Announcement

Collapse
No announcement yet.

UAV prosjekt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Det er en skam at en så fin farkost bare skall kunne sees av oss som er over vannet. Burde den ikke også kunne brukes under vann. En støvsuger undervannsbåt båt, gjerne med plankton filter så kunne du generere strøm av plankton? Da kunne det bli en evighets maskin...

    Det er klart at lager man ledningene sine selv så da... da... da er de hjemme laget.


    PS: Puls jet/Ram jet, ble forbudt i Norge på ... 60-70 tallet !!!!!
    Bråker som nøkken selv, og sluker drivstoff. I tillegg har man liten til ingen trottel justering, stort sett på/av. Men joa, støvsugerne til muttern... Hvor ble det av den .....hm....

    .

    Comment


    • #17
      Tenkte på det, men da ser jeg ikke hvor den går
      Er du helt dum du eller ? (selvfølgelig bare tull altså)

      Damn, er det ulovlig nå. Husker at vi lagde pulsjetter av syltetøyglass når vi var små.... Men alle var jo litt ville når dem var fjortiser. Jeg syntes at de unge burdte få lov til og gjøre slikt mens de er barn.

      Nå som jeg er blitt gammel angrer jeg på at jeg ikke utnyttet barndommen...
      Erik `94- TB EVO3,TRF501X,F103R,M03X2,8x8 crawler,SP12G,PRO2
      Hyper ST PRO MMM, Slash 2wd VXL, 2stk Slash 4x4 VXL, Jammin SCRT10/MMM
      TRF415, Pajero, TLT, E-Maxx, Micro-T, Mad Truck, E10+++

      Comment


      • #18
        At man ikke kan se hvor den går er nok den største styrken ved hele prosjektet. Etter å ha satt ut greiene på vannet forsviner de for godt...

        Comment


        • #19
          nei, jeg har jo alu/bildekkledningen som er supersterk. Evt kle den med kevlar, og sette på en winch.

          Det kommer bilder senere Må få fikset landinghjul på den også, tips ?
          Erik `94- TB EVO3,TRF501X,F103R,M03X2,8x8 crawler,SP12G,PRO2
          Hyper ST PRO MMM, Slash 2wd VXL, 2stk Slash 4x4 VXL, Jammin SCRT10/MMM
          TRF415, Pajero, TLT, E-Maxx, Micro-T, Mad Truck, E10+++

          Comment


          • #20
            Nå er det sånn at de fleste båter jeg har vært borti overraskende nok har klart seg uten landingsunderstell. Det finnes riktig nok noen hydrofoiler som har landingsunderstell og undervanns-ski for ikke å la seg påvirke av bølgene.

            Hva med å fylle noen 1 1/2 liters Cola flasker med batterier, så får du kjøl og strøm også?

            Siden du jo har "turbin" motor så bør du få på noen vinger, du har vel hørt om linestyrt????

            Comment


            • #21
              Linestyring ligger nok lenger frem i tid... Med dagens teknologi vil vi nok ikke få til det.

              Planen var egentlig bare og rette jetten mot den ene siden, slik at den går rundt i ring...

              batterier i brusflasker har jeg lagd fra før, jeg er ikke helt på jordet da...

              Fatter ikke hva sånne båtfolk tenker på, med de Gas drevne glassfiber båtene sine og BL småbåtene, helt på trynet... er det ikke flere smartinger her ?
              Erik `94- TB EVO3,TRF501X,F103R,M03X2,8x8 crawler,SP12G,PRO2
              Hyper ST PRO MMM, Slash 2wd VXL, 2stk Slash 4x4 VXL, Jammin SCRT10/MMM
              TRF415, Pajero, TLT, E-Maxx, Micro-T, Mad Truck, E10+++

              Comment


              • #22
                Originally posted by djegga View Post

                Damn, er det ulovlig nå. Husker at vi lagde pulsjetter av syltetøyglass når vi var små.... Men alle var jo litt ville når dem var fjortiser. Jeg syntes at de unge burdte få lov til og gjøre slikt mens de er barn.

                Nå som jeg er blitt gammel angrer jeg på at jeg ikke utnyttet barndommen...
                gammel? du er jo født i 94..
                Båt: 2 stykk 3,5cc SGX riggere, 7,5cc SGX rigger og en 15cc SG rigger!

                Comment


                • #23
                  Det var vel kanskje Kyoshoen som er 94 modell...selvsagt visste du det.

                  Til saken: Har lenge hatt lyst til å lage en stor glider med god rekkevidde og litt fiction utseende. Personlig er jeg hekta på vanlig propelldrevet sak. Hvor store trenger sånne UAV'er å være? Kan man lage noe proto i Kapron-plater og litt avstivninger i karbon? Skulle vel vært lett som å klø seg i huet å smelle sammen noe sånt?

                  Vidar
                  Vidar Øierås, f. 1972

                  Comment


                  • #24
                    Problemet med UAV og størrelse er at prisen følger en "U".

                    Veldig stort og veldig lite er veldig dyrt. Kan man bære en kilo++ med utstyr gir det laves pris. Det finnes utstyr som veier opp mot et ton, og det finnes utstyr som veier under 50gram.

                    Men igjen, det er målet som bestemmer prisen. Skall du leke med UAV, så skaff deg en 30 eller 60 size høyvinget trainer. Da havner du greit ut på alle fronter.
                    Bruk en w-lan bridge i flyet, og en GPS fra Elfa + lag en enkel controller med ethernet. Kan være greit med noen gyroer, eller en PA-1 etc.

                    Forvent rundt 300meter rekke vidde med telemetri. Det holder fint til små testing.

                    All software og hardware finner du på:




                    Automasjonsutvikling i Norge selger også komplette UAV kontrollere til rundt 4500,- men de krever mer programmering og er mer for den erfarne hobby elektronikker.


                    Terje

                    Comment


                    • #25
                      Når kunnskapsnivået om oppgaven er lik 0, ser man ikke andre problemer enn pris og byggetid.

                      For mange år siden kom en stolt bestefar sammen med barnebarnet sitt till Modell Hobby medbringende et helikopter bygget av Mekano metall-skinner. Han trengte bare litt hjelp til å velge egnet motor og radiostyring for å få det i luften........
                      TerjeB
                      V24 Powerboat med Twin high power 380 motors.
                      GPS-målt til 16 ærlige km/t.

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Fillern View Post
                        Er fullt klar over hvor stort dette prosjektet er, men jeg er skikkelig gira på å faktisk bygge det, problemet er nok prisen.

                        Philip
                        Interessen forsvant visst da han fant ut at det kostet over 500 kr...
                        I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                        sigpic
                        For n'te gang Sofus, trykk F5...

                        Comment


                        • #27
                          Pris

                          Synd det ble SÅ stille i grund. All hobby koster, man må bare starte på riktig nivå...

                          Comment


                          • #28
                            Det var nok noe slikt han kammeraten vår tenkte på da han startet denne tråden, men han drømte av en eller annen grunn om å kontrollere redskapen fra en laptop. Det var vel en med bluetooth han hadde i tankene?
                            Dette er selvsagt livsfarlig, idioti og strengt forbudt!

                            I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                            sigpic
                            For n'te gang Sofus, trykk F5...

                            Comment


                            • #29
                              denna passer nok for mange av oss, ihverfall refrenget
                              Mvh Marius S. Markussen Mob 95928863

                              HPI Baja 5T, Arrow Shark Fighter 57" & Flying Dragon 52", Kyosho Cat 1

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X