Unconfigured Ad Widget

Collapse

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Produkttesting på RS? for testere og butikker

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

men en erfaren person kan vel teste om et produkt er noe for en nybegynner? MIN mening er at vi burde overlate dette til de erfarne
    Kjøretøy: RS5F1, Inferno VE, Xray T3, Futaba 4pk ++
    O.sæland hobby

Comment

Originally posted by emix View Post
      men en erfaren person kan vel teste om et produkt er noe for en nybegynner? MIN mening er at vi burde overlate dette til de erfarne
      Enig med du. Enhver test, uansett om det dreier seg om viskelær, hveteøl, garasjeporter, overlydsfly eller rc, bør gjennomføres av personer med et bredt og langt erfaringsgrunnlag. Hvis ikke blir testene egentlig bare en læreprosess for testeren, og ikke reele tester med verdi for leseren. Det trengs ett ganske godt sammenligningsgrunnlag for å komme med såpass bastante konklusjoner at det virkelig er til nytte for leseren.

Comment

Tar opp denne tråden igjen ...

Det er INGEN butikker som har meldt interesse.. kun testere...
        Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
        - NiceShot.no

Comment

veldig bra tiltak men synd ingen butikker/leverandører ser verdien av og få produktene sine testet i Norske forhold.

Klart att de ikke vil Tape penger på dette, kanskje fikse Kost pris på tinga eller noe slikt. da slipper du disse random 14 åringene som bare vil ha en gratis greie en liten stund
          Sverre Finnerud '83 modell
          FF4 Shafty Crawler med masse snadder
          frekvens 2.4ghz

Comment

Synes det er for dårlig at ingen butikker vil teste sine produkter! Slik at vi kjøpere kan bli mer sikre på hva som passer oss! Hmm

Retteråsen
            Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
            2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

Comment

Det viser bare at butikkene tjener for bra.

Min lokale hobby butikk er O. Sæland Hobby. Jeg får av og til med batteri og slike ting som jeg skal teste. Så skriver jeg en rapport om det og så beholder jeg produket.
              HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
              Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

Comment

Nå er det jo hovedsakelig importører dette er bra for, da majoriteten av
                norske forhandlere kjøper fra stort sett samme plassene..

Men butikkene har jo en glimrende mulighet for å profilere navnet sitt om ikke annet...

Må få tak i en oversikt over importører og sende en mail eller to tror jeg.
                - NiceShot.no

Comment

De må nok inviteres ja. Hvordan gjør de det på modellflynytt.no?

Hobbyco
                  Hobbysport
                  Miniracing.no
                  Kyosho
                  Øgrey
                  Norwegian modellers

De jeg kom på i farta...
                  mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

"This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                  -
                  Röhrl

Comment

Wow.......

Denne tråden har ikke jeg fått med meg, men som en opplysning kan jeg fortelle at RC-Racing nesten kun bruker kunder som testdukker....

Nesten alle våre motorer, piper, option-parts osv osv blir teste ut av forskjellige kunder, da de forskjellige produktene er "brukt" etter testingen får kunden et solid prisavslag selvsagt hvis han er intressert.....slik har det vært helt siden starten av RC-Racing.......

Ikke har jeg krevd at de skal fortelle hverken possetive eller negative inntrykk og ikke har en eneste mann skrevet et ord om dette på forumet eller andre steder heller.......så omtalen har det vært lite av dessverre....
                    Men RC-Racing stiller gjerne opp på dette forslaget, nå begynner vi antakelig med 1:8 fuel og elektro også så da blir det ennå mer testing....spesielt ettersom undertegnede ikke er helt oppdatert på dette markedet...

PS!
                    Som en liten opplysning kan jeg fortelle at RC-Racing ikke vil ha "melk og brødvarer" hverken i butikken eller til testing....kun option og produkter full av power!
                    Dette er muligens grunnen til at vi aldri har hatt problemer med å få tak i testpersonell.....

Slik vil det også bli innen 1:8 verdenen....option og power i mengder...
                    Last edited by Egon; 4 September 2009, 13:39.
                    sigpic
                    Tlf 4691 0501

Comment

Bare se på hw.no der sloss nettbutikkene om og få teste ting for og profilere seg og få navnet sitt ut ved og gi ut tester på sine produkter, er nok litt mindre fokus på dette i RC miljøet.
                      CRC - 3Racing - Tamiya

Comment

Ingen skal i alle fall komme å fortelle meg at eksponering her er negativt...
                        Men av en eller annen merkelig grunn så er ikke RC-folka helt på nett når det gjelder markedsføring. ikke spør meg hvorfor.
                        - NiceShot.no

Comment

Hadde det være en ide' å lage en egen seksjon her på forumet med ett slags RC-review her, noe ala Paintballreview, Audioreview og lignende, der brukerene kan legger ut sine egne efaringer? Kanskje produsenter, importører og butikker hadde våkna litt da...?

Comment

Vil bare si at dette er på en måte et langt tids prosjekt.

1. KJEMPE IDE!

2. Hun/han som vil være test kanin må jo sende en melding til deg om erfaringene hans alder osv.

3. Da blir jo oppgaven din Xillian å få tak i leverandører ( som kan være noe vanskelig i disse finans tider )

4. Så sier vi at du har fått melding fra en leverandør som vil teste dette. Da spør han sikkert om hvem du vil anbefale. Da må du gjøre en vurdering om hvem som egner seg best i første omgang.

5. Da vil hun/han bli send pakken med innholdet i som skal testes.

Sån som jeg ser det, er dette et lang prosjekt og ganske krevende fra testerens side og spesielt din side xillian.

Men som sagt en ganske bra Ide.

Er det sån du mener alt dette skal være?

Vil bare legge til en youtube link fra en som tester fly og heli. Erfaren er han! 61 år!

Takk. Mvh Andreas

Comment

Har vært moderator på diskusjon.no for mange år siden og synes det er rart ja at ingen rc nettbutikker vil teste tingene sine her. Hadde hjulpet på salg og markedsføring veldig.
                              CRC - 3Racing - Tamiya

Comment

Originally posted by andriksen View Post
                                Vil bare si at dette er på en måte et langt tids prosjekt.

1. KJEMPE IDE!

2. Hun/han som vil være test kanin må jo sende en melding til deg om erfaringene hans alder osv.

3. Da blir jo oppgaven din Xillian å få tak i leverandører ( som kan være noe vanskelig i disse finans tider )

4. Så sier vi at du har fått melding fra en leverandør som vil teste dette. Da spør han sikkert om hvem du vil anbefale. Da må du gjøre en vurdering om hvem som egner seg best i første omgang.

5. Da vil hun/han bli send pakken med innholdet i som skal testes.

Sån som jeg ser det, er dette et lang prosjekt og ganske krevende fra testerens side og spesielt din side xillian.

Men som sagt en ganske bra Ide.

Er det sån du mener alt dette skal være?

Takk. Mvh Andreas
                                Dessverre er ikke ting så enkelt som det kan virke på innleggene her......

Man må huske på at når det f.eks kommer til slike ting som RC-Racing vil ha testet, på godt norsk; option og power, da holder det ikke å sende oss en mail med at; jeg heter Per, 44 år, Stavanger, erfaring; bla bla bla....

Her prater vi faktisk "live or die" for butikkene, en eneste feil fra denne personen, d være seg justering av div. osv osv, vi vet alle at noen ganger så kan bilen gå rundt på plenen og den ser ut som et vrak etterpå, for deretter en annen gang virkelig "gå på trynet, seriøst" og ingen ting er skjedd.....feil mann da, og produktet er søppel...noe det overhodet ikke behøver å være......

Jeg ville ALDRI sendt av gårde noe til testing av våre produkter til en kar jeg aldri har pratet med, kjenner, vet kunnskapen til, og som bor lenger unna enn at han personlig henter produktene selv og at jeg også kan reise ut til for å se at alt er gjort riktig.......

For meg er det totalt uintressant hvor mye erfaring denne Per har hvis jeg ikke har mulighet til å kontrollere at produktene blir brukt slik de er ment å brukes/justeres osv osv osv........

Her et godt eksempel på hva jeg krever;

Skal jeg teste en ny motor så SKAL testpersonen ha hatt minst 4-8 andre motorer på sine biler, og det skal være samme bilen som han tester denne motoren på, de samme pipene skal være tilgjengelig, og han skal huske hvordan de andre motorene var med div andre piper.......
                                Hvis denne personen ikke sitter inne med all denne kunnskapen hvordan iallverden skal han vite om denne motoren er god eller dårlig, han vil jo ikke ha annet å sammenligne med........

Ang piper, her gjelder samme regel; skal ha hatt div piper på div motorer, ellers har ikke denne personen noe å sammenligne med......

Option akkurat det samme, har ikke personen noe annet å sammenligne produktet med, ja hva er da vitsen.....? Optionproduktene skal ikke sammenlignes med stockprodukter, de skal sammenlignes med andre optionprodukter på markedet.......

Konklusjon;
                                Personer som lever opp til dette står ikke i kø for å teste div produkter, det finnes veeeldig få som har denne erfaringen der ute.....
                                sigpic
                                Tlf 4691 0501

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,684   Posts: 440,454   Members: 8,163   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, gaffelape.
                                Working...
                                X