Tror jeg vet hva Trygve tenkte på.
Ikke noe galt i å kjøre klubbløp.
Det er bare bra med tanke på rekruttering og sånt.
Men jeg husker en tid tilbake da jeg satt i forbundet.
Da var det en diskusjon mellom meg og en annen part i styret om man skulle nekte Sørlandsklubbene å arrangere den da så populære Sørcup.
Det var, og muligens fortsatt er, Nmf sitt rett til navnet på løpet som er problemet.
Sør,nord,nasjonal,norges,øst,vest, region etc. var visstnok noe Nmf hadde rettighetene til.
Det hører til historien at sørlandsklubber som arrangerte denne serien ikke var med i nmf enda, og personen som ville vurdere å nekte de å arrangere ville ha de med i nmf.
Jeg var forresten på Sørcup sin side........
Siste eksempel var NM 1:8track i Kodal som ble avlyst.
Man kunne arrangert løpet uten offesiell Norgesmester, men da kunne ikke løpet blitt kallt Norgesmesterskap eller lignende.
Kanskje man kunne kallt løpet kåring av Norges beste 1:8tr fører? Ikke vet jeg.
Men uansett. Lykke til med Østlands serien. Tror ikke det blir noe problem.
Mer løp=mer morro.
Helge
Ikke noe galt i å kjøre klubbløp.
Det er bare bra med tanke på rekruttering og sånt.
Men jeg husker en tid tilbake da jeg satt i forbundet.
Da var det en diskusjon mellom meg og en annen part i styret om man skulle nekte Sørlandsklubbene å arrangere den da så populære Sørcup.
Det var, og muligens fortsatt er, Nmf sitt rett til navnet på løpet som er problemet.
Sør,nord,nasjonal,norges,øst,vest, region etc. var visstnok noe Nmf hadde rettighetene til.
Det hører til historien at sørlandsklubber som arrangerte denne serien ikke var med i nmf enda, og personen som ville vurdere å nekte de å arrangere ville ha de med i nmf.
Jeg var forresten på Sørcup sin side........
Siste eksempel var NM 1:8track i Kodal som ble avlyst.
Man kunne arrangert løpet uten offesiell Norgesmester, men da kunne ikke løpet blitt kallt Norgesmesterskap eller lignende.
Kanskje man kunne kallt løpet kåring av Norges beste 1:8tr fører? Ikke vet jeg.
Men uansett. Lykke til med Østlands serien. Tror ikke det blir noe problem.
Mer løp=mer morro.
Helge

Comment