Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kundeservice Hobbyking

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hehe.. Synes det er useriøst. Andre nettsider jeg bruker gjør ikke dette.
    Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

    Comment


    • #17
      Originally posted by Odd-M View Post
      Hehe.. Synes det er useriøst. Andre nettsider jeg bruker gjør ikke dette.
      HK har mye å hente å løse de sakene de får raskere, i det hele tatt innrømme at de gjør feil.
      På en annen side så er det svært lite tull for min del med de, men når det går feil så står de på sitt helt klart. (Se lengre ned)

      Jeg har fulgt med på en del kommentarer hos HK og det er mange som er frustrerte over lang tid før problemer blir løst.
      Nå som de har lagre stort sett på hvert kontinent som gir de utbytte, så burde de helt klar stramme opp dette og se en del ting på en mer vestlig måte når det kommer til kunderettigheter. Mulig noe av saken ligger der, samtidig så vet de at de selger mye så billig at de likevel vil selge og gir F?

      Selv har jeg en sak mot de nå der de sier de er på en "Investigation" på en pakke med batterier som aldri kom lengre enn til Singapore.
      Epost-utveksling har pågått snart ett halvt år nå, uten at denne utredningen med Singapore har gitt noe utslag i min retning.
      Jeg har gitt de frist ut uken som var til å refundere pengene ellers så vil jeg sette opp en sak med PayPal. Ingen reaksjon enda.
      Så, det jeg tror er at de heller vi la sakene gå dit og deretter løse det da, sånn det ser ut er dette enn uthalingstaktikk enn riktig kundebehandling... Mange gir nok opp og de har tjent pengene sine likevel.

      Ser her:
      File a claim with PayPal against Hobby King?
      Poor customer service-Hobby King

      Så om det er en sak der du har rett på pengene tilbake, så ta det opp med Paypal, av det jeg leser på nett, så løser det seg da.
      Og om du handler hos HK uten Paypal, så begynn med en gang. Da har du muligheten til å klage å få pengene tilbake hvertfall.
      5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
      Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

      Comment


      • #18
        Det er 45 dagers frist med Paypal, fra det tidspunktet du betaler. Så det vil ikke hjelpe deg tror jeg.

        Jeg har fått alt jeg har bestilt, så ikke noe problem sånn sett. Hadde det ikke vært for deres latterlige priser på mye forskjellig, så hadde de nok vært "out of business" for lenge siden. Etter hva jeg har hørt og lest så kan man nesten bare glemme reklamasjoner mot dem. Det fører aldri frem.
        Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

        Comment


        • #19
          Ja, eller er det kun 30 dager? Mulig man har 45 nå og 30 dager før...
          Men jeg tror fortsatt du kan åpne en sak der likevel under andre årsaker når ting ikke blir løst innen denne fristen. Men mulig jeg tar feil her altså.

          De har forsåvidt "løst" det når jeg bestilte på nytt med å gi meg rabatt og sendte batteriene jeg bestilte på nytt med ekspress.
          Uten at jeg ba om dette på den nye bestillingen. Men det er likevel en differanse som ikke tilsvarer det tapet jeg hadde.

          Sjekket idag og saken står fortsatt under uløst, de har hvertfall ikke slettet eller satt saken til løst.
          Det burde de heller ikke gjøre når de ser hvor mye jeg har handlet der de siste årene hehe...


          Men men, er nok greit å være på hugget å ta dette med Paypal før det har gått 30 dager tydeligvis.
          5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
          Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

          Comment


          • #20
            Det står 45 dager på sidene til Paypal.
            Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

            Comment


            • #21
              Ja jeg forsetter å slite litt med HK. Kjøpte en liten bil av de for ganske mange måneder siden. Den smurte jeg i en betongvegg ga ske kjapt og trenger deler. Support på deler er de heller dårlige på, "backorder" på fjerde måneden nå...

              Så fikk jeg er forsendelse med batteri for litt siden. Ett batteri er helt dødt. Kontaktet support chat som ba meg sende dem bildebevis. Så ble gjort. De igjen ba meg sende mail med de samme bildene til en mailadresse. Jeg får samtidig beskjed om at jeg vil få penger tilbake, store credit eller nytt batteri tilsendt. Etter lang tid får jeg svar på den siste mailen, med henvisning til deres FAQ-side og de ber meg fylle ut et returneringsskjema. Via den siden blir man forledet ut til "ingenting". Returfrakt ser det ut til at jeg må betale selv i følge FAQ. På et batteri til $13...

              Politikken ser ut til å være å dra ut tiden og trette ut kunden, til de er utenfor deres selverklærte garantitid på 30 dager. Akkurat som jeg har lest i andre tilfeller.

              Lesson learned. Aldri mer bestilling fra Hobbyking for min del.
              Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

              Comment


              • #22
                Har også siklet litt på en liten billig bil fra HK men er reservert pga. kvalitet og deletilgang. Etter å ha lest din erfaring så er saken avgjort, det blir ikke bil derfra. Takk for tips

                Batterier er en annen sak, i hvert fall for meg. Å kjøpe batterier fra HK er bingolotto. Bingolotto er moro det bare prisen er lav nok, og det er den hos HobbyKing. Jeg har kjøpt ca 25 kjørebatterier fra dem opp gjennom årene og jeg har fått jackpot på alle sammen.

                Kommer det en dag der jeg får tilsendt et dødt batteri så fører jeg det på kontoen for bingolottotap og fortsetter å handle.
                sigpic Kenneth Skulstad
                70 mod. med dilla på Tamiya: Pajero, Blackfoot, Brat, SRB, M38, FAV, WW2, High-Lift, Grasshopper, Lunchbox, Street Rover, XR311, Stadium Blitzer, Hotshot, F-150, CC-01, CR-01, TT-01, M-chassis, TLT, F103RM, FF-03 Volvo 850. Traxxas: Slash 4x4, Slash XL-5, E-Maxx, Stampede. Venom Creeper. Axial: SCX10.

                Comment


                • #23
                  Nå er det jo ikke så grusomt mye å spare på lipo lenger da.
                  Ta en titt på prisene til www.rc-batteri.no f.eks
                  evt. www.rcpro.no
                  Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                  - NiceShot.no

                  Comment


                  • #24
                    Problemet er ikke nødvendigvis prisene, men utvalget. Jeg ser f.eks. etter batterier som kan brukes i touring modified, de eneste jeg har funnet her til lands er et hos Antrade og et hos RC Companiet, begge til nær 900,-+frakt. Det er fire batterier hos Hobbyking det...

                    Originally posted by Odd-M View Post
                    Politikken ser ut til å være å dra ut tiden og trette ut kunden, til de er utenfor deres selverklærte garantitid på 30 dager. Akkurat som jeg har lest i andre tilfeller.

                    Lesson learned. Aldri mer bestilling fra Hobbyking for min del.
                    Opprett en sak hos Paypal. Da får du både svar og pengene dine tilbake.
                    Team RC Companiet - Minicupen.no
                    VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                    Comment


                    • #25
                      www.rc-batteri.no har i alle fall normalt inne standard 5000mAh 50C touring og 4000mAh 2S stickpacks.
                      Men det er jo tomt nå.. får inn fler i April.

                      Send en forespørsel på det du vil ha, så tenker jeg det ordner seg.
                      Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                      - NiceShot.no

                      Comment


                      • #26
                        Kvaliteten på batteriene deres mener jeg følger prisen. Ser på laderen at det er ujevn cellespenning etter å ha kjørt 3S ned til lipokutt. En celle kan være 3.0V, en annen 3.8V. Dette er den rimelige Turnigy-serien. Nanotech ser ut til å være bedre, men de er også veldig mye dyrere, nesten vanlig prisnivå.

                        På f.eks Haiyin, som Elefun pusher, vil det på samme bil og innstillinger være veldig lik cellespenning.
                        RCPro her hvor jeg bor selger Gens Ace som skal være gode, men har også deres eget merke Edgetech. Veldig mange i miljøet her skryter voldsomt av disse batteriene. Fra mitt ståsted avviker de imidlertid på størrelse. De er typisk litt lengre og flatere, kanskje veldig greit for de som driver med fly men i en bil er jo det meste tilpasset den vanlige hardcase-størrelsen. Men kan varmt anbefale å handle fra RCPro. Gutta er ærlige, driver selv med RC og kan hobbyen, hvilket leder til fornuftige tips og råd.
                        Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                        Comment


                        • #27
                          Jeg har bare hatt gode erfaringer med de vanlige Turnigy batteriene. Holdt seg godt i flere år så lenge de har fått rett behandling.

                          Originally posted by xilian View Post
                          www.rc-batteri.no har i alle fall normalt inne standard 5000mAh 50C touring og 4000mAh 2S stickpacks.
                          Men det er jo tomt nå.. får inn fler i April.

                          Send en forespørsel på det du vil ha, så tenker jeg det ordner seg.
                          Lenge siden jeg har sett de har hatt inne noe på RC-batteri. 5000 mAh er uansett i minste laget, og hvis jeg må be butikken bestille opp til meg kan jeg jo like godt bestille fra utlandet selv. Mindre jobb, jeg får det raskere og det blir billigere.
                          Team RC Companiet - Minicupen.no
                          VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by >Jonas< View Post
                            Lenge siden jeg har sett de har hatt inne noe på RC-batteri. 5000 mAh er uansett i minste laget, og hvis jeg må be butikken bestille opp til meg kan jeg jo like godt bestille fra utlandet selv. Mindre jobb, jeg får det raskere og det blir billigere.

                            Hvilken modeller er det som er mest aktuellt så tar vi gjerne inn flere modeller på rc-batteri.no
                            Rasmus Fauske
                            http://www.rc-batteri.no
                            TDR, Rush 750, MD7, MD6, Pantera 50 (XE), Savage XSS, Night Crawler

                            Comment


                            • #29
                              Gjerne rundt 7000 mAh og 70-80C, EFRA/ROAR godkjente.
                              Team RC Companiet - Minicupen.no
                              VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by >Jonas< View Post
                                Gjerne rundt 7000 mAh og 70-80C, EFRA/ROAR godkjente.
                                Reelle 70-80C pakker har ingen, 4mm banan kontaktene smelter lenge før det.

                                Men ser Gens 7000/50C efra godkjent havner på ca. 650-700,- om jeg skal ta det inn, er den prisen urimelig synes dere ? Er ikke vits å ta inn om det er dyrere enn det en vil betale for det
                                Rasmus Fauske
                                http://www.rc-batteri.no
                                TDR, Rush 750, MD7, MD6, Pantera 50 (XE), Savage XSS, Night Crawler

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X