Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kundeservice Hobbyking

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    fatter ikke du gidder. Greit å spare noen få kroner altså, men alt det surret rundt da.
    Jeg fikk ei dårlig pakke fra Elefun en gang i tida. én mail, og ny pakke i posten dagen etter.

    Batteriet fulgte med i Multiplex sett, så man måtte åpne embalasje og esker for å se batteriet.
    Ellers hadde jeg ikke fått det i det hele tatt...
    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
    - NiceShot.no

    Comment


    • #47
      De norske butikkene er som regel både ekstremt raske til å sende og har glimrende kundeservice. Handel også mye her i Norge, mest av elefun.no, samirc.no og min lokale rc-pusher rcpro.no. Jeg har til dags dato ikke opplevd noe tull fra dem.

      Årsaken til at jeg følger opp denne og legger ut her er todelt. For det første er det en prinsippsak, produktet skal virke uansett hva det er, koster eller hvem som selger. For det andre er det ment som skrekk og advarsel mot Hobbyking, til allmenn nytte. Kan vel si det slik at det ikke blir mange nye bestillinger fra meg den veien.

      Nå ser jeg også at de omsider har fått inn reservedeler til en bil jeg kjøpte der og ingen andre har deler til, som har ligget brakk i et halv år i vente på deler. O jubel.....
      Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

      Comment


      • #48
        Da er vi enige da.. hehe..
        Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
        - NiceShot.no

        Comment


        • #49
          Opprett sak hos Paypal med en gang. Da skal du se at Hobbyking plutselig blir litt mer interessert. Når det er sagt er det flere norske butikker jeg har varierende erfaringer med enn utenlandske...
          Team RC Companiet - Minicupen.no
          VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

          Comment


          • #50
            Paypal er satt på saken, men den er for gammel til at de lager en formell sak av det.
            Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

            Comment


            • #51
              Originally posted by Nitewlkr View Post
              Har bestillt fra HK (3 batterier) og aldri mer..... De brukte først 3 uker på å gi meg ett tracking nummer,deretter har jeg nå ventet 4 uker og pakken står fortsatt med status forlatt avsender land 7 feb. (Fra NADI airport... ) og enda sier de at de trenger mer tid til å undersøke før jeg kan få en refund....
              Update... Fikk for 3 uker siden refund fra de. Og igår så kom plutselig fedex på døren med pakken.
              Skjønner ikke hva som har skjedd da pakken opprinnelig hadde sporingsnummer fra Speedpost (posten)
              Så da ble det 3 batterier free of charge

              Comment


              • #52
                Siste nytt i min sak:
                Jeg sendte den mailen til support som de ønsket. Der fikk jeg overraskende raskt svar, til HK å være. De mener at de nå er utenfor deres selverklærte 30 dagers garanti, saken er foreldet og jeg har ikke noe krav. At jeg sendte første klage 9. mars, 2-3 uker etter at jeg mottok varene, og siden har purret en rekke ganger ser ikke ut til å bety noe. Vi hadde jo nå kommet til 24. april og det er aaalt for sent å reklamere på ødelagte produkter. Kundeservice..?

                Well guess what, jeg gir meg ikke så lett. Det hadde vært billigere for dem å bare sende meg et nytt batteri, enn å bruke tid på å besvare mine henvendelser.
                Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                Comment


                • #53
                  Hobbyking er jo litt artige da. Etter et avslag og to ukers tystnad, så får jeg plutselig en mail, som på nytt instruerer meg om å sende den samme informasjonen som jeg allerede har sendt dem flere ganger. Javel.. Nok en gang fra en nytt navn. Det får meg til å lure litt på om de egentlig har system og rutiner for behandling av klager?
                  Sannelig skal jeg klare å sende bilder og info en gang til.

                  Paypal av forøvrig avvist klagen fra meg, med en begrunnelse jeg ikke forstår mye av.
                  Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                  Comment


                  • #54
                    Nå vil de, i tillegg til bildedokumentasjon, at jeg skal filme problemet og legge det ut på Youtube, merket med en kode slik at de finner det igjen. Eeeh..?
                    Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                    Comment


                    • #55
                      Hehehe.... Dette kan bli bra det. Evt. bedre
                      Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                      - NiceShot.no

                      Comment


                      • #56
                        Dette er morsomt å følge med på!
                        Tamiya TT01 - Tamiya MK.1 TGX - Tamiya M-06 - Tamiya M-03 - Tamiya F104W
                        Maxam Truggy - SCX10 Rubicon - ECX Smash - Kyosho Inferno (EL)

                        Comment


                        • #57
                          Ja, jeg styrer jo litt med dette fremdeles. Artig å se hvor lenge de er villige til å dra på saken...

                          Siste nytt:
                          Jeg svarte HK at jeg ikke hadde utstyr for å ta opp film, men sendte dem noen flotte foto i stedet (for tredje eller fjerde gang? har mistet tellinga...) der jeg måler batteriet med et multimeter. Svaret;
                          "We are sorry to learn about your battery issue and we would like to ask you a few questions in order to assist you. The battery warranty period is for 30 days from the date received. Any battery outside of this date is not covered by warrantyPlease provide us with the following information so that we can further assist you: If you have already attached photos please ensure they meet the requirements below.
                          Please connect the batteries to a DIGITAL multimeter and take a picture of each cell showing the voltage. Please measure each cell individually not the cumulative voltage across the balance lead. Please ensure you clearly show the warranty code, and how the battery is connected to the multimeter on the photo(s). The voltage must be displayed to the second decimal point (e.g. 4.20v) A warranty claim will only be processed once we confirm the fault. All photos should not exceed 250kb
                          You MUST use a multimeter for a successful claim as other methods may be rejected.
                          http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...t_Display.html

                          If you have more than one battery then please carefully label each picture file to ensure that we know what battery you are referencing; e.g Batt1Cell1, Batt1Cell2 Batt2Cell1 Batt2Cell2"

                          De vil altså ha bilder på nytt, de må være klare men likevel ikke over en viss størrelse(?), og ber meg om å bruke et digitalt multimeter. Vel, er det ikke et digitalt jeg bruker på det bildet? Jeg har ikke gitt opp ennå..

                          Click image for larger version

Name:	20140309_120041.jpg
Views:	1
Size:	48.1 KB
ID:	782797
                          Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                          Comment


                          • #58
                            Du må jo gjør så di sier da! Må hver enkelt celle, ikke alle cellene totalt som du har gjort på dette bildet.

                            Comment


                            • #59
                              Det er jeg da fullstendig klar over, men det var noe de fant på nå etter at jeg har sendt dem de samme bildene flere ganger til flere forskjellige personer.. Les tråden
                              Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                              Comment


                              • #60
                                Ja er ikke dem bra herlige

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X