Announcement

Collapse
No announcement yet.

Serpent 720 tråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Hold deg til silikon fett, dette får du fra Xray, Associated eller Tamyia og sikkert en del andre.
    Sommer: Mugen MTX-5 Vinter: SpeedMerchant Rev 7 og BMI Copperhead 12 FE

    Comment


    • #32
      tett 720 `07 tank?

      Heisann,
      noen som har vært plaget med nytanken på 720 `07 versjonen at den ikke er tett? Har lagt oppi pakningen i lokket. Når jeg tester den med å blåse lett inn i trykkslangen og holder tett fuelslangen til motoren så lekker det rundt lokket. Når jeg legger lett press på tanklokket er tanken helt tett.

      Noen som har noen bra macgyver triks her?
      Frode Lillebostad
      92219004 / frode_lille@yahoo.no
      Bodø RC-bil klubb

      Comment


      • #33
        Prøvde den o-ring versjonen i fjor, sleit med at den ikke ble tett, men
        det du bør gjøre er og ta ut tanken og spenne noen kraftige strikker rundt tanken for å presse ned lokket, la den ligge slik 1 dag eller 2 så pleier den å bli tett.
        Sommer: Mugen MTX-5 Vinter: SpeedMerchant Rev 7 og BMI Copperhead 12 FE

        Comment


        • #34
          Så jeg trenger ikke å ty til victorinoxkniven?

          Skal prøve d der - skal ta å smøre inn den pakninga m noe umuliumvaselin på jobb samtidig. Funke kanonbra på fuelpakninga på jagerfly så da burde d være håp for 720tanken også
          Frode Lillebostad
          92219004 / frode_lille@yahoo.no
          Bodø RC-bil klubb

          Comment


          • #35
            Fikset tanken lett.

            Problemet ligger i at pakninga til tanklokket blir montert tørr og da vil den være mindre flex slik at det kan oppstå muligheter for at tanklokket kan lekke.

            Hadde på noen dråper afterrunolje på pakninga og tanken ble tett tvert.
            Frode Lillebostad
            92219004 / frode_lille@yahoo.no
            Bodø RC-bil klubb

            Comment


            • #36
              Startboks som passer?

              Hei,
              skulle fyre opp 720'n i går, men det ble lite suksess m den gamle ofna startboksen min da starthjulet ikke hadde sjanse til å nå opp til svinghjulet.

              Noen som kan anbefale en bra startboks som det funker å bruke de orginale 720 chassi-adapterne på? Samt at det helst må passe med 12V 7amp blybatteri inni boksen slik at jeg slipper å lade den for ofte.
              Frode Lillebostad
              92219004 / frode_lille@yahoo.no
              Bodø RC-bil klubb

              Comment


              • #37
                ops!!
                Jeg har kjøpt serpenten fra Typhoon, og har startboks.
                Det er kyosho sin modell.
                Vil den passe?
                Om ikke, er ikke det bare å file bort litt på chassiet?
                Yamaha Aerox

                Comment


                • #38
                  lurte på om noen har erfaring med
                  overdrive conversion 18 t settet
                  og hva det gjør med bilen?

                  Comment


                  • #39
                    Er det noen som vet om noe "must have" til 720`n som er nytt av året. Må få fyllt på til sesongen.
                    Serpent S120L-Futaba-LRP-KO

                    Comment


                    • #40

                      Siden jeg nå skal sette denne 720 sammen, kan en her komme med hva annbefalinger på motor\servoer\eksos\mottaker.
                      og en failsafe er vel egentlig obligatorisk her.
                      Last edited by rcjon; 17 January 2008, 11:01.
                      sigpicJON ASPNES. 1968 MOD. NYBEGYNNER:mrgreen: HYPER ST PRO TRUGGI.
                      TRF 416. HPI FIRESTORM 15T. TAMIYA M03.
                      GMBK.

                      Comment


                      • #41
                        Takk ja, har alt det der. Men jeg lurte mest på om det var noen som hadde plukket opp noen lure triks som kan gjøres.
                        Serpent S120L-Futaba-LRP-KO

                        Comment


                        • #42
                          Ok, jeg som ikke har kommet så langt ennå lurer vel på grunnleggende saker og ting:mrgreense siste post s 4) så jeg lettere kan bestille det jeg må ha på nett her hjemmefra.
                          sigpicJON ASPNES. 1968 MOD. NYBEGYNNER:mrgreen: HYPER ST PRO TRUGGI.
                          TRF 416. HPI FIRESTORM 15T. TAMIYA M03.
                          GMBK.

                          Comment


                          • #43
                            RCjon.... har du kjøpt fuel touring? Flink!
                            Tor Arne Nicolaisen GMBK

                            Lei av å knuse motstandere!

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by rcjon View Post
                              Ok, jeg som ikke har kommet så langt ennå lurer vel på grunnleggende saker og ting:mrgreense siste post s 4) så jeg lettere kan bestille det jeg må ha på nett her hjemmefra.
                              Motor valg er avhengig av lommebok og kjørekunnskap, et godt tips er denne:http://rc-mushroom.com/product_info....ducts_id=11400
                              Lett å tune og går nesten 7 minutter på tanken, samt at den kan brukes i konkurranser.
                              Passende potte finner du her:http://rc-mushroom.com/product_info....ducts_id=12784

                              Tror ikke du trenger all verden av deler, men det kommer ann på hvor mye du drar av. Reimer , pullyer og drev er greit å ha. Bærearmer og hjul oppheng er jo noe som ryker ved harde smeller. Har et inntrykk av at deleforbruket kommer ann på hvor ofte du drar av banen. Lite slitasjedeler som ryker, foruten plast drev som er sårbare for støv og småstein.
                              Serpent S120L-Futaba-LRP-KO

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by tan20 View Post
                                RCjon.... har du kjøpt fuel touring? Flink!
                                ups, ja, tar helt av(og trf 416)og hvordan dette går vet vel kun alle de andre
                                og takker for tips thypoon, vil nok trenge det. og nei, jeg har ikke vunnet i lotto eller arva, bare blitt prioriteringsriktig
                                Last edited by rcjon; 23 January 2008, 08:10.
                                sigpicJON ASPNES. 1968 MOD. NYBEGYNNER:mrgreen: HYPER ST PRO TRUGGI.
                                TRF 416. HPI FIRESTORM 15T. TAMIYA M03.
                                GMBK.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X