Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gir meg ikke....Spektrum

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Ikke for å helle mere bensin på noe bål, men i helga var vi å kjørte på sørli og der var det flere med spectrum som kjørte. Hver gang jeg stod i tårnet og kjørte og det var en med spectrum som stod ved siden av meg gjorde bilen en uventet manøver hver gang jeg krysset en spectrum radio. Dette opplevde også de to jeg var der sammen med og alle vi kjører på 40 båndet. Det fikk heldigvis ikke store konsekvenser, men det var når vi i ettertid begynnte å snakke litt om det at vi skjønte sammenhengen. Vet ikke om det var tilfeldig, men synes det er litt merkelig ja. Noen med samme erfaring? :? :? :? :?
    Serpent S120L-Futaba-LRP-KO

    Comment


    • #62
      jeg har kjørt med vanelig 40mhz helt til for tre uker siden . isammen med 2.4 og har aldri hatt disse problemene .i kodal i fjor høst var jeg den enesten i finalen i 1.5 som ikke hadde spectrum og ingen problemer ... kan det skyldes andre ting tro
      Have no Fear FAT man is here
      (57modell)

      Comment


      • #63
        Originally posted by Arild Ommen
        jeg har kjørt med vanelig 40mhz helt til for tre uker siden . isammen med 2.4 og har aldri hatt disse problemene .i kodal i fjor høst var jeg den enesten i finalen i 1.5 som ikke hadde spectrum og ingen problemer ... kan det skyldes andre ting tro
        Ja, det er nok mulig at det er han som står med kontrollen ja. Ingen unnskyldning, men det var noe merkelig. Prøvde to radioer og det samme skjedde hver gang. Mulig jeg hadde flaks når jeg stod der alene.
        Serpent S120L-Futaba-LRP-KO

        Comment


        • #64
          Jeg har vært borti å kjøre et løp helt frem til finalene uten et eneste problem. Men så plutselig får jeg problemer. Jeg kjører 40 MHz, og dette var før 2,4GHZ-radioene kom.

          Jeg tror at 2,4GHz-radioene har fått skylden for mye pga av "vanlige" forstyrrelser som også opptrer nåe alle kjører på 27 eller 40-båndet. De testene som er gjort av forbundet viser jo at det ikke er noe som forstyrrer noenting, og det høres veldig logisk ut, siden 2,4 GHz ligger langt unna 40/27 MHz. Skulle heller tro de to siste forstyrret hverandre om man tror at det kan være en grunn
          Ketil Pettersen [1978]

          Team Associated Factory Driver - RC10 B4 - RC10 B44 - RC8 - Reedy - LRP - JConcepts

          Comment


          • #65
            Originally posted by Ketil P
            Jeg har vært borti å kjøre et løp helt frem til finalene uten et eneste problem. Men så plutselig får jeg problemer. Jeg kjører 40 MHz, og dette var før 2,4GHZ-radioene kom.

            Jeg tror at 2,4GHz-radioene har fått skylden for mye pga av "vanlige" forstyrrelser som også opptrer nåe alle kjører på 27 eller 40-båndet. De testene som er gjort av forbundet viser jo at det ikke er noe som forstyrrer noenting, og det høres veldig logisk ut, siden 2,4 GHz ligger langt unna 40/27 MHz. Skulle heller tro de to siste forstyrret hverandre om man tror at det kan være en grunn
            Enig at det høres logisk ut, men det er litt merkelig at hver gang bilen krysset meg og en spectrum sender så gjorde den en uventet manøver. Mulig Arild har rett at det ligger på sjaffisen, men jeg finner det rart uansett tester eller ikke.
            Serpent S120L-Futaba-LRP-KO

            Comment


            • #66
              jeg tenkt ikkke på sjaffisen da jeg skreiv andre ting men at det er noe med motaker. krystall ledninger som ligger sammen surra ja det meste i grunn som kan være feil :P
              Have no Fear FAT man is here
              (57modell)

              Comment


              • #67
                Originally posted by Arild Ommen
                jeg tenkt ikkke på sjaffisen da jeg skreiv andre ting men at det er noe med motaker. krystall ledninger som ligger sammen surra ja det meste i grunn som kan være feil :P
                Ok Arild, da skjønner jeg. Men rart vi alle tre fikk dette problemet kun periodevis og kun når det stod noen med spectrum der å kjørte. Men det er godt mulig at det kan ligge i ditt forslag Arild, skal sjekke det litt nærmere. Mulig det blir en tur til Fagernes i helga og da får vi se.
                Serpent S120L-Futaba-LRP-KO

                Comment


                • #68
                  Originally posted by espeng

                  Jeg har derimot ikke hatt ett eneste problem med min radio etter at jeg gikk over til Spektrum i våres.
                  Det er liksom det som er det vi motstandere sier da Espen, dere som kjører med spectrum har ikke problemer, det er vi som prøver å kjøre med krystaller som får problemer, jeg orker ikke mer, så jeg var hos Frode å bestilte meg Spectrum i går, ja da, bare start mobbinga...

                  Comment


                  • #69
                    Velkommen skal du være Det er en nydelig teknologi det der hehe
                    mvh, Espen Grimsgaard ('75)
                    [[ har en kunst-pause.. ]]

                    Comment


                    • #70
                      Originally posted by Marius Hågensen
                      Originally posted by espeng

                      Jeg har derimot ikke hatt ett eneste problem med min radio etter at jeg gikk over til Spektrum i våres.
                      Det er liksom det som er det vi motstandere sier da Espen, dere som kjører med spectrum har ikke problemer, det er vi som prøver å kjøre med krystaller som får problemer, jeg orker ikke mer, så jeg var hos Frode å bestilte meg Spectrum i går, ja da, bare start mobbinga...
                      det er rart at de som ofte hadde problemer med radio støy FØR 2.4 fortsatt sliter med dette etter at det er kommer .eller kansje ikke?? jeg har kjørt med min futaba pj radio siden 95 og aldri hatt støy problemer har bytta motaker et par ganger men ingenting holder evig .men som sagt noen har jo altid hatt problemer selv før 2.4 så ikke skyld konsekvent på det da det er faktisk andre ting det kan være . og jeg bytta bare for jeg fikk modul og motaker biliig det er nemelig deilig og ikke sjekke krystaller når du skal trene :P
                      Have no Fear FAT man is here
                      (57modell)

                      Comment


                      • #71
                        Originally posted by Arild Ommen
                        Originally posted by Marius Hågensen
                        Originally posted by espeng

                        Jeg har derimot ikke hatt ett eneste problem med min radio etter at jeg gikk over til Spektrum i våres.
                        Det er liksom det som er det vi motstandere sier da Espen, dere som kjører med spectrum har ikke problemer, det er vi som prøver å kjøre med krystaller som får problemer, jeg orker ikke mer, så jeg var hos Frode å bestilte meg Spectrum i går, ja da, bare start mobbinga...
                        det er rart at de som ofte hadde problemer med radio støy FØR 2.4 fortsatt sliter med dette etter at det er kommer .eller kansje ikke?? jeg har kjørt med min futaba pj radio siden 95 og aldri hatt støy problemer har bytta motaker et par ganger men ingenting holder evig .men som sagt noen har jo altid hatt problemer selv før 2.4 så ikke skyld konsekvent på det da det er faktisk andre ting det kan være . og jeg bytta bare for jeg fikk modul og motaker biliig det er nemelig deilig og ikke sjekke krystaller når du skal trene :P
                        Jo da, jeg hadde problemer før også, men ikke på samme måte, da hadde jeg flikk på samme sted, hver runde, ikke hver gang jeg kom i nerheten av en 2.4 bil.
                        Jeg har nesten ikke opplevd den gamle typen flikk etter at mange har byttet ut gammelt utstyr, kun den "nye" typen forstyrrelser.
                        Men...
                        Vi orker ikke enda en diskusjon rundt detta?

                        Comment


                        • #72
                          den er robert !! hey og hallo til 2.4 gutta (måtte bare ) :P
                          Have no Fear FAT man is here
                          (57modell)

                          Comment


                          • #73
                            Originally posted by Arild Ommen
                            den er robert !! hey og hallo til 2.4 gutta (måtte bare ) :P

                            Ja, ikke misforstå. Jeg har ikke noe imot 2,4, men deler kun på en erfaring i denne tråden hvor dette har vært diskutert. Det tar vel ikke lang tid før de fleste har 2,4 og da vil vel problemene være løst. Det vil vel tvinge seg frem over tid. Men slik jeg opplever det må det være forstyrrelse som oppleves. Men nok om det, 159 usd så er problemet løst for de fleste, så jeg må nok bite i det etterhvert jeg også. Da er det ikke mulig å skylde på den slags forstyrrelse.
                            Serpent S120L-Futaba-LRP-KO

                            Comment


                            • #74
                              Jeg synes det er rart at dere klager på Spektrum og mener det er Spektrum som forårsaker forstyrrelsene dere får.
                              Når jeg kjørte på 40mhz-båndet på Furuset i vinter fikk jeg ingen forstyrrelser når det sto en med Spektrum ved siden av meg, og jeg har kjørt med Spektrum de siste 6mnd. og jeg vet ikke om noen som har fått forstyrrelser fra meg.
                              Det mer fler og fler som kjøper Spektrum, og det er både fornuftig og en god investering.

                              Fabiz
                              Smallsize Hobbyland A/S
                              Team Losi : Spektrum

                              Comment


                              • #75
                                Originally posted by Fabiz
                                Jeg synes det er rart at dere klager på Spektrum og mener det er Spektrum som forårsaker forstyrrelsene dere får.
                                Når jeg kjørte på 40mhz-båndet på Furuset i vinter fikk jeg ingen forstyrrelser når det sto en med Spektrum ved siden av meg, og jeg har kjørt med Spektrum de siste 6mnd. og jeg vet ikke om noen som har fått forstyrrelser fra meg.
                                Det mer fler og fler som kjøper Spektrum, og det er både fornuftig og en god investering.

                                Fabiz
                                Har ikke klaget heller jeg, men stiller meg litt undrende til at det er gjordt tester som viser at det ikke skal være noe forstyrrelse. Samtidig som jeg opplever det jeg tror er det. Understreker tror. Noen har opplevd det, andre ikke. Og da finner jeg det merkelig at det er åpnet for å bruke 2,4 i konkurranse når det blir påpekt av enkelte som mener at det blir forstyrrelse. Men for all del, 2,4 er snedig. Men man kan ikke forvente at alle skal ha det.
                                Serpent S120L-Futaba-LRP-KO

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X