Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fikk nye helikoptere i dag. Bilder

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fikk nye helikoptere i dag. Bilder

    Fikk masse fint i posten i dag
    Sjekk bildene (alt er nytt)

    Trykk på bildene for større bilde
    Click image for larger version

Name:	100_2018.jpg
Views:	1
Size:	72.6 KB
ID:	787674Click image for larger version

Name:	100_2019.jpg
Views:	1
Size:	63.3 KB
ID:	787673Click image for larger version

Name:	100_2023.jpg
Views:	1
Size:	67.0 KB
ID:	787677Click image for larger version

Name:	100_2028.jpg
Views:	1
Size:	60.2 KB
ID:	787676Click image for larger version

Name:	100_2025.jpg
Views:	1
Size:	53.0 KB
ID:	787678Click image for larger version

Name:	100_2024.jpg
Views:	1
Size:	82.1 KB
ID:	787672Click image for larger version

Name:	100_2021.jpg
Views:	1
Size:	46.1 KB
ID:	787675

    Har kun flydd coax helikopter før (Lama v3 og Big Lama) men etter vinteren var det på tide skaffe seg noe nytt. Lama V4 kjøpte jeg fordi den ser utrolig tøff ut og Belt CP V2 gleder jeg meg til å teste ut. Blir nok en del runder i simulatoren først før jeg prøver meg på den.
    Last edited by avanore; 3 June 2010, 21:45.

  • #2
    Kult gratulerer med nye helikopter,bruk masse tid i simulatoren før du tar opp Belt`n.Har Phonix sim selv og den er helt konge.Jeg har en drøss med nye blader til belten om du trenger det.
    Tor Ove Rue,70 mod.
    Gaui Hurricane 550 cf pro, Hurricane 425 cf tt og Century Swift 16

    Comment


    • #3
      Ja det blir en del timer i simulatoren før jeg prøver meg på Belt CP V2. Eneste minuset akkurat nå er at den fjernkontrolleren som fulgte med har L formet 3.5 mm minijack og den pluggen sitter godt inne i kontrolleren så må skaffe meg en rett plugg så er jeg i gang med simulatoren.

      Takk for tilbudet, tar nok kontakt når jeg trenger nye blader

      Comment


      • #4
        her kan det vel sies: her SKAL det startes med heli..
        benny
        Align t rex 500 pro
        Baja 5b modified

        Comment


        • #5
          Har et spørsmål angående Belt CP V2:

          Når jeg endrer vinkel på halerotoren (venstre stikke til venstre og høyre) og setter sticka tilbake i senter så blir halerotoren i den vinkelen jeg satte den i før sticka er i senter (altså tar jeg sticka helt til høyre og tilbake til senter blir vinkelen ikke satt tilbake men holder seg helt til høyre) Skal ikke den også stille seg tilbake i senter?

          Ellers er jeg i gang med simulatoren, skjønner at jeg har lang vei og gå før jeg tør og prøve den ute

          Comment


          • #6
            har du testet hale servoen på en annen kanal??
            benny
            Align t rex 500 pro
            Baja 5b modified

            Comment


            • #7
              Får en magefølelse på at det er gyroen som slår til her.. Prøv å vri halen litt til venstre etter at du har tatt tatt stikka til høyre og sluppet (midtstilling). Bladene vil da vri seg tilbake uten at du bruker stikka. (rate mode)
              Når du drar stikka til høyre vil gyroen prøve å "blåse" halen til venstre helt til den oppdager bevegelse....

              Korriger meg gjerne hvis jeg skivebommer på denne...

              Originally posted by avanore View Post
              Har et spørsmål angående Belt CP V2:

              Når jeg endrer vinkel på halerotoren (venstre stikke til venstre og høyre) og setter sticka tilbake i senter så blir halerotoren i den vinkelen jeg satte den i før sticka er i senter (altså tar jeg sticka helt til høyre og tilbake til senter blir vinkelen ikke satt tilbake men holder seg helt til høyre) Skal ikke den også stille seg tilbake i senter?

              Ellers er jeg i gang med simulatoren, skjønner at jeg har lang vei og gå før jeg tør og prøve den ute
              Stein Løberg
              Blade mSR, E-sky CP2, E-sky King2 brushless, Micro P-51,
              Raptor 50 Titan, JR 9x2 Synth, Dx6i, FS-One Sim

              Comment


              • #8
                Takk for svar. Skal prøve ut dette etter jobben i kveld og poster her etterpå.
                Høres ut som servoen jobber eller gyro? når jeg drar stikke helt til en side og slipper for hører noe "zum zum" lyder i noen sekunder etterpå før det blir stille.

                Vil helst ha et helikopter som fungerer når jeg skal prøve det for første gang så håper det er i orden.

                Comment


                • #9
                  Tror det er slik Mech beskriver. Slik oppfører min hale seg oxo. Men med engang jeg beveger på heli så korrigere gyroen halen. Den vil ikke nødvendigvis gå til senter. Den vil heller gå dit gyroen meiner den bør ver.
                  E-Flite Blade 400 3d

                  Comment


                  • #10
                    Når vippebryteren oppe til venstre på radioen står bakover står gyroen i rate mode og da oppfører servoen seg slik du beskriver, vipp bryteren ned og gyroen går i Headhold og servoen sentrere seg.

                    Ser ut til at jeg har tatt feil se roadrunes post for riktig svar,sorry my mistake.


                    Lykke til
                    Last edited by woom1970; 4 June 2010, 19:08.
                    Tor Ove Rue,70 mod.
                    Gaui Hurricane 550 cf pro, Hurricane 425 cf tt og Century Swift 16

                    Comment


                    • #11
                      Om gyroen står i Heading hold (og det vil du at den skal) så vil ikke servoen returnere til senter.
                      Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

                      Comment


                      • #12
                        Takk for alle svarene! :=)
                        Blitt noen timer i simulatoren og allerede nå har jeg fått en liten kontroll om man kan kalle det over helikopteret. Klarer værtfall hoover uten at jeg mister kontrollen helt og det er jo en start.

                        Comment


                        • #13
                          2 spørsmål til for dere som har eller hatt Belt CP V2:
                          Hvordan får dere løsnet og satt på canopy? Ser ut som hullene er alt for små, fikk tatt den ut til slutt, men nå er det jo enda værre og sette den på igjen.
                          Har dere laget litt større hull i den slik den blir lettere og ta av og på?

                          Det andre jeg lurer på er hvordan få festet batteriet slik det sitter stramt? Fulgte med borrelås men får ikke batteriet til å sitte stramt med den.
                          Last edited by avanore; 5 June 2010, 18:34.

                          Comment


                          • #14
                            Jeg hadde Belt CP tidligere. Kan ikke huske noen problemer med å få av og på canopy. Lurer på om din sitter litt tettere enn den egentlig skal. Når det gjelder feste av batteri så pleide jeg å sette batteri på plass og ta en gummistrikk rundt hele det rommet som holder batteriet. Til slutt så festet jeg en teip bit fra undersiden og fram på batteriet slik at det ikke kunne bevege seg framover.
                            Tror ikke Esky selv vet hvordan den borelås tingen egentlig skal brukes

                            Comment


                            • #15
                              Blitt litt trening med simulatoren.



                              Det jeg øver mest på er hover med tail og nose in for det meste og litt utfordringer med vind osv satt på. Ellers tar jeg noen runder som videoen.
                              Blir en del dager til før jeg tør og ta den ut og prøve den.
                              Last edited by avanore; 7 June 2010, 10:42.

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X