Announcement

Collapse
No announcement yet.

1:10 Track IC 200mm - Klassens fremtid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Se der ja. Det er nok sikkert mange som tror at de må kjøre mot de beste hele tiden og blir skremt av det. Jeg må bare si at jeg har ikke peiling på hvordan en slik løpsdag arter seg. Men hadde kanskje flaks med noen av forslagene jeg kom med.

    Er det en plass/link hvor man kan lese om de viktigste tingene man må huske på når man skal stille til løp for første gang?

    Kjedelig å bli nektet start fordi bil/utsyr ikke oppfyller visse krav.
    TEAM ELEFUN

    Comment


    • #32
      dette er linken da men dette er også tørt stoff sikert derfor mange ikke kan reglene da :P http://www.motorsportforbundet.no/fi...6DD0C43%7D.pdf
      Have no Fear FAT man is here
      (57modell)

      Comment


      • #33
        Det regelverket der kan jo virke skremmende, men hvis man tar 200mm klassen så er det altså ganske fritt. Det er fritt karosseri og fri potte, så om man har en bil som er 200mm bred, har .12 motor med maks 3 porter+eksos så kan man man kjøre løp.

        Om det skulle være noen avvik og man møter som nybegynner så kan jeg aldri tenke meg at man ikke får kjøre. Det ville hvertfall ikke skjedd hos oss i GMBK. Så nå må du se å melde deg på
        mvh, Espen Grimsgaard ('75)
        [[ har en kunst-pause.. ]]

        Comment


        • #34
          He he he... det frister litt, må si det.

          Hva med mekaniker/bilpåsetter? Det er vel en fordel å ha med seg sin egen bakkemann? Hva med de som ikke har, vil de få utnevnt en av arrangøren?

          Hvordan organiseres dette?

          Og fuel, max nitro i reglene sier 16%. Er det riktig?

          Og Arild.... Det er tørt stoff, men hvis man kun konsentrerer seg om den klassen man vil delta i f.eks. 200mm så var det jo ikke vrient. :wink:
          TEAM ELEFUN

          Comment


          • #35
            Og Arild.... Det er tørt stoff, men hvis man kun konsentrerer seg om den klassen man vil delta i f.eks. 200mm så var det jo ikke vrient. :P nei jeg veit det jeg kan det jeg det var de andre som suttrer på løp jeg tenkte på ,nei foresten det er ikke noen som gjør sånt lenger alle er så glade nå om dagen hehe
            Have no Fear FAT man is here
            (57modell)

            Comment


            • #36
              En av årsakene til lite deltagelse på nasjonale løp, er kanskje at det ikke er asfaltbaner nord for Dovre?
              Stian Skogstad TRCBK
              Jconcepts BJ4WE - Team Associated B4 - Team Associated RC18MT - Team Associated RC8 - Corally RDX - Corally SP12x - M05 PRO - Axial AX10

              Comment


              • #37
                Originally posted by extra
                He he he... det frister litt, må si det.
                Hva med mekaniker/bilpåsetter? Det er vel en fordel å ha med seg sin egen bakkemann? Hva med de som ikke har, vil de få utnevnt en av arrangøren?
                Hvordan organiseres dette?
                Og fuel, max nitro i reglene sier 16%. Er det riktig?
                For å ta det enkle først: Fuel er 16% ja, riktig.

                Når det gjelder mekk så er det nesten ingen som har med det. Det er bare de som er så heldig og ha en far eller en onkel som er like interessert. Måten du gjør det på er at om du kommer i heat 4 så finner du en i heat 2 du kan bytte-mekke med. Du for han og han for deg. Det er bare hyggelige folk på løpa, så det pleier egentlig aldri å være noe problem

                Arrangøren har med andre ord ikke noe ansvar for å organisere mekker, det er opp til førerne selv.
                mvh, Espen Grimsgaard ('75)
                [[ har en kunst-pause.. ]]

                Comment


                • #38
                  i mine 6 år i denne hobbyewn har jeg kun kjørt et løp. om det var moro? ja det var det og jeg skulle gjerne vært med å kjøre løp.
                  men så har vi dette som kalles for penger. desverre er det ikke lov i Norge å trykke sine egne så da må man se hvor mye man får igjen etter at regninger og andre utgifter er betalt. skal man være med å kjøre løp så må man ha litt ekstra deler i kassa. man bør ha med seg noen ekstra sett med dekk ikke nødvendigvis for å finne den rette kombinasjonen men for å kunne bytte til et friskt sett etter en runde av bane med flisete dekk sider som følge. dette koster penger og har man da ikke de nødvendige middlene så stopper det seg selv desverre.
                  det koster helt klart å kjøre modellbil på hobbybasis skal man i tilleg være med å kjempe om Norges cup poeng ja da må man satse.

                  for høye kostnader? tja det spørs vel hvordan man ser det. personlig har jeg ikke hatt penger nok til å kunne satse. skal man være med å kjøre løp og kanskje hevde seg litt må man trene for å bli god. man må ha tid til å teste bilen. lære seg å justere motor og ikke minst lære seg å sette opp bilen. her man ikke dette på plass så er det håpløst


                  Utstyrs hysteri? tja dette har vi diskutert før når andre klasser har vært på tur ned. ¨å det blir vi aldrig enige om
                  .

                  Norges cup kan nok virke skremmende på noen helt klart.

                  hva som må gjøres blir vi av erfaring ikke enige om.

                  det er som noen nevner mange løp på en sesong og man kan kanskej bli litt lei rc til tider. de fleste av oss har samboere/koner og barn samt et hus elelr en leilighet som skal ha litt oppmerksomhet.
                  for mange blir det nok snakk om prioriteringer.

                  men en ting er jeg sikekr på. det nytter lite å mase på folk for å få dem med på løp. de som vil være med å kjøre komemr når de selv føler seg klare for det.

                  John@ når du nevner dette med bøter og utestengelser så skjønenr jeg ikke bekymringen din. så lenge man holder seg til reglene og kjører som folk så er det ingen som kan gi deg bøter eller utestenge deg i fra en bane eller fler. det samme gjelder ute i trafikken. kjører du å 80km/t i 50 sona så må du beregne å ta din straff. men holder du deg inne for reglene så er det ingen som vil straffe deg.
                  A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                  alt under 1200 cc er en startmotor.
                  R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X