Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kjøp av rc bil, noen par spørsmål.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    du kan no og sjå på slash 4x4..då har du 4wd og børstelaust...
    Cato Risholm, fullt hobbyrom...

    Comment


    • #17
      Se på 1/8 scala biler,buggy eller truggy. De er de beste bilene til å hoppe med. Går til en hvis grad å hoppe med monster truck også,men lettere å kontrollere buggy eller truggy.
      Da er det et valg om du vil ha 2 eller 4 hjulstrekk..
      Stor forskjell på 2wd og 4wd ute i terrenget.
      Å det er du som må besteme om du vil ha nito eller elektro.
      Nå har du fått mange flotte svar på elekto iallefall.
      Med nitro så trenger du mer tolmodighet og lærevillig,det er ikke en lett oppgave å få til nitro første gangen,den skal innkjøres,tunes,ikke kjøres varm,alltid vedlikehold etter kjøring,ikke like start vennlig hver gang,nitro søl,osv osv..
      men vil du lære nitro,så for alldel må du prøve det
      sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

      Comment


      • #18
        ev gå for en brukt hpi baja bensinbil... den e artig i sandtak o.l... mindre tuning enn nitro og lang køyretid...og billig bensin...men litt over budsjettet ditt kanskje...men får en brukt for ca 5000...
        Cato Risholm, fullt hobbyrom...

        Comment


        • #19
          Virker som det blir elektrisk, eneste som ikke er fult så kult med elektrisk er jo lyden, er flott at det er stille, for da har du flere plasser å kjøre på, men allikevel så syns jeg lyden fra nitro biler er ganske så tøff.

          Var innom himoto i Oslo, de hadde ikke så mange biler på lager, men de anbefalte helt klart elektrisk. Dog de hadde en Losi Desert Truck der, som de evt. kunne sette i en børsteløs motor for meg, eller jeg kunne vente til de evt. fikk Traxxas Rustler VXL på lager igjen, som er bilen jeg egentlig kan se for meg passer fint. Noen som har en formening om Losi Desert Truck? Samt om hvordan det ville vært å putte en børsteløs motor i den?

          @carish: Tja, liker ikke helt utseende på de short course(eller hva de kalles) bilene får å være ærlig, har egentlig falt for truggy/buggy looken.

          @olafand2 du sier jeg burde se på 1/8 scale biler, men jeg syns det er ytterst få elektriske biler i den størrelsen? Virker som de fleste er 1/10, dog 1/10 er vel greit nok?
          Last edited by Nitrius; 23 August 2010, 18:21.
          TLR 22

          Comment


          • #20
            Er stortsett buggy biler som er i elektro i 1/8,kommet noen truggy også.De har vel også stortsett en fra pris på rundt 4000 også.
            Men en 1/10 er jo også en grei bil selvsagt.
            Men større bil,bedre fremkommelighet.
            sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

            Comment


            • #21
              er no nåken 1/8 biler på markedet,eller du kan konvertere en nitro til el...men blir vel gjerne litt over budsjettet..men rustler vxl er en hysterisk bil,har hatt den sjøl og den tåle temmelig masse bank...ville heller kjøpt den enn desert trucken trur eg..men e nok en grei bil d og..ligge no og en brukt speed-t her til 1800..
              Cato Risholm, fullt hobbyrom...

              Comment


              • #22
                du kan klare d innenfor budsjettet med å kjøpe en brukt roller og konvertere den til brushless,og som olafand seie,større bil bedre fremkommelighet og kraftigere bygd..men eg har hatt rustler vxl,morsom bil og tåle masse...
                Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                Comment


                • #23
                  sorry,litt dobbeltposting her...
                  Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                  Comment


                  • #24
                    Losi Speed-T
                    Losi Desert Truck (dog må vist bygges om til børsteløs)
                    Traxxas Rustler VXL
                    Traxxas E-Revo 1/16 (1/10 utgaven til rundt 6000kr blir i dyreste laget) Blir vel i minste laget størrelsemessig, så denne ligger isåfall nederst på lista.

                    Er vel de bilene jeg kan se for meg. Er vel Rustler VXL som frister mest, men virker som den er utsolgt de fleste steder. Hvordan er Losi Speed-T kontra Traxxas Rustler VXL? Så og si like bortsett fra de kommer med litt forskjellige dekk?
                    TLR 22

                    Comment


                    • #25
                      Her er det Rusler http://www.globy.no/productview/20204801/
                      og her http://www.modellers.com/Avdelinger/...G-JTE3707.aspx
                      og her http://rcshop.mystore.no/ds_product_...oducts_id/3763
                      sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

                      Comment


                      • #26
                        ulike dekk og rustleren er vanntett.. og trur den tåler meir,men skal ikkje påstå d...kanskje meir hop-ups å få til rustleren og...
                        ev denne 1/8:http://www.modellbil.no/shop/product...ducts_id=22628
                        Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                        Comment


                        • #27
                          Det er vel slik at Speed-T bilen har litt bedre radio og receiver som følger med enn hva som sitteri Rustler VLX'en?
                          TLR 22

                          Comment


                          • #28
                            ja,kanskje...men sjå på lrp bilen du...då får du 4wd og større bil...ikkje so masse dyrare...
                            Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                            Comment


                            • #29
                              Ser fin ut den, men virker som det da vil ta en stund før jeg får bilen, og det vet jeg ikke om jeg vil, vil helst ha bilen kjappest mulig, hehe. Står at "Varen er bestilt fra leverandøren" var innom lrp.cc siden, og der står det at bilen ikke tilgjengelig for øyeblikket heller, så jeg vil tippe det tar en god stund før jeg hadde fått bilen.

                              Men ettersom bilene blir større, vil ikke hastigheten bli litt redusert da? Eller er det kompensert med større/bedre elektrisk/børsteløs motor? Og LRP er det noe kjent merke? Tenker på at det kanskje blir litt vanskeligere å få tak i deler...


                              Edit: Mens vi snakker om 1/8 biler, hva med en Kyosho Inferno VE?
                              Last edited by Nitrius; 23 August 2010, 20:56.
                              TLR 22

                              Comment


                              • #30
                                Ja hvorfor ikke
                                Den er en bra bil,høy fart også
                                sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X