Unconfigured Ad Widget

Collapse

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Produkttesting på RS? for testere og butikker

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Det du sier nå er jo helt på vidda...

Hvorfor kan ikke f.eks Skala1 sende inn en RTR ubåt for at en som ikke er ekstremt god skal kunne teste dette og evt. anbefale andre som ikke veit alt?

Personer som lever opp til dette står ikke i kø for å teste div produkter, det finnes veeeldig få som har denne erfaringen der ute.....
    Mao. ville det antagelig vært veldig mange som var interessert i å se om
    produktet var noe de hadde klart å hanskes med.

Alle er ikke verdensmestere.
    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
    - NiceShot.no

Comment

Originally posted by Martin K. View Post
      Har vært moderator på diskusjon.no for mange år siden og synes det er 1)rart ja at ingen rc nettbutikker vil teste tingene sine her. 2)Hadde hjulpet på salg og markedsføring veldig.
      1)
      Tja her er noe å tenke på Xillian....hvorfor er det ingen butikker/impotører som er intr tror du?
      Ser veldig fort at du ikke driver butikk, men kun er ansatt fra 08.00 til 16.00 uten egentlig å ha all verdens bekymringer om hva som skjer på firmakontoen Xillian.....

2)
      Dette kan være riktig, men kun hvis produktet får bra omtale..er ikke testpersonen fornøyd er det bare å hive i søpla......
      sigpic
      Tlf 4691 0501

Comment

Originally posted by Egon View Post
        Ser veldig fort at du ikke driver butikk, men kun er ansatt fra 08.00 til 16.00 uten egen...
        Du får ta en kjapp runde i brreg, så ser du fort at jeg gjør det motsatte

hm. halve innlegget forsvant. Men uansett, kort fortalt skrev jeg noe ala:

All positiv omtale av et produkt vil øke salg og antagelig mersalg.
        Butikken som får produktet omtalt vil få økt trafikk (uansett resultat)
        Last edited by xilian; 9 September 2009, 13:09.
        - NiceShot.no

Comment

Nå var vel intensjonen å teste biler, fly , båter osv ikke option deler og annet performance utstyr.

som det Xillian sioer i sitt første innlegg såp må importø/Forhandløer se produktet som tapt. å rett å slett regne med at det somme reventuelt blir levert tilbake ligger i en plastpose.
          tanken var vel også at det skulle velegs ut noen faste test personer som hadde noe erfaring og kunnskap om emnet
          A REAL TWIN IS A V-TWIN.
          alt under 1200 cc er en startmotor.
          R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

Comment

Originally posted by Martin K. View Post
            Bare se på hw.no der sloss nettbutikkene om og få teste ting for og profilere seg og få navnet sitt ut ved og gi ut tester på sine produkter, er nok litt mindre fokus på dette i RC miljøet.
            Det er enorm omsetning og knallhard konkurranse mellom nettbutikker som leverer datadeler. MPX hadde f.eks en omsetning på 506 millioner i 2007, Komplett 2 milliarder. Du sitter og bruker en datamaskin akkurat nå, det samme gjør antageligvis naboen din, og mange har tilogmed flere datamaskiner. Norge er stort sett alltid billigste sted å handle datamaskiner for nordmenn, handelslekkasjen er minimal.

Micromonsters hadde en omsetning på nesten 5 mill i 2007, Small Size (alle butikkene antar jeg) 23 mill, Elefun 26 mill i 2008. Folk bestiller fra rcmart, losipartshouse, tower og amain og holder seg oppdatert med tester på redrc og oople.

Det er ikke så veldig merkelig at RC og databutikker har litt forskjellige markedsføringsbudsjetter og ikke har all verdens nytte av å dele ut biler og deler for testing i Norge.

Comment

dette er vel noe modellfly.no gjør idag.

Tester nye modeller og skriver artikler om det.

Comment

Originally posted by tesdal View Post
                Det er enorm omsetning og knallhard konkurranse mellom nettbutikker som leverer datadeler.
                Du sammenligner to vidt forskjellige bransjer.
                Det er kun én ting som gjelder i IT og TV-"bransjen" (o.l.), volumsalg.
                RC-bransjen er nok ikke like preget av dette..

Samtidig er det jo "noen" flere som har PC'er i hjemmet...
                - NiceShot.no

Comment

Kanskje dere må kjøpe modellene i første omgang for å etablere radiostyrt.no som en viktig kilde til produktinfo og tester. Om butikkene får inntrykk av at kundene bruker testene på radiostyrt.no øker sjansen for at de tilbyr testeksemplarer.

Comment

nå skrev jeg jo bare opp basic om hvordan det ser ut i mitt hode. men jeg synest dette som sagt er en kjempe ide!
                    men det er ikke rart at leverandører ikke har svart, ttt! TING TAR TID!
                    Ikke pga erfaringen til den enkelte, vedder på at en som er leverandør har produkter som bare ligger å venter på å bli testet! og de taper så å si ingenting!

Støtter deg xillian i denne saken! Fantastisk ide!

Andreas

Comment

Ingen som ikke er enig i idèen tror jeg, men det er utrolig naivt å tro at en leverandør/butikk/importør skal sende varer til mange tusen kr rundt omkring til Per, Pål og Espen Askeladd i Norge........

Dessuten er det ikke intr for en av disse leverandørene å sende ut et RTR produkt til 1.500,- for testing....dette er jo i 99,99% av gangene tral uansett....dette blir testet av dem selv på plenen hjemme.....dessuten er dette salgbart uansett, som julegaver, bursdaggaver, impulskjøp når kundene er i butikken etc etc......

Det som er intr for leverandørene å få testet/få pr om, er produkter som ofte koster penger, produkter de VET fungerer......og dessverre tror jeg ikke noen er intr i å la Hvermansen sette fingrene i dette......

Iallefall ikke jeg, uansett om det gjelder deler eller komplette biler/båter......
                      sigpic
                      Tlf 4691 0501

Comment

Send meg en versting bil Egon, så skal jeg teste
                        TEAM ELEFUN

Comment

Vet ikke om jeg vil deg så vondt, blir så nedtur for deg å kjøre din egen etterpå`a gitt........
                          sigpic
                          Tlf 4691 0501

Comment

Ha ha......Tenk om jeg ser lyset når jeg tester en sånn gressklipper du selger. Kan jo være jeg blir frelst

Men over til saken. Jeg tester produkter for en butikk. Gjett hvilken?
                            Og som noen sier her, hva er vitsen med å sende en RTR til hvermansen. Det er som regel litt gi og ta med alle modeller i den prisklassen. Det VET butikkene.

Og jeg tror nok de som driver rc butikk i Norge har såpass interresse for sin egen hobby, at de tester det de vil og trenger SJØL. Eller de har en kamikaze pilot (slik som meg). Det er ihvertfall mitt inntrykk fra miljøet her ved palmekysten.

Når jeg får kloa i en RTR bil av nytt fabrikat så legger jeg erfaring på hylla og prøver å gjøre det en fersking ville ha gjort. I nesten alle tilfeller så er det radioutstyret som svikter. Og det er det første og kanskje noe av det vanskligste for en nybegynner å finne ut av sjøl.
                            TEAM ELEFUN

Comment

Amèn.......

Omtrent eksakt som jeg skulle sagt det selv......

Tester selvsagt alt selv før jeg sender ting og tang ut til de som tester for meg......noe jeg tror de fleste gjør...
                              sigpic
                              Tlf 4691 0501

Comment

Nå har jeg ikke finlest hele tråden, men uansett.

Jeg er nå litt tilbake, og kunne godt tenke meg og gjort noen produkttester med gode bilder osv. Jeg jobber fulltid på Smallsize Hobbyland, og har full tilgang til nye produkter og kan gjøre grundige tester.

I tillegg har jeg lang fartstid som privatperson her på forumet, også som moderator, og jeg vil fortsette og skrive også disse testene som privatperson. I butikken er jeg veldig klar på hva jeg liker og ikke liker, så jeg kan love alle at det blir klar tale og ærlige reportasjer.

Og tross alt, når først en begynner, så vil kanskje flere butikker melde sin interesse for testene publisert her på forumet?
                                Martin Sørlie - 1985
                                TLR - Absima - Spektrum
                                Darkspeed Racing
                                www.teamsmallsize.com

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,684   Posts: 440,454   Members: 8,163   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, gaffelape.
                                Working...
                                X