Announcement

Collapse
No announcement yet.

Valg av konkurranse bil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by fastolsen jr View Post
    Tror det er lettere å sette inn en nitro motor enn å få buggy-Norge til å konvertere til EL hehe
    Nå er det vel kun du som snakker om å skulle konvertere folk da så da blir det veldig kunstig problemstilling sådan sett. I klubbløp så kan man som regel stille med det man vil, elektro eller fuel, og et fint tilbud til de som ønsker det. Ikke noe poeng å påtvinge folk noe som de ikke ønsker; la heller folk få velge det de vil når det er mulighet for det. Blir det etter hvert mangen som kjører elektro så blir det fort en egen klasse. Ikke noe værre enn det.
    "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

    Comment


    • #32
      Originally posted by jkollo View Post
      Har veldig lyst til å prøve meg i Norgescup. Kjører per dags dato en BSD Land Ripper 4WD electric 1:8.

      Ønsker å kjøre i off-road klassen.

      Finnes det en klasse for den i NC?

      Vurderer også innkjøp av bil nummer 2.

      Noen forslag på hva man bør velge, elektrisk eller nitro? Er nitro på vei ned/bort?


      Er fersk i denne sporten, så takker for konkrete svar
      NEI!! det er IKKE en egen 1/8 el.buggy klasse i Nc.

      NEI!! Nitro er IKKE på vei ut eller bort!!!
      Ønsker du og kjøre litt løp og ha det gøy så kjøp NITRO!! som bil nr.2 kan du kjøpe en el. bil som du slipper og plage alle evt. naboer du måtte ha..
      MustitRc 2013 - Mugen MBX-7 - RB - KO - BETA
      www.Mustit.no

      Comment


      • #33
        @Remy, les post nr #2. Extra har et veldig bra svar der. Ikke noe poeng å skrike opp om ting som er allerede er godt fremkommet.

        Ellers er ikke NC noen rekkrutteringsarena; til det har man klubbløp og som regel er åpne for 1/8 elektro også. Så her står man fritt å velge hva man ønsker. Det er både enkeltstående klubbløp og klubbserier man kan delta i. Klubbløpseriene er som regel like store som NC og med mangen av de samme deltakerne. Dvs over halvparten av løpene som arrangeres er klubbløp. Så om noen bare ønsker å kjøre 1/8 elektro så er det bra med tilbud for det.
        "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

        Comment


        • #34
          Originally posted by Fjeld View Post
          Selfølgelig! Men tror det er mange av buggy gutta som godt kan tenke seg å kjøre 1/8 el også, gjerne som en tillegsklasse
          Det har vært forsøkt før med Truggy som tillegsklasse, uten noe serlig hell. Synd for truggy er jo sinnsykt morro og kjøre.
          Jeg personlig tror ikke 1/8 el buggy blir noen klasse i Norge noen gang.
          Patrick Mørk
          Mustit Rc 2012
          Team Associated Rc 8.2 - Byron - Savox - Jconsepts - RB

          Comment


          • #35
            Hvor er det gode tilbudet av klubbløp og klubbløpserier??????
            Eneste klubbløpserien jeg kjenner til, her i området hvertfall, er hos KMBK. Ellers er det ett og annet enkeltstående klubbløp og Mustits løpsserie, som ikke er klubbløp. Aktiviteten og tilbudet på klubbløp har gåt drastisk NED de siste år, å påstå noe annet er i beste fall uvitenhet.

            Comment


            • #36
              Tilleggsklasser har vel ikke funket noe særlig noen gang tror jeg. Har mer tro på at interesse bør vokse gjennom klubbløp og vise at en klasse "har livets rett". Men blir det mangen nok så blir det fort en egen klasse. Så det der er nå sånt som må leve sitt eget livsløp.
              "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

              Comment


              • #37
                Originally posted by Crowe View Post
                @Remy, les post nr #2. Extra har et veldig bra svar der. Ikke noe poeng å skrike opp om ting som er allerede er godt fremkommet.

                Ellers er ikke NC noen rekkrutteringsarena; til det har man klubbløp og som regel er åpne for 1/8 elektro også. Så her står man fritt å velge hva man ønsker. Det er både enkeltstående klubbløp og klubbserier man kan delta i. Klubbløpseriene er som regel like store som NC og med mangen av de samme deltakerne. Dvs over halvparten av løpene som arrangeres er klubbløp. Så om noen bare ønsker å kjøre 1/8 elektro så er det bra med tilbud for det.
                Hvorfor er ikke NC noe rekkrutteringsarena? Nesten alle som blir med på sitt første NC løp enten det er fuel eller elektro sier at de lærer mye mere på et løp en du gjør av og drive på en bane eller gårsplass i et år alene og knote. Pluss det er jo veldig morro og sosialt. Det er ikke farlig og kjøre løp
                Patrick Mørk
                Mustit Rc 2012
                Team Associated Rc 8.2 - Byron - Savox - Jconsepts - RB

                Comment


                • #38
                  Originally posted by Samen View Post
                  Hvor er det gode tilbudet av klubbløp og klubbløpserier??????
                  De tre siste årene har det i tillegg til enkeltstående klubbløp vært kjørt klubbserier f.eks. som i mustit sin regi. GMBK har vært veldig flinke de siste årene, ikke i år men kanskje neste år igjen?
                  "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by Nightcrawler View Post
                    Hvorfor er ikke NC noe rekkrutteringsarena?
                    NC har ikke vært og er fortsatt ikke noen rekrutteringsarena; det er det klubbene som har som oppgave og ikke NMF. Klubbløp/-serier er akkurat like morsomme, men har ikke noe med det å gjøre.
                    "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                    Comment


                    • #40
                      Så du mener at det ikke er NMFs oppgave å rekruttere, men at hele ansvaret ligger hos klubbene??

                      Vet om en god del som har kjørt sine første løp når det er NC, terskelen er minimalt større enn å kjøre klubbløp.
                      Klubbløp er løp arrangert av klubber, ikke andre arrangører, og det har ikke vært arrangert klubbløpserier her i området siden 2009. Unntaket er KMBK, all honnør til de!!

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by Crowe View Post
                        Nå er det vel kun du som snakker om å skulle konvertere folk da så da blir det veldig kunstig problemstilling sådan sett. I klubbløp så kan man som regel stille med det man vil, elektro eller fuel, og et fint tilbud til de som ønsker det. Ikke noe poeng å påtvinge folk noe som de ikke ønsker; la heller folk få velge det de vil når det er mulighet for det. Blir det etter hvert mangen som kjører elektro så blir det fort en egen klasse. Ikke noe værre enn det.
                        Sliter med å tro at det i nærmeste fremtid vil bli nok EL førere til at det vil bli en egen klasse i for eks NC og lignende..

                        Så da skjønner jeg ikke hvorfor man på liv og død skal kjøre en klasse hvor interessen er forholdsvis lav, hvis man ønsker å kjøre mye løp og komme seg inn i miljøet.

                        Men ja, folk velger fortsatt akkurat det de vil drive med, men litt input her og der er aldri feil når man er ny i gamet
                        Øyvind Rasch-Olsen http://tnrc.ipublish.no/
                        Team Durango DEX410R/DEX210/DESC410 / Vampire Racing
                        Mugen Seiki MBX-7 / RB / Beta / Savöx http://www.mustit.no

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by Samen View Post
                          Så du mener at det ikke er NMFs oppgave å rekruttere, men at hele ansvaret ligger hos klubbene??
                          Hva jeg mener er ikke poenget her. I følge NMF er rekruttering henvist til begrensede løp regionalt og hos klubber.
                          "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by fastolsen jr View Post
                            Sliter med å tro at det i nærmeste fremtid vil bli nok EL førere til at det vil bli en egen klasse i for eks NC og lignende..
                            Sliter med å skjønne problemene dine; elektro trenger ikke bli noen egen klasse for å kjøre klubbløp. Men hvis du ønsker å "lure" noen inn i fuelklassen som har poengtert at han ikke ønsker det, så må du nesten fortelle alt da og ikke unnlate de store forskjellene det medfører - norge rundt og 2 overnattinger per reise - kort sagt store kostander og mye tid. Da er det som regel klokere å starte med klubbløp og ta det derifra hvis man ønsker - elektro eller fuel. Klarer ikke se poenget å svartmale det å kjøre klubbløp og klubbserier. Det blir helt feil og veldig bak mål.
                            "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by Fjeld View Post
                              Selfølgelig! Men tror det er mange av buggy gutta som godt kan tenke seg å kjøre 1/8 el også, gjerne som en tillegsklasse
                              Garantert ikke.
                              TEAM ELEFUN

                              Comment


                              • #45
                                Har ingen problemer jeg.. Men hadde det ikke vært for at Mustitrc har vært så ålreite at de gadd å arrangere en cup i år, ville vel EL gutta hatt 1 stk løp de kunne kjørt? (Kodal) Det så lenge ut til at det ikke ville bli noen cup, men Mustit reddet hele greia. Mulig jeg har gått glipp av noen løp. Da er det kjedelig å ha kjøpt en dyr flott bil med dyr elektronikk, som ikke kan bli brukt...

                                Men det er egentlig ikke noe å diskutere, og jeg prøver ikke å LURE noen til noe som helst.. Ingen som tvinger deg til å reise langt oppi nord for å kjøre heller, fuel eller ei
                                Øyvind Rasch-Olsen http://tnrc.ipublish.no/
                                Team Durango DEX410R/DEX210/DESC410 / Vampire Racing
                                Mugen Seiki MBX-7 / RB / Beta / Savöx http://www.mustit.no

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X