Unconfigured Ad Widget

Collapse

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan blir forumet i 2008?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Støtter den med å fjerne innleggstelleren, så slipper jeg å bli pepra hele tiden...

Fabiz
    Smallsize Hobbyland A/S
    Team Losi : Spektrum

Comment

PS. Det rare er at noen som har sagt seg enig i det første innlegget mitt, fremdeles poster i hytt og pine."jeg tror jeg vet innlegg"
      Tråden heter jo " hvordan blir forumet i 2008 " så vi får se etter nyttår da
      MTA4 med OFNA Force .32, Team Losi sport pipe og masse alusnacks |TT01|Snøskuterprosjektet mitt - http://forum.radiostyrt.no/vb/showthread.php?p=252024 |Walkera DF 4|TMBK| Rapicon Fuel

Comment

Originally posted by Rocky View Post
        Tråden heter jo " hvordan blir forumet i 2008 " så vi får se etter nyttår da

Jøss, der var der en som følte seg truffet gitt.

Hvis du bruker hue litt, så skjønner du at det ikke er noe vits i å diskutere ETTER 2008. Da er det jo for sent. Poenget er jo å få en debatt og innspill NÅ om hvordan det skal bli i 2008.
        TEAM ELEFUN

Comment

Åh, Jøssemeg!:neutral: Trodde det står radiostyrt diskusjonsforum oppe her!
          Diskusjon tror jeg nok er et ord som betyr (iallefall her da) at man har lov å diskutere alt mulig man vil her!

og jeg føler meg ikke truffet!!!

extra, kan jeg og deg slutte og være slemme mot hverandre fra nå i denne tråden da? det blir bedre om folk som ikke går overens som jeg og extra heller kan holde kjeft som jeg gjør fra nå av i denne tråden!!:???:
          Last edited by Gibson; 27 December 2007, 23:50. Reason: feilskriving
          MTA4 med OFNA Force .32, Team Losi sport pipe og masse alusnacks |TT01|Snøskuterprosjektet mitt - http://forum.radiostyrt.no/vb/showthread.php?p=252024 |Walkera DF 4|TMBK| Rapicon Fuel

Comment

Originally posted by extra View Post
            Jøss, der var der en som følte seg truffet gitt.

Hvis du bruker hue litt, så skjønner du at det ikke er noe vits i å diskutere ETTER 2008. Da er det jo for sent. Poenget er jo å få en debatt og innspill NÅ om hvordan det skal bli i 2008.
            Selv om det etter din mening starter dårlig, kan det jo kvaliteten ta seg opp da.

Det bør vel gå an å diskutere forumet selv om man er langt inn i 2008...
            Dirty Harry Crawler Team
            http://www.norcc.com Crawling og skalatrial http://www.4x4rc.no/

Comment

det bør ihverfall snart være ganske klart for alle her inne om regler o.s.v bla folk som legger inn 1 innlegg i salgstrådene og så har de ikke f eks signatur...

burde vært minstekrav med noen innlegg først .. så slipper mange og bli lurt ...
              lite gøy og kjøpe seg ei kasse med ved for 8k og så eksisterer ikke personen en gang
              mcd racerunner evo 3 competition, obr 30,5 pro-mod, victory pro pipe

Comment

"Samfunnet" blir som innbyggerne selv former det. Å ha ett samfunn uten mange regler fungerer når samfunnet er lite og oversiktlig. Når samfunnet blir større, så kompliseres tingene, blir mindre oversiktlig og ting sklir ut.

I veldig mange sammenhenger ser jeg stor forskjell på norske og utenlandske forumbrukere.

Jeg vet mange erfarne og kunnskapsrike førere har sluttet å bruke forumet slik de gjorde før, fordi det er for mye usakelighet her inne.

Jeg tror å endre forumkulturen er håpløst - det har nok gått for langt allerede og mange som har noen hundre innlegg, forventer å kunne få lov å kommentere uansett hva de kommer med, mens en med 10 innlegg ikke får lov å "bomme" med sine innlegg.

Selv bruker jeg forumet minst mulig, og i hovedsak til å informere på vegne av forbund eller klubber. Eneste årsaken, er at de fleste forventer den type info kommer her, selv om den offisielle infoen kommer på klubbenes og forbundets sider.

Jeg tror eneste måten å få ett konstruktivt og velfungerende forum er at selvjustisen blandt brukerne blir høyere. Det er brukerne selv som må styre hvilken retning diskusjonene skal gå. OT - pense pent og hyggelig tilbake. Personangrep må ikke tolereres osv. Usakelige innlegg kan enkelt overses og der det stilles spørsmål: Svar bare dersom du har noe NYTT og konstruktivt å komme med i tråden.

Og husk: Det er mange nye potensielle førere/kompiser som titter innom her. Fremstår vi slik vi egentlig vil fremstå i mange sammenhenger her inne? Kanskje moderatorene må gjennom en tøff jobb en periode dersom det skal endres på dette samfunnet som nå har bygget seg opp, og da å utestenge i timer, dager, uker brukere som bryter reglene er kanskje eneste løsning (ja, bare å lage ny bruker... men er jo uansett ett sterkt signal).

Godt nytt år til alle sammen!

Comment

Originally posted by jgroneng View Post
                  Selv om det etter din mening starter dårlig, kan det jo kvaliteten ta seg opp da.

Det bør vel gå an å diskutere forumet selv om man er langt inn i 2008...
                  Selvsagt.

Men det er bare rart at man kan være enig i at det postes for mye tull, og dagen etter legge inn enda ett innlegg med vas(faktafeil de lux) i en annen tråd.
                  Skjønner ikke vitsen.

Men ok, post i hytt og pine noen dager til.

Nyttårsforsettet bør være enkelt.

JEG SKAL IKKE POSTE UNØDIG, EI HELLER KOMME MED SYNSEFAKTA.

Godt nyttår .-)
                  TEAM ELEFUN

Comment

Dette med innlegsteller har blitt diskutert flere ganger
                    tidligere, og jeg mener denne var borte en tid for ett par
                    år siden uten at dette hjalp noe særlig.

Jeg vet ikkke om det er mulig å lage ett "pong system"
                    der man kan gi + poeng for bra innlegg, og - poeng
                    for svada, men det er ikke sikkert dette hjelper da
                    da noen fjortisser sikkert hadde stemt hverandre opp i
                    skyene-(

For min del gidder aldri å svare på spørmål som
                    blir stilt av brukere uten riktig signatur, hvorfor skal
                    jeg bruke tid på å hjelpe folk som ikke klarer å følge
                    reglene her??

Men, hovedproblemet her er at vi ikke har en fungerende/ivrig
                    administrator, som fordeler moderator roller til de som har
                    erfaring, og tyngde nok til å sendede værste fjortisene på dør.
                    All ære til Espen som har startet opp og drevet dette forumet
                    i en del år nå, han har gjort en kjempejobb, men nå som
                    han bokstavelig talt har tatt seg vann over hodet, så
                    synes jeg at han bør åpne for en admin til, ihvertfall
                    til han har funnet ut at det blir lekasjer i alle akvarium-)
                    Frank Lyder Clementz Kodal RC
                    HARM SX-3, og masse annet...
                    www.tktrading.no
                    www.radiostyrt.no

Comment

Her kommer det mange gode forslag, har selv sendt en forespørsel til Espen om temaet. Han er sikkert på juleferie og har derfor ikke svart. Vi som er moderatorer har liten mulighet til påvirke forumet på den tekniske siden, der er det Espen som styrer. Moderatorene har snakket sammen litt den siste tiden og er enige om at mye må endres hvis dette skal være et forum med seriøsitet og ikke et sted som mange kan bruke som et suplement til MSN. Virker som at enkelte har skrivekløe her og de burde heller bruke MSN. Vi får håpe Espen tar tak i dette og gir de som er mest aktive som moderatorer utvidet mulighet for å styre litt av det som foregår her inne med muligheter for sperring og utestenngelser i perioder eller noen timer. Lett og følge med når det kommer opp ip adresser på våre skjermer. Det er jo faktisk enkelte som kommer med eksploderende uttaleser her inne med fake bruker id for så å gjennoppstå i en kjent brukerprofil 2 timer senere. Når det gjelder signaturregelen burde dette vært fulgt opp bedre for å sikkre at alle følger samme skikken og bruken alle burde følge. Jeg sender sikkert ut 3-4 PM daglig om dette. Vi får se hva Espen sier om dette og håpe han kan komme med et forslag for oss moderatorer.

Godt nytt år.
                      Serpent S120L-Futaba-LRP-KO

Comment

Nå er jeg generellt skeptisk til "gapestokk". Men, når du sier dere ser folk lager en ny brukerprofil her inne for å slenge ut sterke meninger, da synes jeg det gjerne kunne vært tatt i bruk "gapestokk"... eller enkelt og greit stenge disse brukerne ute.

Er lov å ha meninger, men når man ikke tør stå for det en sier/skriver, så har en ikke noe å gjøre her inne etter min mening. Kan heller ikke se at det er noen konstruktiv måte å få frem meninger på uansett.

Fint at dere som er mod her inne snakker sammen for å finne felles løsninger på å sørge for ett mest mulig trivelig og konstruktivt møtested som dette skal være .-)

Comment

Dette er Moderatorene.

xilian, Thypoon, Sigmund, Jørgen, Christian P, extra, Razer, WildTriaL

Sigmund og Christian P er ikke så aktive lengre.

Hva med å bytte de ut med noen som er litt mere aktive?

Sigmund f.eks hadde 6 eller 7 innlegg i hele 2007.

Christian P har ikke ett eneste innlegg siden November 2006???????

Hvorfor i huleste er de Moderatorer??

ADMIN, hjeeeelp
                          TEAM ELEFUN

Comment

Originally posted by extra View Post
                            Dette er Moderatorene.

xilian, Thypoon, Sigmund, Jørgen, Christian P, extra, Razer, WildTriaL

ADMIN, hjeeeelp
                            Og halvparten av dem har ikke rettigheter til mere enn halve forumet.

Skal se om jeg får tak i Espen på msn.

Stå på gutta,,,få øya opp på folk.
                            NORCCNorskSkalaogRCCrawlerClub
                            RC4WD Team Driver

Comment

hmmm

Ja rart at denne teller greia skal virke som en slik afrodisium eller " kul " faktor for sneipe generasjonen. Prøver hardnakka å speile meg i dems situasjon. Men glem det, klarer ikke å se poenget med å få den til å gå opp hele tia

Gapestok eller ikke, mange måter å filosofere seg frem til det på, er man skikkelig trangsynt kan man jo kalle systemet man har på f eks qxl gapestokk Du gidder liksom ikke å handle med en som har 1 % posetiv og 99 % useriøs. Trykker du på dem rette tastene kommer jo værstingene frem... Og uthengt blir dem jo, spørs jo bare om hvordan man pakker det inn visuelt på et forum eller salgssted på nett... Får bare ikke håpe at salgs folka på radiostyrt får slike medaljer og annen fnask får å selge mest mulig. Virker som mange voksne på nett synes det er stas. Og det igjen ødelegger for en som faktisk er en seriøs første gangs selger....Han har jo nada medljer og annet stæsj vi brukere lissom skal bruke som en pekepinn på hvordan selger er. Dette kan man jo gjenspeile i, hvis brukere skulle få ris eller ros for innleggene sine eller svar.

Jeg driter i all ot og usaklige innleg egentlig. " nesten " Men ikke usakligheter i tråder hvor folk spør om tips eller råd. Hva det enn måtte være innene rc. Men folk som f eks har hatt rc bil i 2 mnd skal jekke seg litt ned, samt ikke pese folk som virkelig er dreven i gamet. Bare fordi dem sitter bak sitt tastatur og skjerm og er avstandstøff og full av hormoner...

Men for at moderator skal få en lettere jobb må mann bli litt " gestapo " i mine øyne. Ergo rense ut med høygaffel. Men det blir vanskelig. Et eks er jero greia, leste et innlegg om at en som hadde frika hele motoren pga jero på første draget..Hmmm etter min mening er det lettere å vinne i lotto en å greie det der... Men erfarne folk skjønner jo at det ikke har noe med fuelen å gjøre... Ergo å angripe fuelen er jo helt feil, og er det bare uerfarne folk som svarer. Ja da blir det feil i mine øyne... Men ballangsegangen her er vanskelig.

Jeg har f eks noen motorer som har surra lenge i jero, funker fint til mitt bruk. Ikke er dem slitte eller fæle etter noen kanner heller... Men har liksom ikke testa 100 motorer heller. Og hadde jeg sagt det i et innlegg hadde jeg fått grise pepper.... Men synes seff andre fuel merker er bedre, men dem dauer ikke av jero etter 2 min heller...

Så igjen, det er mange ting som blir vanskelige i 2008, men vi får se. Takk for dette året. Nå skal jeg ned å lade ib celler, får håpe ikke dem smeller
                              sigpic
                              http://www.kyosho.no/

Comment

Kjempebra med gode tilbakemeldinger. Moderator-teamet og jeg er i ferd med å legge noen slagplaner for 2008 nå for hvordan vi kan gjøre forumet bedre og heve kvaliteten betraktelig.
                                Det er noen nye moderatorer på vei inn og teamet vil bli presentert så fort det er klart om noen dager.
                                mvh, Espen Grimsgaard ('75)
                                [[ har en kunst-pause.. ]]

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 8,163   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, gaffelape.
                                Working...
                                X