Unconfigured Ad Widget

Collapse

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Regelverk for Østland serien 2009

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Tror jeg vet hva Trygve tenkte på.
    Ikke noe galt i å kjøre klubbløp.
    Det er bare bra med tanke på rekruttering og sånt.

Men jeg husker en tid tilbake da jeg satt i forbundet.
    Da var det en diskusjon mellom meg og en annen part i styret om man skulle nekte Sørlandsklubbene å arrangere den da så populære Sørcup.
    Det var, og muligens fortsatt er, Nmf sitt rett til navnet på løpet som er problemet.
    Sør,nord,nasjonal,norges,øst,vest, region etc. var visstnok noe Nmf hadde rettighetene til.
    Det hører til historien at sørlandsklubber som arrangerte denne serien ikke var med i nmf enda, og personen som ville vurdere å nekte de å arrangere ville ha de med i nmf.
    Jeg var forresten på Sørcup sin side........

Siste eksempel var NM 1:8track i Kodal som ble avlyst.
    Man kunne arrangert løpet uten offesiell Norgesmester, men da kunne ikke løpet blitt kallt Norgesmesterskap eller lignende.

Kanskje man kunne kallt løpet kåring av Norges beste 1:8tr fører? Ikke vet jeg.

Men uansett. Lykke til med Østlands serien. Tror ikke det blir noe problem.
    Mer løp=mer morro.

Helge
    Helge Johannessen
    1975 modell
    Serpent S411, Serpent 747,CRC Gen X, NOSRAM, Novarossi, FUTABA,

Comment

Hegle er inne på noe...

Idretten har rettigheter til navn som NM, Nasjonalt, krets, Grand Prix osv... dette er regulert gjennom idrettens og NMFs regler.

Derav var diskusjonen oppe vedr. sør-cup, i og med NMF har en region sør som gjennom reglene da "eier" dette navnet.

Det var en del diskusjoner, og om jeg ikke husker helt feil, så valgte seksjonen å forholde seg til at det ikke er noe problem. Alternativt, er det regionen som må mene noe.

Merk: Det er lov med samarbeid regioner i mellom om slike ting. Det er eventuellt regionene som i sammen også utarbeider egne regler/unntak for sine cuper/mesterskap. Samarbeidet kan dreie seg om en eller flere øvelser/klasser, avhengig av hva regionene kommer frem til er mest hensiktsmessig.

Comment

olalala så var vi påan igjen påan igjen.. Gleder meg stort til øs nest sommer jeg
        www.RCsenteret.no

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,684   Posts: 440,454   Members: 8,163   Active Members: 2
        Welcome to our newest member, gaffelape.
        Working...
        X