Announcement

Collapse
No announcement yet.

et lite problem med hale-rotor-bladene...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • et lite problem med hale-rotor-bladene...

    hallo, er ikke lenge siden jeg kjøpte meg et raptor 30 helikopter.
    sist gang jeg var ute og fløy litt, så begynte halerotoren og bli ustabil. noen ganger virka den, og noen ganger gikk helikopteret veldig fort rundt.

    har sett i manualen, og på youtube, og ser at det er den samme greia på mange andre helikoptere også, og det som jeg fant ut at var feil:

    nr. 18 skal den sitte fast på akslingen? (23)
    og isåfall hvordan? finner liksom ingen festeannordning til denne. og virka som det var der mitt problem var. siden denne satt helt løst...

    Click image for larger version

Name:	Untitled.jpg
Views:	1
Size:	47.9 KB
ID:	789772
    takker for svar.

  • #2
    Den skal helt klart sitte fast på akslingen! Det skal være gjenger i den for og skru den fast på akslingen med en settskrue! Og husk for guds skyld gjengelim på alle skruer som går i metall på helikoptere (unntatt på selve motorblokka)! På skruer som går i plast kan det være lurt og ha på en dråpe lynlim.
    Kristian Mattsson 28 år. Konkurrerer i F3C (helikopter), F3A Nordic (motorfly) og F3P Advance (innendørs motorfly). Syssler også med 1/8 fuelbuggy, 1/10 elektrobuggy (RWD), 1/10 fueltouring, 1/12 track, 7,5 hydrobåt, 7,5 V-bunnsbåt, 7,5 OTA, fueldrevet snøscooter, sjøfly og veteran helikopter/fly/bil/båt.

    Comment

    (RS) Radiostyrt.no Statistics

    Collapse

    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 3
    Welcome to our newest member, Erik-M.
    Working...
    X