Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger hjelp 1/8 buggy

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by stigv View Post
    @Samen
    Med fare for å fornærme en merkestilhenger....det er absolutt ikke meningen.
    Alt er vel relativt, men en styrespindel til 525,- kroner faller ikke meg akkurat å være rimelig...ei heller støtdempertårn til 645,-. Drivaksler fram og bak til hhv 265,- og 295 kroner stykket...
    Jeg har sannsynligvs dårlig grunnlag for å uttale meg om delepriser...mulig de jeg har dratt fram her ikke akkurat er slitedeler heler på denne bilen... men likevel er det rimelig kostbare deler hvis jeg sammenligner med prisene på tilsvarende deler til f.eks. HPI Vorza - omtrent dpbbel pris på det meste av deler.
    Deleprisene har jeg hentet fra kyoshotrondheim.no - kategorien Inferno 777/MP series - mulig det er feil kategori?

Hva ville du i tilfelle jeg skulle ombestemme meg anbefale som motor, ESC og servo i en MP9?

...og hva er den store forskjelen mellom VE og MP9E ?
    Jeg er ikke fornærma i det hele tatt. styrespindlene ødelegger du ikke, så enkelt er det. Dempertårna er dyre ja, men som sagt -18% i KRS butikk, og det er den i Trh. Drivaksler selges i par, ikke enkeltvis. Mellomaksler selges enkeltvis.

Motor/ESC har jeg ikke mye greie på. servo: Savox eller Futaba er sikre kort der.
    VE er en 1/10 modell som ikke tåler all verden, hverken i plast eller elektronikk.....
    HPI Vorza er en grei bil, hvis du skal leke. På bane er denne ikke egnet sammenlignet med racebiler.

Og igjen, husk at Kyosho Trh som KRS butikk er forpliktet til å selge deler til racebiler og raceutstyr med minimum 18% rabatt.....

Comment

Da har jeg kikket enda litt mer rundt forbi....

Caster Racing EX-1 PRO seiler opp som favoritt dersom det ikke blir RTR. Billige deler og god omtale både i presse og på flere forum er med på å gjøre at denne fortsatt henger med. Usikkerhetsmomenter er at jeg ikke har klart å finne ut om man kan sette i en skikkelig motor i den. Hjemmesiden til produsenten sier den har en fysisk begrensning på motorstørrelse som f.eks. utelukker en Mamba monster 2650.....det er i tilfelle en smule kipt.

HPI Vorza er fremdeles RTR-favoritten.
      Ja, Caster roses opp i skyene av noen få som markedsfører den veldig aggressivt på diverse fora. Kjøres vel lite av den rundt omkring. For meg minner den om en eldre Mugen (MBX5) i løsningene. Skaff deg i så fall EX-1.5, (og ikke den første EX-1). Men den har lite plass til motor som du sier. Hva med en MUGEN MBX6 ECO? God plass til motor i den, solid også... men det er jo smak og behag dette her
      XB9E & Hacker 6S | MBX6e Tekno V4 & Tekin 6S | XRay T2 | Ass B44 | Axial SCX10

Comment

Originally posted by Samen View Post
        VE er en 1/10 modell som ikke tåler all verden, hverken i plast eller elektronikk.....
        HPI Vorza er en grei bil, hvis du skal leke. På bane er denne ikke egnet sammenlignet med racebiler.

Og igjen, husk at Kyosho Trh som KRS butikk er forpliktet til å selge deler til racebiler og raceutstyr med minimum 18% rabatt.....
        ..Tenkte på Inferno VE Race Spec....vs MP9E..?

Vorza vs MP9E .... Vorza er leke og hejebil mens MP9E er mer banebil?

I forhold til rabatter på Kyoshobutikken - er det veiledende pris det opereres med på nettsidene, altså den prisen rabattene skal regnes ut ifra?
        Mugen Seiki MBX-6 Eco | Tekin RX8 / T8 1900KV | Spektrum DX3C | Savöx

Comment

..Tenkte på Inferno VE Race Spec....vs MP9E..?

Vorza vs MP9E .... Vorza er leke og hejebil mens MP9E er mer banebil?

I forhold til rabatter på Kyoshobutikken - er det veiledende pris det opereres med på nettsidene, altså den prisen rabattene skal regnes ut ifra?
          Da er jeg med.
          VE'n er en litt billigere utgave enn MP9e, fordelen er jo at du får med god ESC og motor i prisen. Den er godt justerbar og fungerer nok greit på bane. MP9 er uten tvil en bedre banebil, men det er jo en dyrere løsning.......

Vorza/MP9e, det stemmer.

Veiledende priser finner du på kyosho.no, disse skal det trekkes 18% fra i KRS butikker.

Comment

Hvorfor er Vorza uegnet på bane? Har selv en slik, og etter hva jeg kan se er det meste av deler hentet fra HB D8. Det burde vel da også gi den likt utgangspunkt i forhold til justeringer.

Comment

Det burde kanskje.........
              Sett endel slike på bane, og de er bare ikke like godt egnet som en probil. Men, det er forsåvidt ikke HPIs intensjon med bilen heller.

Comment

Betyr det at HB D8 ikke er en probil? Er vel kanskje elektronikken som gjør vekt/vektfordelingen vanskelig i forhold til en fuel bil. MP9E har stort sett samme plasseringen på elektronikken som en Vorza, kanskje litt mer sentrert. Så for meg ser det ut som om man kan sammenligne en Vorza med en MP9E på samme måte som man kan sammenligne en D8 med en MP9.

Comment

D8 er en probil, men at en annen bil er basert på den gjør ikke den til probil.............

Det er jo forsåvidt riktig at man kan sammenligne Vorza og MP9, men utfallet er gitt. Å sammenligne en probil med en som er basert/inspirert av en probil, er meningsløst(På bane, vel og merke).
                  Da kan man like godt sammenligne HB D8 med Inferno 7,5 og si at Infernoen er like god på bane som D8.

Comment

hvor mye kommer du til å kjøre på bane da? jeg tror du får utnytta en vorza best jeg men..
                    1:5 MCD Ultimate|1:5 HPI baja 5b ss med masse option | 1:5 HPI baja 5b karbon edition by Ivers |1:10 traxxas summit|1:8 HPI Vorza

Comment

Nei, si det, du... er slettes ikke sikker det blir så mye banekjøring, men man vet jo ikke. Regner meg selv som helt fersk på dette med RC, så man vet jo aldri om man får lyst til å kjøre mer og mer på bane heller. Bor jo ikke mer en 10-12 minutter unna banen på Hegstadmyra utenfor Trondheim så tilgangen til bane er absolutt til stede.

Har tre gutter på 2, 8 og 11 som alle tre synes det er morsomt med RCbil. Størstemann har en 1/10-buggy og sparer til bil nummer to. Mellomstemann har akkurat begynt å spare til egen bil. Og sammen har vi en HPI Wheely King - favoritten til minstemann på 2.... Størstemann har lyst til å dra ned på banen og kjøre..og da må jo far være med.

Ikke enkelt dette. Har lyst på en bil jeg ikke trenger å være hysterisk redd for å kjøre i stykker deler på. Samtidig har jeg lyst til å ha en bil som tåler litt hopp og sprett.

Comment

Nei, si det, du... er slettes ikke sikker det blir så mye banekjøring, men man vet jo ikke. Regner meg selv som helt fersk på dette med RC, så man vet jo aldri om man får lyst til å kjøre mer og mer på bane heller. Bor jo ikke mer en 10-12 minutter unna banen på Hegstadmyra utenfor Trondheim så tilgangen til bane er absolutt til stede.

Har tre gutter på 2, 8 og 11 som alle tre synes det er morsomt med RCbil. Størstemann har en 1/10-buggy og sparer til bil nummer to. Mellomstemann har akkurat begynt å spare til egen bil. Og sammen har vi en HPI Wheely King - favoritten til minstemann på 2.... Størstemann har lyst til å dra ned på banen og kjøre..og da må jo far være med.

Ikke enkelt dette. Har lyst på en bil jeg ikke trenger å være hysterisk redd for å kjøre i stykker deler på. Samtidig har jeg lyst til å ha en bil som tåler litt hopp og sprett.
                        Jeg tror at til ditt bruk ("vanlig" bruk) vil Vorzaen være bra. Den er slett ikke dårlig på bane, men det er ikke den bilen du kjøper om du kun skal kjøre løp, være med i mesterskap etc. men om du skal herje mye, hoppe, og kjøre på bane av og til, tror jeg den er vel egnet. Har den for dårlig handling på bane, er det jo små forandringer som dekk, demping etc som kan gjøre stor forskjell der.

Hørte noen nevnte at Kyosho DBX ikke var noe særlig... må si meg uenig i dette. Jeg bruker den til å herje i hagen/gata med, samt å kjøre på bane enkelte ganger. Jeg har nitroutgaven og har konvertert den til børsteløs. Den drar på bakhjula når du nyser på fjernkontrollen og gjør 90++km/t, har fått mange luftige svev med den og har enda ikke ødelagt noe. men om du skal kjøre på bane sammen med andre så er kanskje ikke 1/10 noe å satse på nei... (men så er DBXen egentlig 1/9 skala, og er lite som skiller den fra 1/8 )
                        Tror som sagt Vorza ville vært det klokeste valget. Caster er vel greie, men igjen ikke så solide....
                        Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
                        Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

Comment

må si meg enig med savagery.. min vorza har hvertfall vært smertefri så langt å det blir brukt skikkelig
                          1:5 MCD Ultimate|1:5 HPI baja 5b ss med masse option | 1:5 HPI baja 5b karbon edition by Ivers |1:10 traxxas summit|1:8 HPI Vorza

Comment

Takk for innspill gutter - det har vært til stor hjelp!

@savagery - 90++ og bakhjulskjøring med DBX høres rått ut. Tror ikke man klarer det med en original DBX VE? Hva slags oppsette r det du kjører?

@samen - var innom kyosho Trondheim i går. Spurte på pris på MP9e - fikk til svar at prisene på nettet var de som gjaldt. Spurte ikke direkte om noen racerabatt, men kameraten bak disken virket i det store og hele ikke interessert i å selge meg en MP9 og mente komplett bil ville koste meg rundt 15.000,-. Han ville heller pushe meg en Inferno VE Race Spec han hadde i butikken. Hadde forøvrig en meget hyggelig samtale med ham om forskjeller mellom Inferno VE og MP9e, oppsett på biler, banekjøring osv.

Slik ståa nå er så ser det ut til at jeg blir å handle meg en HPI Vorza. Det kom ned til den eller en Inferno VE. Avveiningene ble da at Infernoen vinner på deletilgang i Trondheim, bedre radio og muligens bedre handling på bane - men - Vorza vinner på bedre/kraftigere motor+ESC combo, den har aludempere (første 'nødvendige' upgrade på Inferno VE i følge kameraten på Kyosho Trondheim) og skal etter sigende være en meget solid bil.

Så får vi heller se om en kitbil kommer inn i garasjen på et seinere tidspunkt, og da ligger en MP9e høyt på lista, eller kanskje noe annet..?

Comment

Da ser det faktisk ut til at det blir en Mugen MBX 6 Eco på meg
                              ..uten elektronikk, så da må man vel ut og kikke litt mer på det store internettet....

Comment

grattis med bil. Venter selv på en mp9 tki fra samen som jeg skal bruke e-conversion kit på hvor jeg har bestilt en billig turnigy combo fra hobbyking som skal visstnok være bra.

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X