Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fikk nye helikoptere i dag. Bilder

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ny video av Belt
    Noen som vet hvor realistisk helikopteret er i Phoenix kontra virkerligheten? Kan jeg forvente noe av den samme "feelingen" når jeg flyr det?

    Klarer holde helikopteret oppe litt lenger av gangen nå, spesielt med nose in kjøring uten det går i bakken så fort. Det jeg sliter mest med nå i simulatoren er og hovre det helt stille med nose in og ta små sirkler.

    Last edited by avanore; 7 June 2010, 13:27.

    Comment


    • #17
      Hva bruker du til og ta opp med?

      Comment


      • #18
        Bruker Fraps og redigerer i Windows Live Movie Maker.

        Comment


        • #19
          Belt`n er som sagt tidligere veldig kilen med orginal radioen da man ikke kan justere expo .Bruk 3d modellen i simulatoren det er nok den som er mest lik.
          Tor Ove Rue,70 mod.
          Gaui Hurricane 550 cf pro, Hurricane 425 cf tt og Century Swift 16

          Comment


          • #20
            Hvilken 3d modell passer best?

            Comment


            • #21
              På min Phonix sim har jeg 3 versjoner av belt trur det er 3D, standar og beginner.
              Tor Ove Rue,70 mod.
              Gaui Hurricane 550 cf pro, Hurricane 425 cf tt og Century Swift 16

              Comment


              • #22
                Prøvde 3D versjonen og den var en del lettere. Ikke mye men litt annet feeling. Den som er best og bruke kontra virkerligheten?

                Comment


                • #23
                  Fikk nytt helikopter i dag, Esky Honey Bee V2 2.4GHz.
                  Ville ha et singelrotor helikopter jeg kunne fly inne med, men det er ikke lett.
                  Måtte nesten demontere hele helikopteret og sette det sammen på nytt da jeg fikk det for at det skulle være stabilt.
                  RTF my ass sier jeg.

                  Artig, skal lufte den ute i morgen om været er bra.
                  Belt står som støvsamler i hylla, tør ikke prøve meg på den ennå.
                  Simulatoren er også på vent, da SATA kontrolleren på HK gikk og venter på nytt HK til pc.

                  Comment


                  • #24
                    Hvorfor kjøper du x antall billig-helikoptre? Belt og Honey Bee koster rundt en 1500,-(?). Så da har du jo 3000kr. For de kunne du jo bare kjøpt en brukt trex 450 pro?

                    Comment


                    • #25
                      Synes de jeg har er bra nok til å trene med. Artig og ha flere helikopter jeg kan styre og skru på i stedet for ha en dyr en. Blir sikkert oppgraderinger med tiden, men starter med disse.

                      Comment


                      • #26
                        Har skrudd og fikset på HB FP V2 og fått den så stabil så mulig uten oppgraderinger.
                        Snart klar for å fly ute (sirkel trening, 8 talls trening osv)

                        Har også testet belten litt ute med training gear og hover, men ikke fin justert den ennå. Bare tatt en kjapp justering på swashplate, linker og pitchen slik den er nogenlunde stabil. Usikker på hvor bra den er før jeg flyr uten training gear.

                        Uansett er helt hekta, dette er morsomt

                        Comment


                        • #27
                          HVA har du gjort for og få den stabil?

                          Comment


                          • #28
                            Alt i alt:
                            Demonterte rotorhodet, flybar, paddles, mainshaft, og gear. Sjekket alle skruer ellers satt godt på. Så satte jeg på maingear etter dobbeltsjekket bearing (både den som sitter under og over maingear) og copper cover satt godt festet og stramt når mainshaften (som jeg sjekket var 100% rett) var montert. Passet på main shaft collar satt godt opp under top bearing. Monterte swashplate, rotorhodet, satte på flybar (passet på den var like lang i begge ender og vekta var helt likt. Satte så på paddles som jeg "bladetracket". Først justerte jeg den etter rotorhodet, men satte de i ca +2 grader pitch om man kan kalle det. Synes det var bedre slik faktisk. Så justerte jeg swashplate (linkene) og tok bladetracking på rotorbladene og tail rotorbladene.
                            Passet på og få batteriet montert riktig slik vekta foran og bak helikopteret er helt likt (sjekkes ved å løfte helikopteret med 2 fingre under rotorhodet med batteri og canopy montert. Løftes opp og skids og tail frame skal da samtidig ta av fra bakken)
                            Tok så tail trim ved å justere gyroen for at det ikke ble noe vibrasjoner eller taildrift. (Stort sett proportional trimmer jeg måtte justere litt på for å ikke få taildrift)

                            Tror det var det hele
                            Last edited by avanore; 28 June 2010, 01:14.

                            Comment


                            • #29
                              hei. er ganske sent ute på posten men lurte på om noen her kan si meg om det følger med simulator på belt-cp pakken fra elefun.. har hørt det noen steder.

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X