ikke seksjonstyret "makt" til å gjøre enhver endring som de vil. Seksjonstyret har mandat til å bestemme/vedta en del typer saker, men som regel må mye av det som seksjonstyret "vedtar/foreslår/støtter" godkjennes/vedtas av forbundstyret. Hvis man ikke liker dette eller avgjørelser som tas så får man heller engasjere seg i hvem som blir valgt og være med å skaffe til veie og stemme frem sin(e) kandidat(er). Om jeg har forstått det rett så har hverken MSK eller seksjonstyret mandat til å vedta at MSK skal være noe annet enn veiledende. Det er vel en forbundssak. Men generelt sett tror jeg ikke et sånt forslag er noen god ide.

            Så bruk heller kreftene på å få fornuftige og oppegående personer til å stille til valg. Og liker du ikke handlingene til noen så må du jobbe mer med å få frem din kandidat. Er ikke værre enn det.
            "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

            Comment


            • #21
              Originally posted by tan20 View Post
              Det er vel på tide at NMF får ansatt ny mann/dame etter Bent vel ?
              Er det ikke det vi betaler for da ?
              og hva har NMF gjort for få tak i nyansatt?
              Nei det er ikke det vi betaler for. Bent var ikke ansatt av NMF da han jobbet i seksjonen. Ingen som jobber for seksjonen for radiostyrt motorsport er ansatt i den anledning av NMF. Det er 100% frivillig arbeid fra alle sin side.
              "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

              Comment


              • #22
                Ehh, sier du at Bent IKKE var ansatt?... altså han jobbet uten betaling ???
                Det tror jeg ikke noe på!
                Tor Arne Nicolaisen GMBK

                Lei av å knuse motstandere!

                Comment


                • #23
                  Han har nok ikke blitt rik på alle de åra nei...

                  Jeg har som tillitsvalgt leder for seksjonen, fått lov til å være med i frivillighetsarbeidet i en spennende periode.
                  Er først i år han har fått betalt. Sjekk her --> http://forum.radiostyrt.no/vb/showthread.php?t=23047
                  Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                  - NiceShot.no

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by tan20 View Post
                    Ehh, sier du at Bent IKKE var ansatt?... altså han jobbet uten betaling ???
                    Det tror jeg ikke noe på!
                    Jeg kan bare gjenta meg selv og så får du tro hva du vil.
                    "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                    Comment


                    • #25
                      Frem til januar i år hadde Bent et frivillig, ubetalt verv som leder for seksjonen for RC-bil. I vinter fikk han fast ansettelse som "aktivitetsleder", og det tror jeg var for alle grener. Han var dermed strengt tatt ikke lenger tilknyttet RC-bil.

                      Når det er sagt - mengden jobb han har gjort disse årene - det er en 100% stilling, minst...
                      Life's too short to go slow! www.ymr.no

                      Besøk mitt showroom

                      Comment


                      • #26
                        Ahh, forstår,.....
                        D begynte å tryne allerede 3/1-08!
                        Har ikke skjønt forskjellen på seksjoner, MNF og dens organisasjonsstruktur.... menig som jeg er!

                        Tor Arne Nicolaisen GMBK

                        Lei av å knuse motstandere!

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by tan20 View Post
                          Hmm, godt Beitoløpet ble strøket da jeg ikke kunne den helga....puhh....
                          Ble den fremskyndet tro?
                          Hvor har du dette fra???
                          Tommy Hansen 71 mod / VMBK
                          XRAY T4 / Tamiya TRF 416X
                          Ko Propo EX-10 Eurus

                          Comment


                          • #28
                            Tja

                            Tror svaret er enkelt når det gjelder forbundet
                            Attached Files
                            sigpic
                            http://www.kyosho.no/

                            Comment


                            • #29
                              Er vel påtide at folk stikker fingeren i jorda, registrerer at 2 av de som var så for NMf og dette systemet er blant de som hyler høyest..... dette er for dumt.

                              men må si at det er mere tragisk at NMF kvieer seg å svare her, trossalt er dette det beste info stedet for dette vi driver på med.

                              Og siden vi har så mange og "fine" regler skal de følges eller er de bare til for å brukes sånn det passer seg for NMF og der det ikke blir ubehag hvis de blir brukt.

                              Noe annet med de som sitter i NMF er at de enten er totalt blanke på det vi holder på med eller har andre agendaer da tenker jeg spes på dette med 9,5 motor i SS, og hvorfor det er kun 1 merke som er tillatt der siden det merket også har 10,5 motor Iflg regelverket skal motoren ha betegnelsen 10,5 turn

                              Dette iflg dette http://www.motorsportforbundet.no/fi...9A2B306%7D.pdf og da er det regel 4,2

                              Nå er det på tide at dere i NMF tar tak i dette og rydder opp eller hva er det dere egentlig er her for? bare for å ha et verv eller faktisk gjøre noe?

                              Comment


                              • #30
                                Ang 9,5 i SS så blir det sagt i en annen tråd at 9,5 SP er tillatt og at regelverk skal oppdateres/endres før innesesongen. Etter hva jeg har hørt har det vært sagt at SR skal oppdateres siden juni. Vi er nå i november!

                                Det har også blitt brukt som argument at de som nå har kjøpt en 9,5 ikke skal måtte bruke penger på en ny 10,5 motor nå. Hva med oss andre som nå må kjøpe oss en 9,5 fordi denne er raskere (ref Beito løpet hvor alle pallplassene på NM løpet var med 9,5 SP)?

                                Originally posted by monica View Post
                                Ja jeg kan bekrefte at 9,5 Turn er lov i Super Stock, SR er ikke oppdatert ennå, men lover å få dette gjort før inne sesongen tar til, vi skal ha møte i seksjonen til uken å skal ta dette opp da, slik at dette blir gjort.

                                Monica
                                Dette sitatet ble skrevet 24 august i tråden som er linket over!

                                I følge regelverket som er offentlig tilgjengelig for alle så skal det står 10,5 turn på kanna på motoren (eller eventuelt at man bruker 19t børstemotor), dermed bør man vel diske alle de som var på pallen på Beito!? Skal man først følge regelverket og stryke OR løp i Trondheim osv pga manglende godkjenning av løpsledelse så man man da enten følge alle regler eller ingen.

                                Hele problemet med dette med 9,5 i SS er jo pga seksjonsstyret har mulighet til å endre regelverket som de vil i løpet av sesongen. Det er heldigvis levert forslag til MSK som tar bort denne muligheten og setter MSK som regelvedtaker. Da får man en demokratisk avstemning slik som det ellers er i samfunnet.
                                RC Drift Club Norway | LMBK

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X