Etter at forbundet var så flinke og fornuftige og tillot BL motorer, må jeg da forsette med Spektrumen.
En liten historie :
Var på Kurs på Ringnes bryggerier og der var kursleder en 50 åring som har jobbet med utvikling av kommunikasjon mellom enheter i en produksjon i over 25 år.
Han fortalte at Agv'ene (Førerløse trucker) gikk på 2,4 ghz.
Det ligger en sløyfe i gulvet som denne trucken følger.
Det som var litt merkelig var at en 3 fas 230 kabel forstyrret denne trucken. En 3 fas 230v kabel har en svingning på 50 hz.
Hvordan er dette mulig?
Han visste ikke svaret. De bare fjernet kabelen og fortsatte som før.
Så fortallte jeg om banen på Hellerud og at det var fler som kjørte på 2,4ghz båndet. Da så han rart på meg. Han har drevet med fjernstyrt båt i ca. 10 år og hadde aldri i verden turt å kjøre på denne frekvensen.
Han kallte det søppelfrekvens.
Så fortalte jeg om at Spektrum var en 2 veis kommunikasjon, siden motager sendte svar til sender om ledig frekvens. Han var enig.
Da kommer jeg til det store spørsmålet : Hvordan kan da dette være lovlig når regelverket sier dette?
31.1.1 - generelle krav.
Ingen signaler er tillatt sendt ut fra bilen til noen enhet på banen bortsett fra signaler fra
rundetellings transponder. For å kontrollere at de tekniske reglene blir fulgt har arrangør
rett til å kontrollere enhver bil, dens utstyr, og sender når som helst under løpet, også i
løpet av et heat.
Vil fortsatt belyse dette til man for en logisk forandring på regelverket.
Har aldri vært så utsatt for forstyrrelser som i år, og samtlige løp bortsett fra EM(Spektrum forbudt), NC på bukta(Ingen Spektrum i heatet mitt eller finalen).
Det sitter fler med samme frustrerende følelse som meg, men de har valgt å gå til annskaffelse av spektrum, siden meningene deres ikke når frem.
Dette blir morro. Kom igjen og legg ut noen gode "Gloser" her.
En liten historie :
Var på Kurs på Ringnes bryggerier og der var kursleder en 50 åring som har jobbet med utvikling av kommunikasjon mellom enheter i en produksjon i over 25 år.
Han fortalte at Agv'ene (Førerløse trucker) gikk på 2,4 ghz.
Det ligger en sløyfe i gulvet som denne trucken følger.
Det som var litt merkelig var at en 3 fas 230 kabel forstyrret denne trucken. En 3 fas 230v kabel har en svingning på 50 hz.
Hvordan er dette mulig?
Han visste ikke svaret. De bare fjernet kabelen og fortsatte som før.
Så fortallte jeg om banen på Hellerud og at det var fler som kjørte på 2,4ghz båndet. Da så han rart på meg. Han har drevet med fjernstyrt båt i ca. 10 år og hadde aldri i verden turt å kjøre på denne frekvensen.
Han kallte det søppelfrekvens.
Så fortalte jeg om at Spektrum var en 2 veis kommunikasjon, siden motager sendte svar til sender om ledig frekvens. Han var enig.
Da kommer jeg til det store spørsmålet : Hvordan kan da dette være lovlig når regelverket sier dette?
31.1.1 - generelle krav.
Ingen signaler er tillatt sendt ut fra bilen til noen enhet på banen bortsett fra signaler fra
rundetellings transponder. For å kontrollere at de tekniske reglene blir fulgt har arrangør
rett til å kontrollere enhver bil, dens utstyr, og sender når som helst under løpet, også i
løpet av et heat.
Vil fortsatt belyse dette til man for en logisk forandring på regelverket.
Har aldri vært så utsatt for forstyrrelser som i år, og samtlige løp bortsett fra EM(Spektrum forbudt), NC på bukta(Ingen Spektrum i heatet mitt eller finalen).
Det sitter fler med samme frustrerende følelse som meg, men de har valgt å gå til annskaffelse av spektrum, siden meningene deres ikke når frem.
Dette blir morro. Kom igjen og legg ut noen gode "Gloser" her.
Comment