Announcement

Collapse
No announcement yet.

Valg av konkurranse bil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Ideal View Post
    Helt korrekt.
    RTR biler leveres med for dårlig clutch, for dårlige motorer som er umulig å tune, snorstarter som ryker i et sett, enveislager på snorstart som ryker i et sett, og nålelager i clutcher som ryker i et sett.
    I tillegg er RTR bilene gjerne basert på biler som var i salg for 5-10 år siden, og er dermed håpløst utdaterte.
    Leveres gjerne med helt håpløst radioutstyr som såvidt ville vært på høyden i 1990, og servoer som knapt klarer vri hjulene fra høyre til venstre.

    Kjøper man RTR er det det samme som å kaste bort pengene, for da MÅ man kjøpe en annen bil etterpå, i tillegg blir opplevelsen så negativ at det kanskje fører til at mange mister troen på egen evne til å tune motor, så de gir seg i stedet for å fortsette med hobbyen.

    RTR er rett og slett ødeleggende for hobbyen. Da tenker jeg særskilt på Kyosho Inferno MP7.5 sports RTR. Det er selveste "syvende sirkel i helvete"-bilen.

    Da er det mye bedre dersom en nybegynner kjøper en brukt bil av bra merke&type, og kjøper en billigmotor av ålreit fabrikat, da får vedkommende mye mer glede.
    var det du som gjemte deg bak buskene og lo stygt da jeg prøvde å starte min RTR vapor bare for å få fult av blemmer på hånda.?
    Det der beskrev nøyaktig hva jeg opplevde.
    Var nære ved å hiven i veggen.
    X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
    ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
    hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

    Comment


    • #17
      Jeg befinner meg litt i samme situasjonen og er ute etter å kjøpe meg en bil som hovedsaklig skal benyttes på bane(1:8 banen på hvervenbukta). Har til nå brukt Savage Flux'en med litt modifikasjoner (fungerer faktisk bedre og bedre for hver gang) samt at jeg investerte i 2 stk Kyosho DBX VE'er jeg fikk billig. DBX'ene varer vell kanskje 2 batterier før jeg må skifte en del, så den ene skal selges og den andre beholdes til tullekjøring/bashing. Utifra disse bilene så er det gitt at jeg kun er interessert i elektro...

      Jeg har sett en del på den nye HPI Vorza Flux'en som er en RTR og den skal være bygget på samme "lest" som HB D8 samt at jeg kjenner motoren og ESC'en godt fra Savagen (elektronikk er svært bra - så den skal det ikke stå på). Til 4995,- hos Mustit så er dette en bil jeg ser for meg å benytte på hvervenbukta, men utifra alle kommentarene her så er det frarådet.

      Jeg ser at man anbefales å kjøpe brukt "pro" buggy istedenfor å gå for RTR...

      Er det noen som kan påpeke hvorfor jeg ikke skal gå for HPI Vorza'en? Utifra delene som er brukt ser den bra ut, men det skal nevnes at jeg tok opp hobbyen i sommer så jeg grønn som et rødeple.

      PS! Jeg skal også nevne at jeg ikke er den mest tålmodige personen her i verden så å låse seg inne i et mørkt rom i 3 uker for å sette sammens et byggesett frister ikke så mye, derfor frister RTR...

      Comment


      • #18
        Originally posted by Esh6 View Post
        ... Utifra disse bilene så er det gitt at jeg kun er interessert i elektro...
        Kanskje ikke så lett å få tak i en brukt pro 1:8 elektro buggy da dette ikke er så vanlig å ha i dag. Men hvis du finner en så er det normalt helt klart å anbefale i stedet for å kjøpe en ny RTR.
        "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

        Comment


        • #19
          alternativet er å skaffe en pro buggy roller og legge til elektronikken selv, men dette blir en svært kostbar affær sammenlignet med HPI'en pga at elektronikken i Vorza er fantastisk(så jeg vil havne opp med samme elektronikk mer eller mindre). Med tanke på delene brukt i Vorza'en så ser jeg ikke helt hva som skiller en pro buggy utgave og denne RTR bilen (den er i øvre sjiktet når det kommer til RTR hvor det er stor forskjell på denne og DBX'en, hvor DBX'en ikke er egnet for 1:8 bane pga "billige" komponenter som ikke klarer påkjenningen...).

          Comment


          • #20
            Originally posted by Esh6 View Post

            PS! Jeg skal også nevne at jeg ikke er den mest tålmodige personen her i verden så å låse seg inne i et mørkt rom i 3 uker for å sette sammens et byggesett frister ikke så mye, derfor frister RTR...
            vel...hvis du skrur på lyset så tar det bare 2 ettermiddager

            har aldri hatt hpi selv men har hørt at de skal tåle litt.
            Nå er bruktmarkedet som sagt litt dårlig på 1/8 elektro.
            Og hvis du skal kjøre på bukta så kan det fort hende at du får lyst til å eskalere litt,og være med på løp.
            Og da er det ikke alltid man for være med med en elektro bil.

            Når det gjelder justeringsmuligheter av oppsett så er den nok ikke noe dårligere,og utforming på deler er likt.
            Men kvaliteten på kompositt er det stor forskjell på.Og tilpasning på deler er ofte noe dårligere.

            Men dette er ett valg som du må ta selv.
            X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
            ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
            hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

            Comment


            • #21
              http://forum.radiostyrt.no/vb/showth...d-RB-B10-motor.

              Hvorfor ikke bare kjøpe noe slikt? Da har du en bil du kan kjøre løp med også, det er der man lærer, og har det gøy

              Ender med at man må oppgradere en RTR bil etterhvert, så dyrt blir det uansett..
              Øyvind Rasch-Olsen http://tnrc.ipublish.no/
              Team Durango DEX410R/DEX210/DESC410 / Vampire Racing
              Mugen Seiki MBX-7 / RB / Beta / Savöx http://www.mustit.no

              Comment


              • #22
                Originally posted by fastolsen jr View Post
                http://forum.radiostyrt.no/vb/showth...d-RB-B10-motor.

                Hvorfor ikke bare kjøpe noe slikt? Da har du en bil du kan kjøre løp med også, det er der man lærer, og har det gøy.
                Joda, det der er jo en knallbil men også den dyreste å oppdrive og kanskje litt i overkant av hva man trenger å starte med. Bra pris likevel, men kanskje ikke hvis han ikke trenger motoren.

                Skal du kjøpe en fuel for ombygging så sats heller på en pent brukt roller til 2-3 lapper. Evt. med styreservo hvis aktuelt.

                Kjenner ikke Vorzaen selv, men den er vel kanskje ikke en konkuransebil i utgangspunktet.
                "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                Comment


                • #23
                  Tenkte da på at han skal drite i EL og kjøre den som fuel, slik resten gjør Kan likesågodt "satse" på noe som andre kjører, så slipper man å stå på sidelinjen når det er løp
                  Øyvind Rasch-Olsen http://tnrc.ipublish.no/
                  Team Durango DEX410R/DEX210/DESC410 / Vampire Racing
                  Mugen Seiki MBX-7 / RB / Beta / Savöx http://www.mustit.no

                  Comment


                  • #24
                    Jepp fuel er bra hvis det er det han vil. Er vel ingen løp kun for 1/8 elektro buggy i norge i dag. Men er som oftest også åpent for 1/8 elektro buggy i klubbløp og -serier for 1/8 fuel buggy. Ikke tillatt i NC og NM, men kommer nok egen klasse og løp for 1/8 elektro buggy etter hvert også i norge - kommer an på antall interesserte.
                    "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                    Comment


                    • #25
                      får jobbe med å få interesse for elektro i denne skalaen..ser bra ut den kyoshoen men jeg har bestemt meg for el-bil. Har sett en kyosho mp9e på finn men mener 8000 blir for mye oppimot Vorzaen.

                      Comment


                      • #26
                        Har du vurdert HB ve8? Er ikke så gal pris og den er ikke basert på en fuel bil, men får å fungere best mulig med elektro motor.. Mustit selger den og du kan kjøpe elektonikk av meg
                        || The Black Pearl ||MuchMore Power ||

                        Comment


                        • #27
                          Tror det er lettere å sette inn en nitro motor enn å få buggy-Norge til å konvertere til EL hehe
                          Øyvind Rasch-Olsen http://tnrc.ipublish.no/
                          Team Durango DEX410R/DEX210/DESC410 / Vampire Racing
                          Mugen Seiki MBX-7 / RB / Beta / Savöx http://www.mustit.no

                          Comment


                          • #28
                            har sett litt på HB ve8 men hva er det som skiller denne med Vorza'en (utenom elektronikken selvfølgelig)? Iflg. HPI så er Vorza'en bygd på D8'en slik at dempere, tårn, etc ser i mine øyne ut til å være lik ve8.
                            Jeg får uansett en "følelse" at Vorzaen er en allroundbil mens HB ve8'en er kun laget for racing.

                            Bilen er under vurdering Send meg forslag på pris og elektronikk...så kan jeg vurdere bilen nærmere.

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by fastolsen jr View Post
                              Tror det er lettere å sette inn en nitro motor enn å få buggy-Norge til å konvertere til EL hehe
                              Selfølgelig! Men tror det er mange av buggy gutta som godt kan tenke seg å kjøre 1/8 el også, gjerne som en tillegsklasse
                              || The Black Pearl ||MuchMore Power ||

                              Comment


                              • #30
                                En racing bil er den bilen som er mest alround da den er bedre på alle områder...Det er kanskje 5 man i norge som seriøst kunne tenkt seg å kjøre el bil i eget el løp.At de fem dukker opp samtidig er vel lik 0. Jeg tror det var en i spydeberg sist løp.
                                X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
                                ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
                                hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X