Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blade SR BNF?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Razer View Post
    Antar at det er 120 SR du mener...

    120 SR, mSR, andre fastpitch-helikoptre og Coax-helikoptre er mer og mindre selvstabiliserende avhengig av type. Et Collective Pitch heli har et symmetrisk blad som har løft. Det er ingenting som prøver å holde denne rolig hengende under bladene. Den løfter, halerotoren dytter litt til siden, og du må hele tiden være kusk. Den vil dra den veien disken peker, så den krever MAAAAANGE timer trening for å holde perfekt stille.
    Blade 120SR er ikke i phoenix flight sim, så nei, jeg mener Blade SR

    Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
    Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

    Comment


    • #17
      Originally posted by Thomaseh View Post
      Blade 120SR er ikke i phoenix flight sim, så nei, jeg mener Blade SR
      Spes. For min demomodell oppfører seg som en litt sløv 400 utenfor butikken
      Martin Sørlie - 1985
      TLR - Absima - Spektrum
      Darkspeed Racing
      www.teamsmallsize.com

      Comment


      • #18
        Originally posted by Eirik Johannesen View Post
        Flybarless heter det Er for bedre 3d flyving tror jeg. Helikopter har rotor fly har propell LOL Den som sitter under rotoren heter flybar padle. Her har de Blade i Norge http://shop.smallsize.no/ Det er mange som bestiller fra utlandet, det går fint ikke noe problem. Jeg Skal kjøpe meg ett nytt heli nå KDS 450 Carbon fiber kit til 1600 kr uten radio det er knallbra og billig, men den må du kjøpe på en utenlandsk side, her ikke sett den i Norge. Jeg tenkte først på en Align T-rex 450, men blir litt for dyr. 6000+++ på elfun.no men den er kanllbra, helien sin Rols Royce Blade SR har egen motor for halerotorn det er noe dritt.
        Den stangen under/over rotoren komplett, heter flybar, paddlene er de platene som er ytterst på flybaren. Flybarless er helier sim ikke har denne stangen, de vil nesten alltid ha elektronikk som kompenserer for flybaren, f.eks. Mikado sin V-bar. Å fly ett heli uten flybar eller slik elektronikk, er fryktelig vanskelig.

        Selv om T-rex er ett veldig bra heli, er det på ingen måte Rolls Roycen av helier. Mikado, Curtis Youngblood og X-cell er noen merker som lager helier av høyere kvalitet.
        Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

        Comment


        • #19
          Hei!

          Disser har jeg kjøpt fra før



          Topp service, kjøpte mcx bnf og deler til cx2 fra dem.
          I never crash, I just land really really fast

          Comment


          • #20
            Originally posted by roadrune View Post
            Den stangen under/over rotoren komplett, heter flybar, paddlene er de platene som er ytterst på flybaren. Flybarless er helier sim ikke har denne stangen, de vil nesten alltid ha elektronikk som kompenserer for flybaren, f.eks. Mikado sin V-bar. Å fly ett heli uten flybar eller slik elektronikk, er fryktelig vanskelig.

            Selv om T-rex er ett veldig bra heli, er det på ingen måte Rolls Roycen av helier. Mikado, Curtis Youngblood og X-cell er noen merker som lager helier av høyere kvalitet.
            Takk for korekt info Jeg har liksom alltid hørt at T-rex er den store Men det blir vel som bilmerker mye bra å velge i.

            Jeg har ett lite side spørsmål, Jeg driver å setter opp Pitch og throttle kurv, den som ligger på Radioen nå gir veldig lavt turtall ca 1500rpm i hoover N-TH 1. 0% 2. 20% 3. 35% 4. 65% 5. 90% N-PI 1. 35% 2. 48% 3. 65% 4. 82% 5. 100%
            Jeg regner med at han som la den inn for meg gjorde dette for at helien skal bli snillere? Lønner det seg å endre den til litt høyere turtall? Kurven jeg bruker i simulatoren har høyere turtall og jeg synes det er mer behagelig. Jeg tenkte å bruke idel-up med en annen kurve og eksprimentere litt

            Comment


            • #21
              Det er fryktelig vanskelig å si noe konkret om throttle-kurve på en nitro maskin, da det er alt for mange variabler til å gi ett fasit svar.

              Men du kan jo prøve noe slikt: 0-35-40-75-100, men du må nesten bare prøve deg fram.

              Jeg synes det er letter å fly med høy headspeed, men det reagerer jo en del raskere.
              Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

              Comment


              • #22
                Originally posted by roadrune View Post
                Det er fryktelig vanskelig å si noe konkret om throttle-kurve på en nitro maskin, da det er alt for mange variabler til å gi ett fasit svar.

                Men du kan jo prøve noe slikt: 0-35-40-75-100, men du må nesten bare prøve deg fram.

                Jeg synes det er letter å fly med høy headspeed, men det reagerer jo en del raskere.
                Har sittet og lekt meg på sim hele dagen med forskjelige kurver og jeg er enig at høy headspeed er bedre. Begynner å fatte endel ser sammenhenge i det meste nå. Så nå er det bare rett ut å pløye rismarker og skremme livskiten ut av alle bøffler

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X