Announcement

Collapse
No announcement yet.

Copter X 450 eller vente på Blade 450?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Da har jeg fått fiksa servoene og alt som hører til, men så kommer spørsmålet
    På den mottakeren jeg har i heli, så har jeg jo x antall innganger, hva skal de forskjellige på?
    Gyroen har jeg klart å forstå hva skal på, men hvilken skal gyrogain inn på?

    Skrøpelig følelse er mer og mer borte Nå kommer: Kan den faktisk fly?

    Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
    Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

    Comment


    • #32
      Uten å vite hvilken mottaker du har så må jeg svare generelt.
      Har du en 6 kanals mottaker så er oppsettet som følger.
      Thro - ESC
      Rud - Ror
      Ail - høyre eller venstre front swash servo.
      Ele - Bakre swash servo
      Gear - Gain fra gyro
      Aux - den andre fremre swash servoen.

      Rekkefølgen kan variere men slik er oppsettet for 6 kanals mottaker.
      Espen Andersen (`75)

      Comment


      • #33
        Originally posted by Perpyro View Post
        Uten å vite hvilken mottaker du har så må jeg svare generelt.
        Har du en 6 kanals mottaker så er oppsettet som følger.
        Thro - ESC
        Rud - Ror
        Ail - høyre eller venstre front swash servo.
        Ele - Bakre swash servo
        Gear - Gain fra gyro
        Aux - den andre fremre swash servoen.

        Rekkefølgen kan variere men slik er oppsettet for 6 kanals mottaker.
        Takk, jeg fant dette på et forum igår, koblet opp og prøvde, får ikke ting til å stemme helt med stikkebevegelsene Så det er nok en kombinasjon at jeg ikke forstår noen ting, og at jeg kke kan dette Tenkte å ta turen innom Smallsize bak slottet for å bli pekt i riktig retning

        Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
        Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

        Comment


        • #34
          Originally posted by Thomaseh View Post
          Takk, jeg fant dette på et forum igår, koblet opp og prøvde, får ikke ting til å stemme helt med stikkebevegelsene Så det er nok en kombinasjon at jeg ikke forstår noen ting, og at jeg kke kan dette Tenkte å ta turen innom Smallsize bak slottet for å bli pekt i riktig retning
          God avgjørelse Alltid bra og få noen som har peiling til og hjelpe deg litt i riktig retning
          | Spektrum DX8|
          | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

          Comment


          • #35
            Originally posted by xillianto View Post
            God avgjørelse Alltid bra og få noen som har peiling til og hjelpe deg litt i riktig retning
            Det var absolutt en smart løsning Beltet hadde snurra seg (dette så jo ikke jeg), haleservoen måtte flyttes på, og jeg fikk hjelp til å sette opp DX6i'en min, så da skal jeg klare å få swashplaten i vater Nå begynner det å bli morro!

            Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
            Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

            Comment


            • #36
              Du skulle sagt du hadde Spektrum radio for jeg flyr med DX6i radio og AR6200 mottaker selv.
              Espen Andersen (`75)

              Comment


              • #37
                Føles som om jeg spør om alt her Men hvilken vei skal bladene spinne?
                Setter jeg de ene veien går det helt fint, reverserer jeg motoren, så spinner bare tannhjulet, er det riktig?
                Jeg mener mannen i butikken sa at de skulle spinne den veien de ikke spinner
                Har nå fått stripsa elektronikken, lekt litt med pitch måleren, og er rimelig klar for å bli ferdig nå

                Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                Comment


                • #38
                  Litt dumt å stille ett spørsmål og så stenge tråden? Åpner den igjen jeg

                  Rotoren går normalt med klokka, og hvis du har enveislager vil de kun kunne gå en vei, ja.
                  Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

                  Comment


                  • #39
                    Skjønner ikke hvordan jeg klarte det tab + space + legg inn hurtigsvar = Steng denne tråden
                    Da har jeg satt det opp riktig da klarte tilogmed å programmere ESC, jeg savner USB kabel til PC og program der, sleit som fy med masse piping, var det egentlig en lang pip? Hvor mange pip var det?

                    Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                    Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                    Comment


                    • #40
                      Skal vi se, nye spørsmål
                      1. Hvordan skal jeg feste treningsunderstellet på heli?
                      2. Jeg har PowerHD servoer, kan jeg da bruke futaba sine servohorn? (Jeg klarte ikke finne PowerHD servohorn på elefun)

                      Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                      Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by Thomaseh View Post
                        Skal vi se, nye spørsmål
                        1. Hvordan skal jeg feste treningsunderstellet på heli?
                        2. Jeg har PowerHD servoer, kan jeg da bruke futaba sine servohorn? (Jeg klarte ikke finne PowerHD servohorn på elefun)
                        ja, power hd bruker futaba horn
                        | Spektrum DX8|
                        | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by xillianto View Post
                          ja, power hd bruker futaba horn
                          Takk for det Bestilte meg en sånn fin koffert så madammen i huset ble fornøyd også

                          Nytt spørsmål, hvor mye pitch skal jeg ha? Eller burde jeg ha?
                          Akkurat nå har jeg -6 til +6

                          Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                          Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by Thomaseh View Post
                            Takk for det Bestilte meg en sånn fin koffert så madammen i huset ble fornøyd også

                            Nytt spørsmål, hvor mye pitch skal jeg ha? Eller burde jeg ha?
                            Akkurat nå har jeg -6 til +6
                            Jeg ville satt den opp med 10 grader begge veier, rundt 11-12 er vel maks.
                            Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by roadrune View Post
                              Jeg ville satt den opp med 10 grader begge veier, rundt 11-12 er vel maks.
                              Da fikk jeg den opp i lufta, ikke en ide å starte på fuktig gress med treningsunderstell da den hang litt, klarte meg fint utenom det, men slet da litt med å komme i hover Når jeg kom i hover funka det fjell En smule raskere og mer trøkk enn i det stakkarslige Blade 120SR heli mitt
                              Endte dagen med en deis i bakken, blader ødelagt på tuppen (kastes) og metallet på boomen bøyd (kastes). Elefun kommer til å bli rike på mine flydager ^^

                              Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                              Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                              Comment


                              • #45
                                det er du ikke alene om!kommer nok til og drite loddret ut for og være ærlig!simolator og trex 100 til og begynne med for min del til jeg lærer og få kontrollen i nevene før jeg går løs på di andre helikoptrene minealdri flydd førelefun blir nok glad i meg også med tiden:P

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X